Fernando Alonso harmadszor is világbajnok, de nem az F1-ben

GettyImages-1156281197
2019.06.16. 15:11

Fernando Alonso jó eséllyel utolsó versenyét teljesítette az endurance-vb-n (WEC) a 2019-es Le Mans-i 24 órás teljesítésével. A búcsún viszont meglett a győzelem a spanyol és csapattársai, Sébastien Buemi és Nakadzsima Kazuki számára, akik sokáig a második helyen mentek a másik Toyota mögött, ám közel egy órával a leintés előtt a másik, 7-es Toyota lelassult, Nakadzsima előzött, így simán nyerték a 2018-19-es WEC-szezont, vagyis

Fernando Alonso harmadik világbajnoki címét szerezte.

A 2019-es Le Mans-i 24 órás királykategóriájában, az LMP1-ben szinte végig a pole-ból induló Mike Conway, Kobajasi Kamui és José María López Toyotája vezetett, helyenként 2 perc is volt az előnyük, de végül 16 másodperces különbséggel kikaptak. Eredetileg váltóhibának tűnt a probléma, de később kiderült, hogy a keréknyomást mérő szenzorokkal volt baj, a rendszer jobb első defektet jelzett, miközben jobb hátsó defekt volt. López még a kerékcserék után is fel tudott zárkózni, előzni viszont már nem volt lehetősége. A két Toyota mögött az orosz SMP Racing 11-es kocsija zárt, amit Mihail Aljosin mellett két korábbi F1-pilóta, Vitalij Petrov és Stoffel Vandoorne vezettek.

LMP2-ben a 36-os Signatech Alpine Matmut nyert Nicolas Lapierre, André Negrão és Pierre Thiriet vezetésével, a GTE Pro kategória 2019-es legjobbja James Calado, Alessandro Pier Guidi és Daniel Serra AF Corse-Ferrarija lett, a GTE Am győztese pedig a Keating Motorsport lett egy Ford GT-vel, ezt Jeroen Bleekemolen, Felipe Fraga és Ben Keeating vezették.

A versenyen több komoly baleset is volt , Marcel Fässler Corvette-jét törte meg, Thomas Laurent az LMP1-es Rebellionnal csapódott a gumifalba, míg Pastor Maldonado az LMP2-ben tette meg ugyanezt a verseny első háromnegyedében. Az utolsó négy óra elején aztán az idei Forma-2-es bajnokság második helyén álló Nyck de Vries törte meg nagyon a Racing Team Nederland Dallaráját, amit aztán három keréken vitt vissza a boxba, hogy komoly szerelés után folytathassák a versenyt.

Mi lesz Alonsóval?

A spanyol pilóta 2005-ben és 2006-ban a Renault-val lett F1-világbajnok, a WEC-be nem elsősorban a vb-cím miatt érkezett, hanem azért, hogy a motorsportos Tripla Koronára ráhajtva Le Mans-i 24 órás versenyt nyerjen, amit 2018-ban meg is tett.

Alonsónak már csak az Indianapolis 500 megnyerése hiányzik, hogy megismételje Graham Hill hármas sikerét, eddig ugyanis csak a brit pilóta tudott Monacói Nagydíjat, Le Mans-i 24 órást és Indy 500-at nyerni eddig.

Alonso 2017-ben próbálkozott először az Indy 500-on, ott sokáig jól állt, majd a hajrában elfüstölt alatta a Honda-motor, így kiesett. 2019-ben sokkal rosszabbul zárt, a McLaren saját csapatával készült a versenyre, de nagyon nem állt össze a Chevrolet-motoros csomag, és még a versenyre sem tudott kvalifikálni.

A januárban a daytonai 24 óráson győztes Alonso azt ígérte korábban, hogy júliusra eldönti, hol folytatja a jövőben. Korábban jelezte, hogy részt venne a Dakaron, ami 2020-ban elhagyja Dél-Amerikát, és Szaúd-Arábiában rendezik majd meg, de nyitott mindenre, így akár megfelelő ajánlat esetén a Forma-1-be is visszatérne, de egy teljes IndyCar-szezont sem zárt ki.

Két-három dolog van a fejemben, júliusban majd elmondom

– mondta korábban a L'Equipe-nek, vagyis hamarosan mi is megtudjuk, mik a lassan 38 éves versenyző tervei.