Judit
2 °C
7 °C

Csapattársa vitte el Michelisz orra elől a szlovák pole-t

2018.07.13. 18:35
Michelisz Norbertet az utolsó pillanatban előzte meg csapattársa, Gabriele Tarquini a szlovákiai időmérőn, de így a BRC-é az első sor. Thed Björk és Szabó Zsolt motorcsere miatt hátulról kezd szombaton, a pontversenyt vezető Muller a harmadik helyről indul.

Az eredetileg Argentínába tervezett verseny Szlovákiába átszervezése miatt alakult furcsán a Slovakia Ring-i hétvége időterve – pénteken a két szabadedzés mellett már egy időmérőt is teljesített a mezőny. A második edzésre sokat gyorsult a mezőny, de végül mindkét edzést Honda-pilóta nyerte, elsőre Tom Coronel, másodikra Yann Ehrlacher volt a leggyorsabb. A gyorsuló tempót jól mutatja, hogy az első edzést negyedik helyen záró Michelisz Norbert másodikra kiszorult a top 10-ből, akkor a legjobb hyundaios Gabriele Tarquini volt.

A félórás pénteki időmérő öt percig sem ment zavartalanul, amikor John Filippi a sóderágyban állt meg Cuprájával, ez elsősorban a jó kört kezdő két BRC-pilótának, Tarquininek és Michelisznek volt gond, hiszen erős mért kör közben kellett elvenniük a gázt.

Második próbálkozásra Michelisz úgy is az élen kezdett, hogy a mért körön beérte a márkatárs, tavalyi világbajnok Thed Björköt. A magyar mögött a svéd, majd a szintén hyundaios, a világkupát vezető Yvan Muller jött ekkor, erősítve a gyanút, hogy gumispórolás miatt nem ment annyira a Hyundaioknak a második edzésen.

Michelisz 2:09,664-es köre több mint 1,5 másodperccel volt jobb, mint a két edzésen futott legjobb kör, vagyis TCR-pályacsúccsal vezette az időmérőt. Nem sokkal később egyébként felért mögé a csapattárs Tarquini, ráadásul csak 83 ezred volt köztük, így aztán a négy Hyundai uralta az élmezőnyt.

A Hyundai-egyeduralmat az időmérő vége felé többe is kezdték megtörni, Pepe Oriola (Cupra) támadását még visszaverték az Yvan Muller Racing-pilóták, Aurélien Comte viszont a Peugeot-val már meg tudta tartani a harmadik helyét a négy Hyundai között.

A végén Oriolának sikerült beugrania még a top 5-be Björköt kiszorítva onnan, Muller pedig megelőzte Comte-ot, így Hyundai 1-2-3-mal zártul az időmérő. Tarquni 3,5 tizeddel verte a magyar pilótát, 2:09,312-re javítva a TCR-pályacsúcsot, Muller viszont már majdnem 1 másodpercre jött az olasz mögött. A Zengő Motorsport két pilótája, Nagy Norbert és Szabó Zsolt Dávid a 18., és 22. helyen zárták az időmérőt. A legutóbbi versenyhétvégén, Portugáliában leggyorsabb Volkswagenek az elmúlt hetek jó körideijei miatt a legnehezebbé váltak a hétvégére, Rob Huff csak a 23., csapattársa, Mehdi Bennani a 24. lett.

A hetedik helyre kvalifikáló Björk viszont motorcsere miatt a mezőny végére kerül az első szombati futamra, így mögötte mindenki nyer egy helyet. Hasonlóan jár a zengős Szabó Zsolt Dávid is, övék lesz az utolsó sor.

A hétvégére történt két változás is a mezőnyben: a Mulsanne Racingnél a korábbi AutoGP-bajnok Kevin Ceccon váltotta a csapattól távozó Gianni Morbidellit, míg a Münnich Motorsport három helyett csak két autóval indult, James Thompson nem tudta vállalni ezt a hétvégét.

Szombaton három WTCR-esemény is lesz, pontban délben rajtol az első futam, majd 15.10-kor egy időmérő, és 19.00-kor a fordított rajtrácsos futam jön. Vasárnap majd 11.45-kor zárja a főfutam a programot. A hétvégén a Slovakia Ringen versenyez a kamion Európa-bajnokságában induló Kiss Norbert is saját bajnokságában.

Az WTCR első Slovakia Ring-i időmérőjének végeredménye

Helyezés Rajtszám Pilóta Csapat Autó Idő/Különbség
1. 30 Gabriele Tarquini BRC Racing Hyundai i30 N TCR 2:09,312  
2. 5 Michelisz Norbert BRC Racing Hyundai i30 N TCR +0,352 mp  
3. 48 Yvan Muller Yvan Muller Racing Hyundai i30 N TCR +0,969  
4. 7 Aurélien Comte DG Sport Competition Peugeot 308 TCR +1,014  
5. 74 Pepe Oriola Campos Racing Cupra León TCR +1,163  
6. 86 Esteban Guerrieri Münnich Motorsport Honda Civic Type R FK8 TCR +1,175  
7. 11 Thed Björk Yvan Muller Racing Hyundai i30 N TCR +1,240  
8. 9 Tom Coronel Boutsen Ginion Racing Honda Civic Type R FK8 TCR +1,253  
9. 69 Jean-Karl Vernay Leopard Lukoil Team Audi RS 3 LMS +1,440  
10. 68 Yann Ehrlacher Münnich Motorsport Honda Civic Type R FK8 TCR +1,558  
11. 70 Mat'o Homola DG Sport Competition Peugeot 308 TCR +1,718  
12. 21 Aurélien Panis Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS +1,858  
13. 20 Denis Dupont Audi Sport Team Comtoyou Audi RS 3 LMS +1,887  
14. 23 Nathanaël Berthon Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS +1,918  
15. 88 Fabrizio Giovanardi Team Mulsanne Alfa Romeo Giulietta TCR +1,972  
16. 63 Benjamin Lessennes Boutsen Ginion Racing Honda Civic Type R FK8 TCR +2,056  
17. 22 Frédéric Vervisch Audi Sport Team Comtoyou Audi RS 3 LMS +2,102  
18. 8 Nagy Norbert Zengő Motorsport Cupra León TCR +2,202  
19. 44 Petr Fulín Fulín Racing Academy Cupra León TCR +2,204  
20. 52 Gordon Shedden Leopard Lukoil Team Audi RS 3 LMS +2,334  
21. 31 Kevin Ceccon Team Mulsanne Alfa Romeo Giulietta TCR +2,364  
22. 66 Szabó Zsolt Dávid Zengő Motorsport Cupra León TCR +2,496  
23. 12 Rob Huff Sébastien Loeb Racing Volkswagen Golf GTI TCR +2,531  
24. 25 Mehdi Bennani Sébastien Loeb Racing Volkswagen Golf GTI TCR +3,054  
25. 17 Andrej Studenic Brutal Fish Racing Volkswagen Golf GTI TCR +4,217  
26. 27 John Filippi Campos Racing Cupra León TCR -  

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?