TCR Eu: Micheliszék 2. és 4. hellyel zárták a szezont, két pontra a dobogótól

2018.10.21. 16:30
Micheliszék dupla dobogós fordulóval, két pontra a dobogótól fejezték be a TCR Európa-kupa 2018-as szezonját, Nagy Dániel a 2., Michelisz a 4. lett a szezon utolsó futamán Barcelonában. Tassi Attila az összetett 4., Nagy az 5. helyén zárt, a csapatversenyben Tassi csapata nyert.

Balhéval indult a TCR Európa-kupa 2018-as szezonjának utolsó napja – pontosabban a balhé még szombaton indult, amikor a Target Competition svájci pilótáját, Kris Richardot duplán büntették az időmérőn: elvesztette a hetedik helyét, majd rajtbüntetést kapott a második futamra. Richard ezért Facebookon szállt bele a versenybírókra, akik utólag kizárták a szombati futamról, és eltiltották a vasárnapi, utolsó versenyre.

Richard kizárásával szinte mindenki nyert, a M1RA-pilóta Nagy a harmadik rajtkockába lépett fel, csapattársa, Michelisz Norbert szombathoz hasonlóan az ötödik helyről indulhatott így, míg a szombati futamgyőztes Tassi Attila a 10. helyett a 9. helyről indulhatott.

Nagy már az első kanyarban a második volt a rajtot jól elkapó Mike Halder mögött, Michelisz tartotta 5. helyét, Tassi egyet javítva a 8. volt.

Az első kört még megúszta safety car nélkül a mezőny, a másodikban viszont elég nagy koccanás történt, az orosz bajnok Klim Gavrilov, a WTCR-ből beugró Nathanaël Berthon, és a matematikailag a végső győzelemre is esélyes Tassi Attila is kiesett, de Dusan Borkovicnak is ki kellett állnia a garázsba, ezzel lényegében biztossá vált Mikel Azcona bajnoki címe, hiszen a harmadik kihívója, Jean-Karl Vernay csak a 8. helyen volt ekkor. Borkovic pont Tassinak ment neki, a magyar versenyző a sóderágyba került, Borkovicnak pedig eltört az egyik felfüggesztése. A karambol miatt jött is a biztonsági autó, ami három kör után távozott, így már csak 13 perc +1 kör maradt a mezőnynek versenyzésre.

Az újrarajt előtt Nagy remekül tapadt az élen haladó Halderre, de nem tudott beszúrni a német Hondája mellé a célegyenes végén. Michelisz viszont tudott előzni, ugyan nem ekkor, hanem egy körrel később – a hibázó Peter Terting mellé bevágva szerezte meg a negyedik helyet a M1RA-csapattulajdonos, aki azután az Ash Sutton után mehetett, aki eddigre már kőkemény csatában volt Naggyal a második helyért.

Nagy némi levegőhöz jutott, ahogy Michelisz felért a brit versenyző Volkswagenjére, és ezzel védekezésre késztette, előzni viszont már sem Nagy, sem Michelisz nem tudott, így a 2. és 4. helyeken értek be, Halder nyerte a futamot, Suttoné lett a harmadik hely.

A bajnoki címet a végül nyolcadik helyen célba érő Mikel Azcona szerezte meg (181 pont), a második helyezett Vernay (159 pont), a harmadik pedig Borkovic lett (154), mögöttük két magyar, Tassi (153) és Nagy (138) zárták az évet.

A csapatversenyben Tassiék, vagyis a Hell Energy Racing with KCMG magabiztos győzelmet szereztek 299 ponttal, az ezüstérem a Targeté lett (272), a harmadik helyre a PCR Sport ért fel (213), a M1RA két ponttal maradt le a dobogóról az év végi összesítésben.

A TCR Európa-kupa második barcelonai futamának pontszerzői

  1. Mike Halder – Hell Energy Racing with KCMG, Honda Civic
  2. Nagy Dániel – M1RA, Hyundai i30 N
  3. Ash Sutton – WestCoast Racing, Volkswagen Golf
  4. Michelisz Norbert – M1RA, Hyundai i30 N
  5. Peter Terting – Target Competition, Hyundai i30 N
  6. Josh Files – Hell Energy Racing with KCMG, Honda Civic
  7. Jean-Karl Vernay – Leopard Lukoil Racing, Audi RS3
  8. Mikel Azcona – PCR Sport, Cupra León
  9. Stian Paulsen – Stian Paulsen Racing, Cupra León
  10. Reece Barr – Target Competition, Hyundai i30 N

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?