Vendel
11 °C
24 °C
Index - In English In English Eng

Michelisz bravúrral, pályacsúccsal húzta be a pole-t

2019.07.06. 12:43

Hiába érkezett a Hyundai legnehezebb autóként a túraautó-világkupa portugáliai hétvégéjére Vila Realba, és hiába kapott még Michelisz Norbert dél-koreai autója közvetlenül a versenyhétvége előtt (két másik márkával együtt) plusz 10 kilós nehezítést, a WTCR pénteki és szombati szabadedzései alapján úgy tűnt, versenyben lehetnek az élen, ráadásul a szintén büntetett Lynk & Cókkal együtt szállhatnak harcba a sokkal könnyebb Volkswagenekkel.

Michelisz Norbert az első edzést a hatodik, a másodika a második helyen zárta, Tassi Attila a Hondával viszont mindkétszer a top 15-ön kívül szorult.

A szombaton, magyar idő szerint délben kezdődött időmérőn azonnal Michelisz kezdett az élen, és csak a 40 perces kvalifikáció felénél tudták megelőzni, ekkor a volkswagenes Rob Huff ugrott korábbi csapattársa elé majdnem két tizeddel.

Hat perccel a vége előtt aztán Michelisz megint nagyot villant, és az utolsó szektorban abszolút legjobbat futva, 1:59,498-as körével fél másodperccel előzte meg Huffot, ezzel pályacsúcsot döntött. A végére már csak megközelíteni tudták, így idei második pole pozícióját is megszerezte.

Az autóból kiszállva Michelisz is meglepődve beszélt saját köréről, azt mondta, hogy élete talán legjobb körét futotta, és annyira a határon autózott, hogy semmi tartalék nem maradt a pole-t érő időben.

Michelisz az élről kezdi majd a szombaton (magyar idő szerint) 16.15-kor rajtoló első futamot, mellőle a legvégén javító, szintén Hyundait vezető Augusto Farfus kezd majd, a második sorból pedig Yann Ehrlacher és Huff indulnak szombat délután. Tassi Attila a top 15-ön kívülről, 17. helyen kezd majd, de ennél is fontosabb Michelisz szempontjából, hogy az előtte a bajnoki összetettet vezető Esteban Guerrieri csak a 19. helyről indulhat majd.

Az időmérőn két Hyundai-pilóta is áldozatául esett az egyik idei új szabálynak, miszerint az, aki egészpályás sárga zászlót okoz időmérőn, az nem a rontott körét, hanem a leggyorsabb addigi körét bukja – így Gabriele Tarquini az utolsó 10 percben az utolsó helyről próbálhatott felugrani, míg Nicky Catsburg az első sorból csúszott hátra a törlés miatt. Mindketten egyébként a sikánba helyezett gumibála elütése miatt kerültek kissé bajba, de még törölt körrel és szereléssel együtt is a top 11-be kvalifikálták magukat.