János, Pál
19 °C
34 °C
Index - In English In English Eng

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Michelisz az utolsó métereken ugrott vissza a dobogóra Zandvoortban

d3f700878848151577bc25b74630bd00
2019.05.19. 17:14
Eseménydús hétvégét zárt a WTCR Zandvoortban, szombaton villámsebességgel reagáltak a hét közben a teljesítménykiegyenlítő-rendszer változásával helyzetbe hozott Lynk & Cók fölényére, majd Tassi Attilát az első futamról, Yvan Mullert pedig az időmérő utolsó harmadáról zárták ki. A hétvége zárófutamán Michelisz az utolsó métereken kapta vissza a dobogós helyet a márkatárs Augusto Farfustól csapatutasítás miatt, ezzel Szlovákia után Hollandiában is a legjobb hyundaiosként zárt.

A fordított rajtrácsos futamon baleset nélkül eljött a mezőny a rajtnál, mégis jönnie kellett a biztonsági autónak az első kör végén, Tassi Attila ugyanis egy kicsúszás után a füvet is megjárva a sóderágyban állt meg Hondájával. A fiatal magyar pilótát kicsit meglökte a hazai pályán versenyző Tom Coronel, de addigra már elkezdett keresztben csúszni Tassi Alatt az autó.

A mezőny másik magyarja, Michelisz Norbert megtartotta a rajtpozícióját jelentő 8. helyet, nyakán a két, a szombati azonnali teljesítménykiegyenlítő-rendszer módosítása után továbbra is gyors Lynk & Cóval, Yann Ehrlacher-vel és Thed Björkkel.

A biztonsági autó két körig maradt, így 12-ről 14-re körre nőtt a futam távja. Amíg az újrarajt után az élen két Volkswagen tartotta nyomás alatt az összetett pontversenyt vezető Esteban Guerrierit, addig a büntetés miatt a pole-ját bukó Yvan Muller saját hibájából esett vissza a nyolcadik helyre, Michelisz mögé a negyedik kör végén.

Innen komolyabb változás már nem is jött a sorrendben a leintésig, a futamot Guerreri nyerte rajt-cél győzelemmel a szezon eddigi legjobbját elérő Benjamin Leuchter és Johan Kristoffersson Volkswagenjei előtt, Michelisz a hetedik helyen zárt.

A főfutamon Michelisz a harmadik helyről kezdhetett, miután az időmérő után elvették a pole pozíciót eredetileg megszerző Yvan Muller körét, Michelisz viszont beszorult az első sorból induló két Lynk & Co mögé, és mire szabadult, már megelőzte a márkatárs Augusto Farfus, így nehéz helyzetbe került, hiszen a negyedik helyen pont Mullerrel szemben védekezhetett.

A rajtnál az élen Yann Ehrlacher majdnem a falba tolta a márkatárs Thed Björköt, és a svéd hiába előzte meg a franciát, a harmadik kör elején vissza kellett adnia a pozícióját a csapat kérésére, majd némi kavarodás, és heves rádiózás után mégis visszakerült Björk az élre, és végül nyert is Ehrlacher előtt. Björk ezzel duplázott Zandvoortban, a szezonban pedig már három győzelemnél jár.

A Cyan Racing furcsa helycseréi nem hozták helyzetbe a mögöttük szorosan jövő Farfus, Michelisz párost, Michelisznek mégis meglett a dobogó, mert az utolsó kör utolsó méterein meg tudta előzni a brazil márkatársat – csapatutasítás volt a háttérben, Michelisz ugyanis majdnem kétszer annyi ponttal áll, mint Farfus.

Ezzel sorban második hétvégén ő szerezte a legtöbb pontot a Hyundai pilótái közül, az összetettben pedig a negyedik helyen áll 130 ponttal. Az élen Esteban Guerrieri 161 ponttal vezet, mögötte Thed Björk 150, Néstor Girolami pedig 135 ponttal jön.

A túraautó-világkupa június 21-22-én a Nürburgringen folytatódik majd.

A két vasárnapi futam végeredménye

Fordított rajtrácsos futam

Főfutam

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!