Michelisz elindult felfelé, 7. és 8. a két időmérőn Szuzukában

További Autó-motor cikkek
Furcsa lebonyolítással jött a túraautó-világkupa utolsó előtti, szuzukai hétvégéje, hiszen pénteken a két szabadedzés mellett még a két időmérőt is letudta a mezőny gyors egymásutánban.
A folyamatosan változó körülmények (az első szabadedzést helyi idő szerint reggel 9.10-kor kezdték meg, a második időmérő viszont már délután 15.30-kor indult) miatt is elég kuszára sikerült a sorrend, a Peugeot egy szabadedzést és az első időmérőt is meg tudta nyerni, utóbbit Aurélien Comte révén. Ez volt a francia márka első pole pozíciója a WTCR-ben, Michelisz Norbert azt a kvalifikációt a 8. helyen zárta.
A második időmérő már három harmadra bontva jött, az első, 20 perces szakaszban a top 12-be kerülés volt a cél – vagyis a mezőny több mint felére a kiesés várt. Az első mért körök után Michelisz Norbert csapattársa, Gabriele Tarquini volt a leggyorsabb, Michelisz a hatodik helyen nyitott, de legalább egy második mért kör mindenkinek belefért innen a tervek szerint.
A végére Michelisz a 9. helyre visszaesve jutott tovább – a szakaszt 29 másodperccel a vége előtt megszakították piros zászló miatt, amikor az egyik pilóta eltalálta a pálya melletti egyik gumibálát. Többen is mért kört kezdtek volna meg, de nem javíthattak, de legnagyobb vesztes a hyundaios Thed Björk lett, aki az első időmérő után a másodikon sem jutott be a top 10-be, így mindhárom futamot nehéz helyzetből kezdhet majd meg.
Koccanással indult a Q2
Az időmérő második, 10 perces szakasza furcsa jelenettel indult, a hondás Esteban Guerrieri ment neki Yvan Muller Hyundaiának, a kocsik megúszták komolyabb sérülés nélkül, de mindketten kicsúsztak, Guerrieri meg is pördült. Mindketten mehettek vissza a boxba friss gumikért, értékes időt vesztve.
Ami a köridőket illette, továbbra is remekelt Kevin Ceccon az Alfával és Comte a Peugeot-val, ők álltak az élen, ráadásul Ceccon majdnem fél másodpercet vert mindenkire.

A korai baleset két résztvevője, Muller és Guerrieri sem került a top 10-be, előbbitől elvették az egyetlen körét körét pályaelhagyás miatt, míg Guerrieri ugyan egyetlen másodperccel a leintés előtt még megkezdte a mért körét, és ezredre ugyanolyan kört ment, mint a 10. Pepe Oriola, ám mivel a spanyol előbb érte el ezt az időt, övé lett a 10. hely, és vele a fordított rajtrácsos pole. Ez azt is jelenti, hogy a bajnokság második és harmadik helyén azonos, 234 ponttal álló Muller és Björk a hétvége nagy részét pontszerző helyen kívül kezdi majd meg, Björk esetében ez háromból három futam, Mullernél háromból kettő – ez akár el is döntheti a bajnoki cím sorsát Gabriele Tarquini számára.
A top 5-be Mehdi Bennani, Yann Ehrlacher, Tarquini, Comte és Ceccon kerültek: Bennani elrontotta a körét, Ehrlacher sem javított a Q2-es idejéhez képest, Tarquini viszont picit javult, és mivel Comte megcsúszott az egyik kanyarban, tiszta olasz első sor lett a futamra: Cecconé a pole, Tarquinié a 2. hely. Ezzel a szezon elején meglehetősen gyengén teljesítő Alfa és Peugeot (ha a büntetősúlyoknak köszönhetően is, de) utolérte a mezőnyt. Ceccon őrülten nagy kört ment, 7 tizedet vert Tarquinire is.
Szombaton egy futam jön (7.05-től), majd vasárnap két futam vár a mezőnyre, ezek 3.05-kor és 4.30-kor kezdődnek majd.
A WTCR második szuzukai időmérőjének végeredménye
Helyezés | Rajtszám | Pilóta | Csapat | Autó | Q1 | Q2 | Q3 |
1. | 31 | Kevin Ceccon | Team Mulsanne | Alfa Romeo Giulietta TCR | 2:11,707 | 2:11,045 | 2:10,742 |
2. | 30 | Gabriele Tarquini | BRC Racing | Hyundai i30 N TCR | 2:11,686 | 2:11,525 | 2:11,441 |
3. | 7 | Aurélien Comte | DG Sport Competition | Peugeot 308 TCR | 2:11,851 | 2:11,502 | 2:11,635 |
4. | 68 | Yann Ehrlacher | Münnich Motorsport | Honda Civic Type R FK8 TCR | 2:11,750 | 2:11,566 | 2:11,746 |
5. | 25 | Mehdi Bennani | Sébastien Loeb Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | 2:12,101 | 2:11,637 | 2:13,608 |
6. | 21 | Aurélien Panis | Comtoyou Racing | Audi RS 3 LMS | 2:12,270 | 2:11,853 | |
7. | 5 | Michelisz Norbert | BRC Racing | Hyundai i30 N TCR | 2:11,995 | 2:11,855 | |
8. | 20 | Denis Dupont | Audi Sport Team Comtoyou | Audi RS 3 LMS | 2:12,198 | 2:11,886 | |
9. | 12 | Rob Huff | Sébastien Loeb Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | 2:11,778 | 2:11,981 | |
10. | 74 | Pepe Oriola | Campos Racing | Cupra León TCR | 2:11,991 | 2:12,001 | |
11. | 86 | Esteban Guerrieri | Münnich Motorsport | Honda Civic Type R FK8 TCR | 2:11,855 | 2:12,001 | |
12. | 48 | Yvan Muller | Yvan Muller Racing | Hyundai i30 N TCR | 2:11,840 | - | |
13. | 11 | Thed Björk | Yvan Muller Racing | Hyundai i30 N TCR | 2:12,302 | ||
14. | 22 | Frédéric Vervisch | Audi Sport Team Comtoyou | Audi RS 3 LMS | 2:12,326 | ||
15. | 70 | Mat'o Homola | DG Sport Competition | Peugeot 308 TCR | 2:12,365 | ||
16. | 18 | Tiago Monteiro | Boutsen Ginion Racing | Honda Civic Type R FK8 TCR | 2:12,454 | ||
17. | 69 | Jean-Karl Vernay | Leopard Lukoil Team | Audi RS 3 LMS | 2:12,555 | ||
18. | 42 | Timo Scheider | Münnich Motorsport | Honda Civic Type R FK8 TCR | 2:12,614 | ||
19. | 23 | Nathanaël Berthon | Comtoyou Racing | Audi RS 3 LMS | 2:12,664 | ||
20. | 52 | Gordon Shedden | Leopard Lukoil Team | Audi RS 3 LMS | 2:12,702 | ||
21. | 16 | Luigi Ferrara | Team Mulsanne | Alfa Romeo Giulietta TCR | 2:12,792 | ||
22. | 27 | John Filippi | Campos Racing | Cupra León TCR | 2:13,084 | ||
23. | 9 | Tom Coronel | Boutsen Ginion Racing | Honda Civic Type R FK8 TCR | 2:13,151 | ||
24. | 8 | Nagy Norbert | Zengő Motorsport | Cupra León TCR | 2:13,270 | ||
25. | 66 | Szabó Zsolt Dávid | Zengő Motorsport | Cupra León TCR | 2:15,297 |