Michelisz elindult felfelé, 7. és 8. a két időmérőn Szuzukában

03718010 10702
2018.10.26. 09:29

Furcsa lebonyolítással jött a túraautó-világkupa utolsó előtti, szuzukai hétvégéje, hiszen pénteken a két szabadedzés mellett még a két időmérőt is letudta a mezőny gyors egymásutánban.

A folyamatosan változó körülmények (az első szabadedzést helyi idő szerint reggel 9.10-kor kezdték meg, a második időmérő viszont már délután 15.30-kor indult) miatt is elég kuszára sikerült a sorrend, a Peugeot egy szabadedzést és az első időmérőt is meg tudta nyerni, utóbbit Aurélien Comte révén. Ez volt a francia márka első pole pozíciója a WTCR-ben, Michelisz Norbert azt a kvalifikációt a 8. helyen zárta.

A második időmérő már három harmadra bontva jött, az első, 20 perces szakaszban a top 12-be kerülés volt a cél – vagyis a mezőny több mint felére a kiesés várt. Az első mért körök után Michelisz Norbert csapattársa, Gabriele Tarquini volt a leggyorsabb, Michelisz a hatodik helyen nyitott, de legalább egy második mért kör mindenkinek belefért innen a tervek szerint.

A végére Michelisz a 9. helyre visszaesve jutott tovább – a szakaszt 29 másodperccel a vége előtt megszakították piros zászló miatt, amikor az egyik pilóta eltalálta a pálya melletti egyik gumibálát. Többen is mért kört kezdtek volna meg, de nem javíthattak, de legnagyobb vesztes a hyundaios Thed Björk lett, aki az első időmérő után a másodikon sem jutott be a top 10-be, így mindhárom futamot nehéz helyzetből kezdhet majd meg.

Koccanással indult a Q2

Az időmérő második, 10 perces szakasza furcsa jelenettel indult, a hondás Esteban Guerrieri ment neki Yvan Muller Hyundaiának, a kocsik megúszták komolyabb sérülés nélkül, de mindketten kicsúsztak, Guerrieri meg is pördült. Mindketten mehettek vissza a boxba friss gumikért, értékes időt vesztve.

Ami a köridőket illette, továbbra is remekelt Kevin Ceccon az Alfával és Comte a Peugeot-val, ők álltak az élen, ráadásul Ceccon majdnem fél másodpercet vert mindenkire.

A korai baleset két résztvevője, Muller és Guerrieri sem került a top 10-be, előbbitől elvették az egyetlen körét körét pályaelhagyás miatt, míg Guerrieri ugyan egyetlen másodperccel a leintés előtt még megkezdte a mért körét, és ezredre ugyanolyan kört ment, mint a 10. Pepe Oriola, ám mivel a spanyol előbb érte el ezt az időt, övé lett a 10. hely, és vele a fordított rajtrácsos pole. Ez azt is jelenti, hogy a bajnokság második és harmadik helyén azonos, 234 ponttal álló Muller és Björk a hétvége nagy részét pontszerző helyen kívül kezdi majd meg, Björk esetében ez háromból három futam, Mullernél háromból kettő – ez akár el is döntheti a bajnoki cím sorsát Gabriele Tarquini számára.

A top 5-be Mehdi Bennani, Yann Ehrlacher, Tarquini, Comte és Ceccon kerültek: Bennani elrontotta a körét, Ehrlacher sem javított a Q2-es idejéhez képest, Tarquini viszont picit javult, és mivel Comte megcsúszott az egyik kanyarban, tiszta olasz első sor lett a futamra: Cecconé a pole, Tarquinié a 2. hely. Ezzel a szezon elején meglehetősen gyengén teljesítő Alfa és Peugeot (ha a büntetősúlyoknak köszönhetően is, de) utolérte a mezőnyt. Ceccon őrülten nagy kört ment, 7 tizedet vert Tarquinire is.

Szombaton egy futam jön (7.05-től), majd vasárnap két futam vár a mezőnyre, ezek 3.05-kor és 4.30-kor kezdődnek majd.

A WTCR második szuzukai időmérőjének végeredménye

Helyezés Rajtszám Pilóta Csapat Autó Q1 Q2 Q3
1. 31 Kevin Ceccon Team Mulsanne Alfa Romeo Giulietta TCR 2:11,707 2:11,045 2:10,742
2. 30 Gabriele Tarquini BRC Racing Hyundai i30 N TCR 2:11,686 2:11,525 2:11,441
3. 7 Aurélien Comte DG Sport Competition Peugeot 308 TCR 2:11,851 2:11,502 2:11,635
4. 68 Yann Ehrlacher Münnich Motorsport Honda Civic Type R FK8 TCR 2:11,750 2:11,566 2:11,746
5. 25 Mehdi Bennani Sébastien Loeb Racing Volkswagen Golf GTI TCR 2:12,101 2:11,637 2:13,608
6. 21 Aurélien Panis Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS 2:12,270 2:11,853   
7. 5 Michelisz Norbert BRC Racing Hyundai i30 N TCR 2:11,995 2:11,855   
8. 20 Denis Dupont Audi Sport Team Comtoyou Audi RS 3 LMS 2:12,198 2:11,886   
9. 12 Rob Huff Sébastien Loeb Racing Volkswagen Golf GTI TCR 2:11,778 2:11,981   
10. 74 Pepe Oriola Campos Racing Cupra León TCR 2:11,991 2:12,001   
11. 86 Esteban Guerrieri Münnich Motorsport Honda Civic Type R FK8 TCR 2:11,855 2:12,001   
12. 48 Yvan Muller Yvan Muller Racing Hyundai i30 N TCR 2:11,840 -   
13. 11 Thed Björk Yvan Muller Racing Hyundai i30 N TCR 2:12,302      
14. 22 Frédéric Vervisch Audi Sport Team Comtoyou Audi RS 3 LMS 2:12,326      
15. 70 Mat'o Homola DG Sport Competition Peugeot 308 TCR 2:12,365      
16. 18 Tiago Monteiro Boutsen Ginion Racing Honda Civic Type R FK8 TCR 2:12,454      
17. 69 Jean-Karl Vernay Leopard Lukoil Team Audi RS 3 LMS 2:12,555      
18. 42 Timo Scheider Münnich Motorsport Honda Civic Type R FK8 TCR 2:12,614      
19. 23 Nathanaël Berthon Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS 2:12,664      
20. 52 Gordon Shedden Leopard Lukoil Team Audi RS 3 LMS 2:12,702      
21. 16 Luigi Ferrara Team Mulsanne Alfa Romeo Giulietta TCR 2:12,792      
22. 27 John Filippi Campos Racing Cupra León TCR 2:13,084      
23. 9 Tom Coronel Boutsen Ginion Racing Honda Civic Type R FK8 TCR 2:13,151      
24. 8 Nagy Norbert Zengő Motorsport Cupra León TCR 2:13,270      
25. 66 Szabó Zsolt Dávid Zengő Motorsport Cupra León TCR 2:15,297      

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?



  • Tippek
  • Lakáshitel