Nándor
8 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A mutató egyértelmű, Michelisz agyonveri a mezőnyt

03718007 FF 1854
2018.09.26. 11:57

Július közepe, vagyis két és fél hónapos kihagyás után folytatódik a túraautó-világkupa, ráadásul egyből egy hosszított kínai kiruccanással, hiszen szeptember 29-30-án Ningpóban, majd rá egy hétre a vuhani utcai pályán versenyez a WTCR mezőnye.

A tíz versenyhétvégéből álló szezon hatodánál a 202 pontos Gabriele Tarquini vezeti a bajnokságot, mögötte a 199 pontos Yvan Muller, majd a 176 pontos Michelisz Norbert jön – mindhárman Hyundaijal versenyeznek –, de van egy mutató, ami alapján minden magyar szurkoló bizakodhat a szezon utolsó 12 versenye előtt.

Illetve nem csak a versenyek, hanem már az időmérők miatt is. Jamie O'Leary motorsportszakértő, egyben a Honda-csapatok sajtósa még szeptember közepén szedte össze, hogyan is szerepeltek a WTCR-pilóták az eddigi 12 időmérőn.

O'Leary arra jutott, hogy még a Zandvoortra kapott indokolatlanul nagy Hyundai-büntetéssel együtt is

Michelisz a világkupamezőny legjobbja egy körön

– a holland futamokra lényegében ellehetetlenített Hyundaijal szerzett 20. és 14. rajthelyekkel együtt is 4,6 Michelisz átlagos rajtpozíciója, ami majdnem 2,5 rajtkockával jobb, mint a második legjobb Yann Ehrlacher-é.

Azt, hogy mennyire Michelisz lóg ki felfelé ebben a mutatóban, az is jól jelzi, hogy amíg ő 2,4-gyel előzi a második legjobbat, addig a 2-8. helyeken álló hét pilóta összesen 1,7 rajthelyátlagon belül van.

A rajtpozíció persze nem minden – a szezonban eddig három pole pozíciót szerző Micheliszt

is hátráltatta, ezért is kellett várnia a legutóbbi versenyig, a Slovakia Ring legtöbb pontot érő futamáig az első idei győzelmére. Garancia persze nincs, hogy a hasonló problémák elkerülik a maradék négy hétvégén, a kiemelkedő időmérős teljesítménye elég jó előjel a folytatásra.

Ami a büntetősúlyokat illeti, a Hyundai és a Volkswagen kapták a maximális, 60 kilós WTCR-súlyt, mögöttük a Honda és az Audi jön 50-50 kilóval, majd Cupra (30 kg), Peugeot (20 kg) és Alfa Romeo (0 kg) a sorrend. A TCR egyelőre nem közölt változást a kategórián belüli büntetőrendszer változásáról, ha marad minden a szeptember eleji állapotok szerint, a Hyundai lesz a mezőny legnehezebb autója, 10 kg-val előzi a Volkswagen, Honda párost és 20-szal az Audit.

A Ningpóban érvényes esélykiegyenlítő-táblázat

Autó Hasmagasság WTCR-büntetősúly BoP-büntetősúly Motorerő Versenysúly
Hyundai i30 N TC 90 mm +60 kg 0 kg 97,5 % 1 325 kg
Volkswagen Golf GTI TCR 70 mm +60 kg -10 kg 100 % 1 315 kg
Honda Civic Type R FK8 TCR 80 mm +50 kg 0 kg 97,5 % 1 315 kg
Audi RS3 LMS 70 mm +50 kg -10 kg 100 % 1 305 kg
Cupra León TCR 70 mm +30 kg -20 kg 100 % 1 275 kg
Peugeot 308 TCR 70 mm +20 kg -20 kg 102,5 % 1 265 kg
Alfa Romeo Giulietta TCR 70 mm +0 kg -40 kg 102,5 % 1 225 kg

Egy éve Kínában óriási eső fogadta a mezőnyt, lényegében nem is lehetett rendes versenyt tartani, a második futamot félbe is szakították, így csak félpontokat osztottak akkor.

A WTCR ningpói hétvégéjének programja

szeptember 28,. péntek

  • 6.40-7.10 – Első szabadedzés
  • 9.20-9.50 – Második szabadedzés

szeptember 29., szombat

  • 5.00-5.30 – Első időmérő
  • 9.30-10.00 – Első futam (13 kör)

szeptember 30., vasárnap

  • 3.00-4.00 – Második időmérő
  • 8.20-8.50 – Második futam (13 kör)
  • 9.40-10.10 – Harmadik futam (16 kör)