Alonso óriási külső segítséggel is lemarad az Indy 500-ról
További Autó-motor cikkek
- Emberfeletti munka áll amögött, hogy a Formula–1 a tévéképernyőnkre kerüljön
- A világon mindenki tudta, kiről van szó, amikor előjött a 46-os szám
- Óriási tömegbunyó robbant ki a Budapest–Bamako-rali záróbuliján, amiben a magyarok is érintettek voltak
- Felcsillant a remény, hogy Magyarországnak újra lesz pilótája a Formula–1-ben
- Tragédia történt a Dakar-ralin, a szervezők és a versenyzők is gyászolnak
Irtózatos kínkeserv árán sem sikerült megszereznie az indulási jogot Fernando Alonsónak a 103. Indianapolis 500 versenyre, amire csak a pótselejtezővel felérő utolsó soros szétlövéssel juthatott volna be. Öt másik pilótával kellett megküzdenie vasárnap az utolsó sor három helyéért azután, hogy szombaton nem került be a legjobb 30-ba, de végül az utolsóként pályára hajtó Kyle Kaiser az IndyCar egyik legkisebb csapatával, a Juncosszal kiejtette a McLaren menőjét. Alonso és Kaiser között hihetetlenül kevés, 0,019 mérföld/órás átlagsebesség-különbség döntött.
Alonsónak egész héten problémái voltak az Indy 500-ra készülve, szerdán nagyot bukott, majd a kocsi újjáépítése miatt egy teljes edzésnapot vesztett, a hátrány pedig azt jelentette, hogy a McLaren nem nagyon találta meg a tökéletes beállításokat az időmérőre, amin végig szenvedett a kétszeres F1-világbajnok spanyol.
Az már csak hab volt a tortán, hogy vasárnap eső miatt kvázi edzésidő nélkül, hosszú csúszás után jött az Alonso és öt társa szempontjából sorsdöntő szétlövés, aminek a kezdetére elterjedt az indianapolisi paddockban, hogy a McLaren minden szabályos és szürkezónás segítséget bevetett, nehogy szégyenben maradjanak Alonsóval.
Hogy ez mit is jelent? A Racer magazin szerint a McLaren-főnökkel jó kapcsolatot ápoló Andretti csapattól kaptak lengéscsillapítókat, még vadabb pletykák szerint pedig a Penske csapat is besegített az ideális beállításokkal a sötétben tapogatózó McLarennek.
Andrettiékkel ugye Alonso is jóban van, két éve a McLaren és az Andretti közös autójával indult az Indy 500-on a motorsportos Tripla Koronát üldözve. Alonsónak már csak az Indy 500-győzelem hiányzik ahhoz, hogy megismételje Graham Hill tripláját, Monacói Nagydíjat és Le Mans-i 24 órás versenyt ugyanis már nyert.
A hatalmas eső után felszárított pályán indított szétlövésben Alonso, James Hinchcliffe, Max Chilton, Sage Karam, Patricio O'Ward és Kyle Kaiser is csak egyetlen lehetőséget kapott arra, hogy a legjobb átlagsebességet hozza össze a 10 mérföldet kiadó négy körön.
Alonso harmadiknak ment a hatosból, és úgy is a hétvége legjobb saját átlagát hozta össze, hogy nem tudta tesztelni a Penske, Andretti segítséggel összehozott új beállításokat. A 227,353 mérföld/órás átlaggal a második helyen kezdett Hinchcliffe mögött, de gyorsan visszacsúszott a veszélyes harmadik helyre, amikor Karam az élre állt a négy köre után. Ward nem tudta megszorítani Alonsót, Kaiser viszont hajszállal, de megelőzte Alonsót, aki így nem állhat rajthoz a 2019-es Indy 500-on a versennyel önálló kapacitásban most ismerkedő McLaren csapattal.
This is what it’s all about. This is May.
— NTT IndyCar Series (@IndyCar) May 19, 2019
Unbelievable effort from @juncosracing 👏#INDYCAR // #ThisIsMaypic.twitter.com/BQHZGF7vv2
Alonso egyetlen esélye, hogy valaki a top 33-ból visszalép addig, mivel a következő héten lesznek még edzések, előfordulhat olyan baleset, ami miatt valaki nem tudja vállalni az indulást, de ha nem történik váratlan esemény, a spanyol lemarad 2019 számára előzetesen legfontosabbnak gondolt versenyéről.
A pole pozíciót a 35 éves francia Simon Pagenaud, a 2016-os IndyCar-bajnok szerezte meg, mellőle Ed Carpenter és a szombati leggyorsabb Spencer Pigot indul majd az első sorból jövő vasárnap.