Csoda, hogy ebből nem lett katasztrófa

2019.06.23. 13:49

Bizarr jelenet zajlott le 2019-es nürburgringi 24 órás verseny hajrájában, nagyjából 2,5 órával a vége előtt a 74-es rajtszámú BMW M4 GT4-nek felpattant a motorházteteje, és teljesen elzárta a pilóta kilátását.

Mindez – legalábbis a felvételek alapján – az amúgy is a világ legveszélyesebb pályájának tartott Nürburgring Nordschleife leggyorsabb szakaszán, a rettentő hosszú Döttinger Höhe egyenesben történt, ahol még szombaton, már szürkületkor történt korábban óriási baleset, amikor egy sárga zászlót észre nem vevő pilóta hátulról telibe találta a sokkal lassabb társát.

A BMW esete már vasárnap volt, és kvázi a csodával határos, hogy nem lett óriási baleset a vakon vezetésből. Rudi Adams szögletes vezetéséből jól látható, hogy inkább csak a tükrökből, illetve oldalra nézve tudott tájékozódni, a motorháztető alatt alig látszódhatott valami, és igazán csak akkor lépett rá a gázpedálra, amikor a pálya utolsó métereire ért, azt gondolva, hogy onnan sima pályaismeretből is végig tud menni.

Majdnem sikerült, az utolsó métereken azért rontott még egyet, és fennakadt a boxutca bejáratán. Ez volt persze a legkisebb baja, örült, hogy vakon végigjutott a pályán, és nem okozott súlyos balesetet.

2 órával a verseny leintése előtt a 4-es rajtszámú Audi R8 LMS vezette az abszolút versenyt. Az Audi nagyjából 2,5 órával a vége előtt került ez élre, amikor a verseny nagy részében domináló 911-es rajtszámú Porsche 911 GT3 R öt és fél perces (!!!) büntetést kapott egy lassított szakasz figyelmen kívül hagyása miatt, és 172 km/h-val száguldozott a többi, 120 km/h-ra lassító autó között.

A Porsche hiába hajrázott a végén, a büntetés miatt élre kerülő Audi R8 LMS a végéig meg tudta tartani 30-50 másodperc körüli előnyét a végéig, így Pierre Kaffer, Frank Stippler, Frédéric Vervisch és Dries Vanthoor nyerte az abszolút kategóriát a 2019-es nürburgringi 24 óráson.