- Sport
- Autó-motor
- wtcr
- wtcr2019
- túraautó-világkupa
- michelisz norbert
- hyundai motorsport
- slovakia ring
- bop
- büntetősúly
Michelisz nyerő helyzetben lehet a WTCR-súlymódosítás után
További Autó-motor cikkek
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
- Az utcán is egyre többen ismerik fel az ország új tehetségét
A Hyundai és a Volkswagen nagy csatáját hozhatja a hétvégén, a Slovakia Ringen rendezendő túraautó-világkupa hétvége, amin a szezonban először nem minden márka az idény elejére megkapott 60 kiló pluszsúllyal indul majd.
Az első két versenyhétvégén, vagyis a Marokkóban és a Hungaroringen elért időeredmények alapján eddig a Honda volt a leggyorsabb a szezonban, ennek köszönhetően a japán márka négy autója megtartja a maximális, 60 kilós ballasztsúlyt. A rendszer, ami az időmérőkön, illetve a futamokon elért két leggyorsabb pilóta átlagidejét számolja ki márkánkét, a WTCR-újonc Lynk & Cót, az Audit és a Cuprát találta a második leggyorsabbnak, ők 40-40 kilót cipelnek majd magukkal.
30 kiló pluszsúllyal a Hyundai, és 20 kiló nehezékkel a Volkswagen is jó helyzetben lehet, de a 0 kilós WTCR-büntetősúlyra fogyó Alfa Romeo is versenyben lehet Szlovákiában.
Ezek a súlyok ugye csatlakoznak a világ összes TCR-sorozatára érvényes teljesítménykiegyenlítő-rendszerhez (BoP), az ottani súlykompenzáció, motorerő-módosítás és hasmagasság együtt próbálja majd egyben tartani az első két futamon nagyon szorosra összefogott mezőnyt, aminek eredményeként Marokkóban és a Hungaroringen is szinte a teljes mezőny befért 1 másodpercen belülre.
Amennyiben a pénteken induló WTCR-hétvégéig nem történik BoP-módosítás, a Hyuindai a mezőny harmadik legnehezebb autója lesz, a legnehezebb, 1335 kilós Hondák és Lynk & Cók, illetve a legkönnyebb Alfa Romeók között pedig 90 kiló lesz.
Egy éve, tavaly júliusban a Slovakia Ringen a Volkswagen volt a legnehezebb a Hyundai, Honda, Audi hármas előtt, akkor a Hyundai dominálta a mezőnyt, ami Michelisz Norbert szezonbeli első győzelmét is jelentette. Akkor mindkét időmérőt Hyundai nyerte, a három futamon pedig összesen két futamgyőzelmet és négy dobogós helyet szereztek a dél-koreai márkával.
Összehasonlításképp, egy éve így vágtak neki a márkák a Slovakia Ringnek (akkor még volt Peugeot a mezőnyben, a Lynk & Co pedig még nem indult):
A két táblázatot összehasonlítva láthatjuk, hogy a Hyundai pontosan ugyanolyan kondíciókkal versenyezhet majd, mint egy éve, a tavalyi helyzethez képest viszont a Volkswagen lehet a nagy nyertes, ami 50 kilóval lesz könnyebb a tavalyi szlovákiai hétvégéhez viszonyítva.
Miután Szlovákiában a motor endurance-vb-vel együtt versenyez a WTCR, meglehetősen szokatlan lesz az időbeosztás, a szabadedzéseket és az időmérőket pénteken, a három futamot pedig vasárnap tartják majd.
A WTCR 2019-es Slovakia Ring-i hétvégéjének programja
május 10., péntek
- 9.15-10.00 Első szabadedzés
- 11.30-12.00 Második szabadedzés
- 13.45-14.15 Első időmérő
- 16.40-17.40 Második időmérő
május 12., vasárnap
- 10.45-11.15 Első futam (9 kör)
- 15.15-15.45 Második futam (9 kör)
- 16.45-17.20 Harmadik futam (11 kör)