Lázár, Olimpia
-6 °C
-3 °C

A mutató egyértelmű, Michelisz agyonveri a mezőnyt

03718007 FF 1854
2018.09.26. 11:57

Július közepe, vagyis két és fél hónapos kihagyás után folytatódik a túraautó-világkupa, ráadásul egyből egy hosszított kínai kiruccanással, hiszen szeptember 29-30-án Ningpóban, majd rá egy hétre a vuhani utcai pályán versenyez a WTCR mezőnye.

A tíz versenyhétvégéből álló szezon hatodánál a 202 pontos Gabriele Tarquini vezeti a bajnokságot, mögötte a 199 pontos Yvan Muller, majd a 176 pontos Michelisz Norbert jön – mindhárman Hyundaijal versenyeznek –, de van egy mutató, ami alapján minden magyar szurkoló bizakodhat a szezon utolsó 12 versenye előtt.

Illetve nem csak a versenyek, hanem már az időmérők miatt is. Jamie O'Leary motorsportszakértő, egyben a Honda-csapatok sajtósa még szeptember közepén szedte össze, hogyan is szerepeltek a WTCR-pilóták az eddigi 12 időmérőn.

O'Leary arra jutott, hogy még a Zandvoortra kapott indokolatlanul nagy Hyundai-büntetéssel együtt is

Michelisz a világkupamezőny legjobbja egy körön

– a holland futamokra lényegében ellehetetlenített Hyundaijal szerzett 20. és 14. rajthelyekkel együtt is 4,6 Michelisz átlagos rajtpozíciója, ami majdnem 2,5 rajtkockával jobb, mint a második legjobb Yann Ehrlacher-é.

Azt, hogy mennyire Michelisz lóg ki felfelé ebben a mutatóban, az is jól jelzi, hogy amíg ő 2,4-gyel előzi a második legjobbat, addig a 2-8. helyeken álló hét pilóta összesen 1,7 rajthelyátlagon belül van.

A rajtpozíció persze nem minden – a szezonban eddig három pole pozíciót szerző Micheliszt

is hátráltatta, ezért is kellett várnia a legutóbbi versenyig, a Slovakia Ring legtöbb pontot érő futamáig az első idei győzelmére. Garancia persze nincs, hogy a hasonló problémák elkerülik a maradék négy hétvégén, a kiemelkedő időmérős teljesítménye elég jó előjel a folytatásra.

Ami a büntetősúlyokat illeti, a Hyundai és a Volkswagen kapták a maximális, 60 kilós WTCR-súlyt, mögöttük a Honda és az Audi jön 50-50 kilóval, majd Cupra (30 kg), Peugeot (20 kg) és Alfa Romeo (0 kg) a sorrend. A TCR egyelőre nem közölt változást a kategórián belüli büntetőrendszer változásáról, ha marad minden a szeptember eleji állapotok szerint, a Hyundai lesz a mezőny legnehezebb autója, 10 kg-val előzi a Volkswagen, Honda párost és 20-szal az Audit.

A Ningpóban érvényes esélykiegyenlítő-táblázat

Autó Hasmagasság WTCR-büntetősúly BoP-büntetősúly Motorerő Versenysúly
Hyundai i30 N TC 90 mm +60 kg 0 kg 97,5 % 1 325 kg
Volkswagen Golf GTI TCR 70 mm +60 kg -10 kg 100 % 1 315 kg
Honda Civic Type R FK8 TCR 80 mm +50 kg 0 kg 97,5 % 1 315 kg
Audi RS3 LMS 70 mm +50 kg -10 kg 100 % 1 305 kg
Cupra León TCR 70 mm +30 kg -20 kg 100 % 1 275 kg
Peugeot 308 TCR 70 mm +20 kg -20 kg 102,5 % 1 265 kg
Alfa Romeo Giulietta TCR 70 mm +0 kg -40 kg 102,5 % 1 225 kg

Egy éve Kínában óriási eső fogadta a mezőnyt, lényegében nem is lehetett rendes versenyt tartani, a második futamot félbe is szakították, így csak félpontokat osztottak akkor.

A WTCR ningpói hétvégéjének programja

szeptember 28,. péntek

  • 6.40-7.10 – Első szabadedzés
  • 9.20-9.50 – Második szabadedzés

szeptember 29., szombat

  • 5.00-5.30 – Első időmérő
  • 9.30-10.00 – Első futam (13 kör)

szeptember 30., vasárnap

  • 3.00-4.00 – Második időmérő
  • 8.20-8.50 – Második futam (13 kör)
  • 9.40-10.10 – Harmadik futam (16 kör)

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!