- Sport
- Autó-motor
- wtcr
- wtcr2019
- michelisz norbert
- tassi attila
- túraautó-világkupa
- vila real
- portugália
Foggal-körömmel küzd a Hyundai Michelisz bajnoki címéért, 24 pontra az első hely
További Autó-motor cikkek
- A Sport TV közvetíti Michelisz Norberték versenyeit
- Újabb nagy üzlet köttetett a motorsport világában
- Halálos baleset történt egy hockenheimi futamon: 21 éves versenyző az áldozat
- Emberfeletti munka áll amögött, hogy a Formula–1 a tévéképernyőnkre kerüljön
- A világon mindenki tudta, kiről van szó, amikor előjött a 46-os szám
Frissítés: mindkét vasárnapi futam után kizártak egy-egy pilótát túlzott turbóteljesítmény miatt, a fordított rajtrácsos futamon Tom Coronel a 19. helyét vesztette el, a főfutamon viszont a hétvégén másodszor kizárt Jean-Karl Vernay az ötödik helyét vesztette el, így mögötte mindenki nyert egy pozíciót. Mivel Esteban Guerrieri a hétvége utolsó futamát Vernay előtt zárta, a kizárással Michelisz Norbert plusz egy pontot hozott az argentin riválison.
Machinálásba fulladt a fordított rajtrácsos futam
Taktikai csatába váltott át a dzsókerkörnek köszönhetően a második, fordított rajtrácsos WTCR-futam a portugáliai Vila Realban, a Hyundai ugyanis a vasárnapi időmérőn nem túl jól szereplő Michelisz Norbert bajnoki címe érdekében nagy machinálásba kezdett.
A Vila Real-i utcai pályára átvették ugyanis a ralikrossz egyik elemét, a hosszabb pályaívet, amivel a nehéz előzési szituációk miatt próbáltak plusz taktikai elemet teremteni. A WTCR-futamon ezt leginkább arra használták a csapatok, hogy a mezőny hátsó részét feltartva előnyt csikarjanak ki egy pilótájuknak, vagy nehéz helyzetbe hozzák egy másik csapat versenyzőjét.
A Hyundai ezt tette, Nicky Catsburg addig tartotta fel a dzsóker után mögé kerülő Esteban Guerrierit, illetve annyira előzékenyen engedte vissza a pályára a dzsókerről érkező, későbbi futamgyőztes Mikel Azconát, hogy Guerrieri a lehető legrosszabbul járjon. A gyakorlatban ez azt jelentette, a fordított rajtrácsos futamot második helyről kezdő argentin minden erőfeszítése ellenére csak a harmadik lett. Ezen a futamon Michelisz egy elfékezés után kisebb koccanást okozott, Kevin Ceccon Alfa Romeóját találta el a sikán előtt és után is hátulról, amiért áthajtásos büntetést kapott, ám enélkül is pont nélkül zárt volna. Azcona személyében a szezon 10. futamgyőztesét avatták, mellette a kínai Ma Csing-hua és Guerrieri lettek még dobogósok.
A Hyundai a szezon további részét szem előtt tartva motort cserélt a nem pontszerző helyről induló Gabriele Tarquini és Augusto Farfus autóiban, akik így kvázi áldozat nélkül kaptak friss motort a szezon felén túl. Farfus esetében ha nem is ez, de valami biztosan visszaütött, mert a második vasárnapi futamot a javítási idő túllépése miatt csak a boxutcából kezdhette meg.
Káosz és Tassi-dráma a zárófutamon
A hétvége utolsó futamán már az első körben káosz jött, amikor az első szombati futamon Michelisz Norbertnek jól taktikázó Nicky Catsburg ütközött a pontversenyt vezető Esteban Guerrierivel, kvázi mindkettejük versenyét azonnal tönkretéve, de persze szándékosságról azért nem beszélhetünk, versenybaleset volt. Az incidens után jött a biztonsági autó, ami a harmadik kör végén gyorsan távozott is.
Eközben Michelisz jó rajttal és a többiek kiesésével a 16. helyről a 12. helyig ugrott fel, vagyis ezzel tovább zárkózott Guerrierire az összetettben. Az élen viszont nem sikerült a bravúr, hiába volt az időmérőn leggyorsabb Tassi Attila, a futamon inkább csak feltartotta a többieket, így a negyedik körben átengedte a vezetést a csapattárs Tiago Monteirónak, aztán Yvan Muller is elment mellette, majd egy sokkal nagyobb sor is – Tassi technikai hibával végül kiesőként zárta a futamot a pole-ból indulva.
Tassi visszaesése után Michelisz jött helyzetbe, aki a 16. helyről indulva, remekül ütemezett dzsókerkörrel a 10. helyen zárt, nagyon fontos pontokat szerezve – a hétvége után már csak 24 pont a hátránya összetettben Guerrieri mögött, holott a hétvége előtt még 45 pont volt az argentin előnye. Az élen a Tassitól megörökölt első hellyel Monteiro a célig ment, feltartva maga mögött Yvan Muller és Yann Ehrlacher Lynk & Cóját. Monteiro először nyert WTCR/WTCC-versenyt 2017-es hatalmas balesete óta, ami kis híján az életébe került, fantasztikus visszatérés volt ez a hazai pályán versenyző portugáltól.
A felemás portugáliai hétvégével Michelisz 45-ről 24-re faragta hátrányát a bajnokság második helyén Guerrieri mögött, a harmadik helyen pedig 26 ponttal jön Michelisz mögött Thed Björk. A szezonból még négy hétvége, vagyis összesen 12 verseny van hátra.
A vasárnapi futamok előtt egyperces gyászszünettel emlékeztek a Cyan Racing szombat este, hirtelen rosszullét után meghalt szerelőjére.
A WTCR-szezon Európát elhagyja, elég hosszú nyári szünet után folytatódik, a mezőny legközelebb a kínai Ningpóban versenyez majd szeptember 13-15. között.
A Vila Real-i vasárnapi futamok végeredménye
Fordított rajtrácsos futam
Főfutam