Michelisz drámai futamot nyert, 16 ponttal vezeti a WTCR-t

2019.09.15. 09:08
Futamgyőzelemmel és egy erős negyedik hellyel zárt a WTCR kínai hétvégéjét Michelisz Norbert, aki az erős teljesítményének – és a pontversenyt eddig vezető Esteban Guerrieri balszerencséjének – köszönhetően 3 versenyhétvégével a vége előtt átvette a vezetést a túraautó-világkupában, előnye 16 pont Guerrieri előtt. Tassi Attila sokat javult szombatról vasárnapra, ennek két pontszerző hely lett az eredménye, a hétvége legjobbja pedig a négyszeres világbajnok Yvan Muller lett két megnyert időmérővel és két futamgyőzelemmel.

A szombati, negyedik rajthelyet hozó időmérő után vasárnap kicsit tempót vesztett Michelisz Norbert, aki az időmérőn a 10., fordított rajtrácsos pole pozíciót jelentő helyet szerezte meg, ám később egy másik pilóta, Néstor Girolami büntetése miatt nyert egy helyet az időmérőn, ám ezzel csak a 2. helyről, Andy Priaulx mögül indulhatott a fordított rajtrácsos futamon. A pole-t szombathoz hasonlóan Yvan Muller szerezte meg.

Káosszal teli fordított rajtrácsos futamot nyert Michelisz

A WTCR-ben általában a harmadik futamra marad a kőkemény versenyzés minden héten, hiszen ott már nincs mire tartalékolni, a kínai Ningpóban viszont már a második, fordított rajtrácsos futam káoszba fulladt, ráadásul rögtön az első körben – a koccanások egyik nagy vesztese a bajnoki pontversenyt vezető, szombaton elég peches Esteban Guerrieri volt, aki hamar a szalagkorlátba csapódott.

Mivel több autót is a pálya közepéről kellett menteni, sokáig a safety car mögött haladt a mezőny, amit a kavarodás után Andy Priaulx, Michelisz Norbert, Gabriele Tarquini és Nicky Catsburg vezetett, vagyis Michelisznek két hyundaios hátvédje is volt.

A biztonsági autó távozása után egyre keményebben támadta Michelisz az élen haladó Priaulx-t a maradék 10 körben, még úgy is, hogy Guerrieri kiesésével biztossá vált, a második helyével is átvenné a vezetést az összetettben a magyar pilóta. A nagy üldözésnek végül újabb kisebb káosz lett a vége: a 12. körben Priaulx defekt miatt egy kanyarban elég korán fékezett, Michelisz pedig hátulról belement, kilökve az angol pilótát. A kavarodásban Tarquini vette át a vezetést, Micheliszt pedig vizsgálni kezdték a koccanás miatt, de nem okozott nagy meglepetést, hogy három körrel a vége előtt Tarquini átadta az első helyet a bajnoki győzelemre esélyes csapattársnak, Michelisznek, aki innen meg is nyerte a futamot.

Michelisz mögött Tarquini és Yvan Muller zárt a dobogón – Micheliszt vizsgálták, de végül felmentették a Priaulx-val való ütközés miatt –, Tassi Attila pedig a hatodik helyig küzdötte fel magát a 16. helyről.

A második futam után a versenybírók szinte példátlan üzenetet küldtek a versenyzőknek: nem engedték senkinek a pálya elhagyását a harmadik futam utánra, mert annyi vizsgálat zajlik a balesetek miatt, hogy szinte mindenki érintett.

Végül csak Nicky Catsburg és Augusto Farfus kaptak időbüntetést, előbbi ezzel a nyolcadik helyről a 15. helyre került.

Monteiro hatalmas balesete a 3. futamon

A második futamon történt balesetek miatt a harmadik, záró versenyen nem tudott rajthoz állni Benjamin Leuchter, Ma Csing-hua pedig csak a boxból ment a többiek után – a kínai gyorsan felzárkózhatott, mert még az első kör vége előtt jött a biztonsági autó egy baleset miatt, amiben Michelisz Nobert főszereplő volt, ő ütközött ugyanis sorban második futamon Andy Priaulx-val.

Michelsz a megpördülés után folytatni tudta a versenyt, de messze a pontszerző helyek mögé esett vissza, így inkább kikanyarodott a boxba, hogy megnézzék, minden rendben van-e az autójával.

Közben a pályán tovább fogytak a pilóták, több kisebb koccanás és kicsúszás után a 2017-ben súlyos, kis híján halálos tesztbalesetet szenvedő Tiago Monteiro kocsija csapódott a korlátba a célegyenes közepén, miután Mehdi Bennani hátulról meglökte kicsit. A drámának ezzel még nem volt vége, ugyanis Michelisz legnagyobb riválisa, Esteban Guerrieri a bal első felfüggesztés eltörése miatt szintén kiesett, így az összetettben maradt Michelisz második futam végére kiharcolt előnye.

A biztonsági autós szakaszok miatt nem sok versenyt hozó harmadik futamon a második safety car utáni újrarajt hozta a legtöbb izgalmat. A rajttól vezető Yvan Muller és unokaöccse, Yann Erhlacher mögé Augusto Farfus jött fel, aki csapattársától, Nicky Catsburgtól szerezte meg a harmadik helyet, de a leintésnél végül már Tarquini volt a dobogós a másik Hyundaiban. Tassi Attila a második vasárnapi futamon is pontszerző lett.

Michelisz a szezonbeli harmadik futamgyőzelmével átvette a vezetést a bajnok összetettben, előnye 16 pont a második Guerrieri előtt

9 futammal a szezon vége előtt. A hatalmas hétvégét futó Muller is csatlakozott a küzdelemhez, neki 230 pontja van, ezzel harmadik, és csak 17 pontra jön Michelisz mögött.

Folytatás október 26-27. között Szuzukában, Japánban.

A fordított rajtrácsos futam végeredménye

A harmadik futam végeredménye