Michelisz az utolsó métereken ugrott vissza a dobogóra Zandvoortban

d3f700878848151577bc25b74630bd00
2019.05.19. 17:14
Eseménydús hétvégét zárt a WTCR Zandvoortban, szombaton villámsebességgel reagáltak a hét közben a teljesítménykiegyenlítő-rendszer változásával helyzetbe hozott Lynk & Cók fölényére, majd Tassi Attilát az első futamról, Yvan Mullert pedig az időmérő utolsó harmadáról zárták ki. A hétvége zárófutamán Michelisz az utolsó métereken kapta vissza a dobogós helyet a márkatárs Augusto Farfustól csapatutasítás miatt, ezzel Szlovákia után Hollandiában is a legjobb hyundaiosként zárt.

A fordított rajtrácsos futamon baleset nélkül eljött a mezőny a rajtnál, mégis jönnie kellett a biztonsági autónak az első kör végén, Tassi Attila ugyanis egy kicsúszás után a füvet is megjárva a sóderágyban állt meg Hondájával. A fiatal magyar pilótát kicsit meglökte a hazai pályán versenyző Tom Coronel, de addigra már elkezdett keresztben csúszni Tassi Alatt az autó.

A mezőny másik magyarja, Michelisz Norbert megtartotta a rajtpozícióját jelentő 8. helyet, nyakán a két, a szombati azonnali teljesítménykiegyenlítő-rendszer módosítása után továbbra is gyors Lynk & Cóval, Yann Ehrlacher-vel és Thed Björkkel.

A biztonsági autó két körig maradt, így 12-ről 14-re körre nőtt a futam távja. Amíg az újrarajt után az élen két Volkswagen tartotta nyomás alatt az összetett pontversenyt vezető Esteban Guerrierit, addig a büntetés miatt a pole-ját bukó Yvan Muller saját hibájából esett vissza a nyolcadik helyre, Michelisz mögé a negyedik kör végén.

Innen komolyabb változás már nem is jött a sorrendben a leintésig, a futamot Guerreri nyerte rajt-cél győzelemmel a szezon eddigi legjobbját elérő Benjamin Leuchter és Johan Kristoffersson Volkswagenjei előtt, Michelisz a hetedik helyen zárt.

A főfutamon Michelisz a harmadik helyről kezdhetett, miután az időmérő után elvették a pole pozíciót eredetileg megszerző Yvan Muller körét, Michelisz viszont beszorult az első sorból induló két Lynk & Co mögé, és mire szabadult, már megelőzte a márkatárs Augusto Farfus, így nehéz helyzetbe került, hiszen a negyedik helyen pont Mullerrel szemben védekezhetett.

A rajtnál az élen Yann Ehrlacher majdnem a falba tolta a márkatárs Thed Björköt, és a svéd hiába előzte meg a franciát, a harmadik kör elején vissza kellett adnia a pozícióját a csapat kérésére, majd némi kavarodás, és heves rádiózás után mégis visszakerült Björk az élre, és végül nyert is Ehrlacher előtt. Björk ezzel duplázott Zandvoortban, a szezonban pedig már három győzelemnél jár.

A Cyan Racing furcsa helycseréi nem hozták helyzetbe a mögöttük szorosan jövő Farfus, Michelisz párost, Michelisznek mégis meglett a dobogó, mert az utolsó kör utolsó méterein meg tudta előzni a brazil márkatársat – csapatutasítás volt a háttérben, Michelisz ugyanis majdnem kétszer annyi ponttal áll, mint Farfus.

Ezzel sorban második hétvégén ő szerezte a legtöbb pontot a Hyundai pilótái közül, az összetettben pedig a negyedik helyen áll 130 ponttal. Az élen Esteban Guerrieri 161 ponttal vezet, mögötte Thed Björk 150, Néstor Girolami pedig 135 ponttal jön.

A túraautó-világkupa június 21-22-én a Nürburgringen folytatódik majd.

A két vasárnapi futam végeredménye

Fordított rajtrácsos futam

Főfutam