Jolán
2 °C
4 °C

Még tovább kavarnák a WTCR-pontozást

2018.08.14. 15:30

A túraautós sorozatok általában elég bátran nyúlnak egyedi pontozáshoz és lebonyolításhoz, nincs ez másképp a túraautó-világkupában, vagyis a WTCR-ben sem, ahol egy hétvége két időmérőből és három futamból áll, de csak az egyik időmérőért adnak pontokat, és mindhárom futam más pontszámítási módszer szerint zajlik.

A rendszer még tovább bonyolódhat 2019-ben, árulta el a sorozat promótere, Francois Ribeiro az Autosportnak. Szerencsére nem a számokat kavarják meg még jobban, pusztán arról van szó, hogy Ribeiro szerint érdemes lenne a pontosztást a top 10-en kívülre is kiterjeszteni.

„A három futam nem azonos értékű. A fordított rajtrácsos futamnak kevesebb pontot kell érnie, mint egy sima futamnak, a főfutam pedig hosszabb, mint a másik nem fordított rajtrácsos verseny. Ha változtatni akarunk a mostani rendszeren, akkor nem a bonyolultságot kell vizsgálni, hanem azt, hogy miért csak az első tíz kap pontot.

Amikor a WTCC-ben csak 16-17 autó volt, jogos volt, hogy csak az első tíz helyezettnek járt pont. Most viszont már 26 kocsiból áll a mezőny, később lehet, hogy 30 is lesz, de még mindig csak a top 10 szerez pontokat. Miért, kérdezem én

– mondta Ribeiro a 2019 kapcsán felmerült ötletről, ami nyilván a középmezőnynek is több motivációt jelentene.

A brit túraautó-bajnokságban (BTCC) egyébként nagyjából ez a rendszer megy, ott is három futamból áll egy hétvége, és az első 15 kap pontot (20-tól 1-ig csökken, de osztanak a pole pozícióért, a leggyorsabb körért és azoknak is, akik legalább egy kört vezettek a versenyben).

A WTCR-ben az első futamon emelt pontszámokat osztanak a top 10-nek (27-20-17-14-12-10-8-6-4-2), a második két futam pedig a WTCC 2017-es rendszerét követi, vagyis a fordított rajtrácsos futamért alap pontszám (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1), a főfutamért kiemelt pontszám (30-23-19-16-13-10-7-4-2-1) jár.

Még két gyártó?

Ribeiróék is a 15-ös határt tervezik, már csak azért is, mert a francia számításai szerint jövőre stabilan 30 fős, vagy annál is nagyobb lehet a mezőny. Ribeiro két gyártó belépését emlegette már nem először, így felmerül a gyanú, hogy valószínűleg konkrét érdeklődőkről beszél, és nem csak a levegőbe mondja a kettes számot.

Ez persze újabb kérdéseket is felvet, Ribeiro szerint ugyanis a szabályokat is felül kell vizsgálni, mert ha érkezik még két gyártó, nem biztos, hogy egészséges hat Audit indulni engedni a mezőnyben. Konkrét terv még nincs ez ügyben, hiszen függ a konkrét belépő gyártó és csapatok számától is.

Az viszont már érdekesebb, hogy kire gondolhatott Ribeiro a két gyártó alatt.

Az egyik szinte biztosan a Volvo/Geely összefonódás – utóbbi a Volvo kínai tulajdonosa. Pletykák szerint a csoport régóta dolgozik a színfalak mögött egy túraautón a Volvo Polestar mérnökeivel együtt, ám mivel a Polestar elektromos hajtásra vált a közeljövőben, a kínai név alatt futhatna a projekt.

A másik belépő érdekesebb, mert újabb gyári TCR-projektről nem hallani, a privát csapatok által fejlesztett verziók pedig nem tudják felvenni a versenyt a gyártókkal. A Ladát az orosz piacon kívül más már nem érdekli, a Stard által fejlesztett KIA-k gyorsan eltűntek a pályákról (a Zengő Motorsport próbálkozott valamit kihozni a kocsiból), nagy eredményt a Renault Mégane-tól és a Subaru WRX-től sem láttunk erős sorozatban, a nemrég bemutatott FIAT Tipo pedig még nem villantotta meg tudását.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?