Ralistadiont épít a kormány Nyíregyházán
További Autó-motor cikkek
- Emberfeletti munka áll amögött, hogy a Formula–1 a tévéképernyőnkre kerüljön
- A világon mindenki tudta, kiről van szó, amikor előjött a 46-os szám
- Óriási tömegbunyó robbant ki a Budapest–Bamako-rali záróbuliján, amiben a magyarok is érintettek voltak
- Felcsillant a remény, hogy Magyarországnak újra lesz pilótája a Formula–1-ben
- Tragédia történt a Dakar-ralin, a szervezők és a versenyzők is gyászolnak
Multifunkciós autó- és motorsport aréna épülhet Nyíregyházán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) pedig rali Európa-bajnoki futam megrendezésére pályázik még ebben az évben.
Szabó Tünde, az Emberi Erőforrások Minisztériumának sportért felelős államtitkára hétfőn sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a kormány a Beruházás Előkészítő Alap felhasználásával biztosít forrást a nyíregyházi létesítmény előkészítési, tervezési fázisainak megvalósításához, amelyeknek határideje december 31.
"Meg kell találni a létesítmény megépítésére alkalmas ingatlant, hatástanulmányokra van szükség, valamint el kell végezni az év végéig a szükséges tervezési munkát is" - mondta Szabó Tünde, és hozzátette: tudatosan választották az ország észak-keleti régióját, amelynek felzárkóztatását egy ilyen beruházás többek között a munkahelyteremtéssel, valamint a turizmus élénkítésével is segíteni tudja.
A szakállamtitkár arról is beszélt, hogy a tervezett létesítmény elsősorban a ralikrossz, az autókrossz, és az utánpótlás-nevelés szempontjából kiemelt jelentőségű gokart szakágnak jelent majd valódi otthont, megteremtve a 21. századi követelményeknek megfelelő, professzionális feltételeket.
"Tervben van egy vezetéstechnikai központ, egy 50 szobás szálloda, valamint egy konferenciaközpont megépítése is itt, hiszen így edzőtáborozási, tesztelési lehetőségeket tudunk biztosítani nemcsak a hazai sportolók, hanem a környező országok versenyzői részére is" - jelentette ki Szabó Tünde.
Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke azt mondta, a hazai sportági szövetség a rali-Eb utolsó fordulójának megrendezésére nyújt be pályázatot a Nemzetközi Autósport Szövetséghez (FIA): a nyíregyházi központtal, 2019 és 2023 között szeretne otthont adni a sorozat záróversenyének.
"Az elmúlt három, és különösen az utóbbi másfél év munkájának eredményéről beszélünk most, a pályázatunkban pedig azért gondolkodunk öt évben, mert egy rali-Eb-futamot nem csak megszerezni kell, de meg is kell tartani" - nyilatkozta az MNASZ elnöke. Kiemelte, jelentősen növeli a tervezett verseny jelentőségét, hogy sikeres pályázat esetén Magyarország az utolsó fordulónak adhat otthont nyíregyházi központtal a zempléni, tokaji hegységben kialakított, klasszikus pályákon.
"Sokszor a bajnokság végén, épp a záróversenyen dőlnek el a bajnoki címek, ezért különösen kiváló lenne, ha a jövő évtől mi rendezhetnénk öt éven át ezt a kiemelkedően fontos versenyt" - tette hozzá Oláh Gyárfás, jelezve: olyan helyszínre akarják vinni az Eb-futamot, amely minden tekintetben a legmegfelelőbb.
A rali-Eb magyarországi fordulóján előzetesen 150 versenyző párosra és 25-50 ezer nézőre számítanak. Elhangzott, hogy a szakág világbajnoksága után a kontinentális sorozat a legnépszerűbb, világszerte 94 televíziós csatorna közvetít a futamokról, amelyeket 188 ország több mint 177 millió nézője követ.
Az MNASZ elnöke a nyíregyházi komplexummal kapcsolatban azt is elmondta, hogy a szövetség szeretné Magyarországra hozni a ralikrossz-világbajnokság egy futamát, de ehhez megfelelő pályára van szükség. Szerinte reálisan 2021-ben nyújthat be az MNASZ először ralikrossz-vb-futam megrendezésére szóló pályázatot. (MTI)