Bence
18 °C
32 °C
Index - In English In English Eng

Foggal-körömmel küzd a Hyundai Michelisz bajnoki címéért, 24 pontra az első hely

2019.07.07. 18:34 Módosítva: 2019.07.07. 22:53
Tassi Attilától technikai hiba vette el első WTCR-futamgyőzelmét, hiába kezdte az élről a szezon utolsó európai versenyét, az élről kiállva kiesett. Michelisz kétszer is nagy segítséget kapott a csapattárs Nicky Catsburgtól Portugáliában, 45-ről 24 pontra faragta hátrányát az összetett második helyén.

Frissítés: mindkét vasárnapi futam után kizártak egy-egy pilótát túlzott turbóteljesítmény miatt, a fordított rajtrácsos futamon Tom Coronel a 19. helyét vesztette el, a főfutamon viszont a hétvégén másodszor kizárt Jean-Karl Vernay az ötödik helyét vesztette el, így mögötte mindenki nyert egy pozíciót. Mivel Esteban Guerrieri a hétvége utolsó futamát Vernay előtt zárta, a kizárással Michelisz Norbert plusz egy pontot hozott az argentin riválison.

Machinálásba fulladt a fordított rajtrácsos futam

Taktikai csatába váltott át a dzsókerkörnek köszönhetően a második, fordított rajtrácsos WTCR-futam a portugáliai Vila Realban, a Hyundai ugyanis a vasárnapi időmérőn nem túl jól szereplő Michelisz Norbert bajnoki címe érdekében nagy machinálásba kezdett.

A Vila Real-i utcai pályára átvették ugyanis a ralikrossz egyik elemét, a hosszabb pályaívet, amivel a nehéz előzési szituációk miatt próbáltak plusz taktikai elemet teremteni. A WTCR-futamon ezt leginkább arra használták a csapatok, hogy a mezőny hátsó részét feltartva előnyt csikarjanak ki egy pilótájuknak, vagy nehéz helyzetbe hozzák egy másik csapat versenyzőjét.

A Hyundai ezt tette, Nicky Catsburg addig tartotta fel a dzsóker után mögé kerülő Esteban Guerrierit, illetve annyira előzékenyen engedte vissza a pályára a dzsókerről érkező, későbbi futamgyőztes Mikel Azconát, hogy Guerrieri a lehető legrosszabbul járjon. A gyakorlatban ez azt jelentette, a fordított rajtrácsos futamot második helyről kezdő argentin minden erőfeszítése ellenére csak a harmadik lett. Ezen a futamon Michelisz egy elfékezés után kisebb koccanást okozott, Kevin Ceccon Alfa Romeóját találta el a sikán előtt és után is hátulról, amiért áthajtásos büntetést kapott, ám enélkül is pont nélkül zárt volna. Azcona személyében a szezon 10. futamgyőztesét avatták, mellette a kínai Ma Csing-hua és Guerrieri lettek még dobogósok.

A Hyundai a szezon további részét szem előtt tartva motort cserélt a nem pontszerző helyről induló Gabriele Tarquini és Augusto Farfus autóiban, akik így kvázi áldozat nélkül kaptak friss motort a szezon felén túl. Farfus esetében ha nem is ez, de valami biztosan visszaütött, mert a második vasárnapi futamot a javítási idő túllépése miatt csak a boxutcából kezdhette meg.

Káosz és Tassi-dráma a zárófutamon

A hétvége utolsó futamán már az első körben káosz jött, amikor az első szombati futamon Michelisz Norbertnek jól taktikázó Nicky Catsburg ütközött a pontversenyt vezető Esteban Guerrierivel, kvázi mindkettejük versenyét azonnal tönkretéve, de persze szándékosságról azért nem beszélhetünk, versenybaleset volt. Az incidens után jött a biztonsági autó, ami a harmadik kör végén gyorsan távozott is.

Eközben Michelisz jó rajttal és a többiek kiesésével a 16. helyről a 12. helyig ugrott fel, vagyis ezzel tovább zárkózott Guerrierire az összetettben. Az élen viszont nem sikerült a bravúr, hiába volt az időmérőn leggyorsabb Tassi Attila, a futamon inkább csak feltartotta a többieket, így a negyedik körben átengedte a vezetést a csapattárs Tiago Monteirónak, aztán Yvan Muller is elment mellette, majd egy sokkal nagyobb sor is – Tassi technikai hibával végül kiesőként zárta a futamot a pole-ból indulva.

Tassi visszaesése után Michelisz jött helyzetbe, aki a 16. helyről indulva, remekül ütemezett dzsókerkörrel a 10. helyen zárt, nagyon fontos pontokat szerezve – a hétvége után már csak 24 pont a hátránya összetettben Guerrieri mögött, holott a hétvége előtt még 45 pont volt az argentin előnye. Az élen a Tassitól megörökölt első hellyel Monteiro a célig ment, feltartva maga mögött Yvan Muller és Yann Ehrlacher Lynk & Cóját. Monteiro először nyert WTCR/WTCC-versenyt 2017-es hatalmas balesete óta, ami kis híján az életébe került, fantasztikus visszatérés volt ez a hazai pályán versenyző portugáltól.

A felemás portugáliai hétvégével Michelisz 45-ről 24-re faragta hátrányát a bajnokság második helyén Guerrieri mögött, a harmadik helyen pedig 26 ponttal jön Michelisz mögött Thed Björk. A szezonból még négy hétvége, vagyis összesen 12 verseny van hátra.

A vasárnapi futamok előtt egyperces gyászszünettel emlékeztek a Cyan Racing szombat este, hirtelen rosszullét után meghalt szerelőjére.

A WTCR-szezon Európát elhagyja, elég hosszú nyári szünet után folytatódik, a mezőny legközelebb a kínai Ningpóban versenyez majd szeptember 13-15. között.

A Vila Real-i vasárnapi futamok végeredménye

Fordított rajtrácsos futam

Főfutam