Hedvig
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Michelisz két futamon 15 helyet javított, de hiába

2018.10.07. 12:10
A második futamon hét, a harmadikon nyolc helyet javított rajtpozíciójához képest Michelisz Norbert a WTCR vuhani hétvégéjén, de a büntetősúlyokkal agyonnyomott Hyundaijal így sem szerzett pontot. Mehdi Bennani és Gordon Shedden a két vasárnapi futamgyőztes, rettentő szoros lett a világkupa-összetett eleje két versennyel a szezon vége előtt.

Sokkal kuszábbra sikerült a rajt a WTC vuhani hétvégéjének második futamán, mint a szombati elsőn, már az első kanyarban kicsúszott a 2. helyről induló Ma Csing-hua, illetve a másik hondás Esteban Guerrieri, majd nem sokkal előbb Gordon Shedden állt a falba Audijával.

A kieséseknek ezzel nem volt vége, a harmadik körben a cuprás John Filippi szállt bele hátulról Thed Björk Hyundaiába, ami miatt előbbinek eltört a jobb első, utóbbinak pedig a bal hátsó felfüggesztése tört el. A hondás Timo Scheider már az első körben defektet kapott, de Mat'o Homola is kiállt a boxba a Peugeot-val, így a 18 körös futam harmadára öt kieső volt.

A kiesésekkel, illetve a jó rajttal együtt 7 helyet jött előre Michelisz Norbert a futam végéig, de az óriási bravúr, vagyis hogy a 21. helyről indulva (Tom Coronel büntetés miatt került Michelisz mögé a rajtra) pontszerző legyen, nem sikerült. (Szabó a 17. lett, Nagy nem fejezte be a futamot.)

Elöl Mehdi Bennani rajt-cél győzelmet aratott (ez volt neki az első a szezonban, és így a WTCR-ben is), bár az előnye az utolsó körökre teljesen elfogyott Comte-tal szemben. Viszont a francia csak próbálkozásokig jutott, előzésig nem, így kénytelen volt beérni a második hellyel. Sőt, igazából még örülhetett is, mert az utolsó kanyarokban rontott, és majdnem elbukta a második helyet is. Mögötte csodás előzéssel vette el a harmadik helyet Pepe Oriolától Nathanaël Berthon az Audival, a francia a rettentő hosszú balos kanyarban gyorsulta le a Cuprát négy körrel a vége előtt. Oriola ezzel másik három Audit kapott a nyakába, de a Jean-Karl Vernay vezette sor maradt a spanyol mögött a leintésig.

Tömegbaleset másodikra

A harmadik, eredetileg 21 körös futamon sem úszták meg kontakt nélkül az első kört, előbb az élről induló Gordon Sheddent lökték meg kicsit, majd a pálya középső szakaszán kapta el a falat Aurélien Comte a Peugeot-val Jean-Karl Vernay lökése miatt, és okozott kisebb tömegbalesetet, amibe Rob Huff, Timo Scheider, Szabó Zsolt Dávid, Mat'o Homola és Fabrizio Giovanardi is belekerültek – utóbbi folytatni tudta a versenyt, a mezőny végére felzárkózva. Ezzel a mezőny negyede kiesett az első körben, miután John Filippi nem tudott elrajtolni az első futamon megtört autójával.

A mentési munkálatok a nyolcadik kör végéig elhúzódtak, a 21 körös távot viszont  csak 2 körrel toldották meg a szabályok szerint. Ez bőven elég idő volt arra, hogy a versenybíróság két hely visszaadására kötelezze az első körben levágó Esteban Guerrierit – az argentin az ötödik helyről rajtolva a második helyig küzdötte fel magát, de így visszacsúszott negyediknek.

Ahogy újraindították a futamot, Jean-Karl Vernay egyből áthajtásos büntetést kapott a tömegbaleset okozásért, ezzel a hatodik helyet bukta a francia audis.

Két kört mehetett a verseny, amikor a második helyen autózó Denis Dupont telibe talált egy gumibálát – ezzel egyrészt újabb biztonsági autós szakasz jött, másrészt a belga bukott egy helyet honfi- és márkatársa, Frédéric Vervischsel szemben. A 15. kör elején indulhattak újra harmadszor, de már Yvan Muller és Giovanardi nélkül, akik kikanyarodtak a boxba.

A hosszúra nyúl futam rendesen belelógott a kínai alkonyatba, de még viszonylag jó látási viszonyok mellett fejezték be a versenyt – az élen az Audi hármas győzelmet aratott, Gordon Shedden rajt-cél győzelmet szerzett Vervisch és Dupont előtt.

A 22. helyről induló Michelisz ismét 14. helyen fejezte be a futamot, két hellyel Nagy Norbert előtt, Szabó még a rajtbaleset után kiesett.

Rettentő szoros az összetett a szezon hajrájára

A japán és a makaói hétvégék előtt borzasztóan összerázta az összetett elejét a két kínai versenyhétvége – továbbra is a 241 pontos Gabriele Tarquini vezeti a világkupát, mögötte egyaránt 234 ponttal jön Thed Björk és Yvan Muller, aztán Pepe Oriola (207), Jean-Karl Vernay (205), Esteban Guerrieri (199), Michelisz Norbert (195) és Frédéric Vervisch (192) a sorrend. Michelisz három helyet rontva a hetedik. (Már Ma Csing-hua büntetése értelmében)

A WTCR október 27-28-án folytatódik Szuzukában.

A WTCR vuhani 2. és 3. futamának pontszerzői

Első futam*

  1. Mehdi Bennani – Volkswagen
  2. Aurélien Comte – Peugeot
  3. Nathanaël Berthon – Audi
  4. Pepe Oriola – Cupra
  5. Jean-Karl Vernay – Audi
  6. Frédéric Vervisch – Audi
  7. Aurélien Panis – Audi
  8. Denis Dupont – Audi
  9. Yvan Muller – Hyundai
  10. Rob Huff – Volkswagen

Második futam

  1. Gordon Shedden – Audi
  2. Frédéric Vervisch – Audi
  3. Denis Dupont – Audi
  4. Esteban Guerrieri – Honda
  5. Nathanaël Berthon – Audi
  6. Pepe Oriola – Cupra
  7. Ma Csing-hua – Honda
  8. Kevin Ceccon – Alfa Romeo
  9. Mehdi Bennani – Volkswagen
  10. Thed Björk – Hyundai

* Az eredetileg 8. helyen végző Ma Csing-hua büntetés miatt került ki a top 10-ből.