Michelisz: Ez így elég lehangoló

2019.03.29. 10:19

Március 27-én késő este közölték a TCR-sorozatokra érvényes esélykiegyenlítő-rendszer (BoP) táblázatát, illetve az egyéb büntetősúlyokat. Ezek alapján a WTCR-be friss érkező Lynk & Co kapta az egyik legnagyobb büntetést minden tekintetben, a másik nagy szenvedő pedig – a 2018-as szezon nagy részéhez hasonlóan – a Hyundai volt.

Érthető, hogy a csapat képviselői ki is fakadtak a táblázat láttán.

Amikor megláttam a BoP-t, eléggé csalódtam, mert a tavalyi szezon második feléhez képest nagyon hátrányos helyzetbe kerültünk. Akkor nagyon szenvedtünk akár a futamgyőzelmek, akár a dobogós helyezések megszerzésével is. Az új táblázat alapján nagyon nehéz szezonkezdetre számítok, ami nem fair a tavalyi év végét elnézve. Pilótaként viszont nem tudok erre hatással lenni, el kell fogadnom, és a munkámra kell százszázalékosan fókuszálnom. Ha szerencsések leszünk, talán összejön pár pont Marrákesben, de a BoP alapján ez is kemény munka lesz

– mondta Michelisz Norbert a büntetőtáblázat kapcsán.

Csapattársa, a tavalyi világkupa-győztes Gabriele Tarquini szintén nem volt túl boldog a számok láttán, hiszen a 2018-as év második felében a szezon elején gyűjtött rengeteg pont miatt büntették főleg a Hyundait, ami a végére már sem végsebességben, sem erőben nem lógott ki a többiek közül, sőt, végsebességben komoly elmaradása is volt. Éppen ezért igazságosabb BoP-re számítottak, de nem ezt kapták, ezért is lehet, hogy a barcelonai teszteken úgy találták, a célegyenesben másokkal szemben akár 10-12 km/h-val is lassabbak voltak.

A WTCR-ben szereplő Hyundaiokat versenyeztető BRC Racing csapatfőnöke, Gabriele Rizzo hozzátette, hogy ahelyett, hogy a tavaly év végére kialakult büntetőrendszert hagyták volna nagyjából érvényben, igazságtalanul büntetik a Hyundait, miközben a többieket előnyhöz juttatják, amivel azt akarhatják elérni, hogy ne nyerhessen sorban két évben ugyanaz a márka. „Azok után, hogy a Hyundai a második legnehezebb kocsi a mezőnyben, és nekünk a legmagasabb a hasmagasságunk, és a motorerőből is elvettek, olyan BoP-t adtak ki, ami köszönőviszonyban sincs a pályán látott teljesítményekkel”  zárta Rizzo.

A WTCR 2019-es szezonja április 6-7-én indul a marrákesi utcai pályán. Ott ugyan nem döntően befolyásoló tényező a végsebesség, de így sem biztos, hogy az esélyesek között kell számolni Micheliszékkel a friss nyilatkozatok alapján. Ha pedig mégis jó eredményt érnének el, azok alapján még hátrányosabb helyzetbe kerülhetnek a ballasztsúlyok elosztásával.