Michelisz drámai futamot nyert, 16 ponttal vezeti a WTCR-t
További Autó-motor cikkek
- Hátfájdalmai és csigolyasérülése miatt feladta a Dakart a magyar kamionos
- Ázsiai versenysorozatban is indul idén a brit Forma–4 magyar újoncbajnoka
- Zajvédő fallal és zajnaptárral segítené a békés együttélést az új balatoni versenypálya
- Megtudtuk, mennyibe kerülnek a jegyek a magyarországi MotoGP-futamra
- Talmácsi Gábor: Piszkosul sok lemondással jár az út, ami Magyarországról a MotoGP-be vezet
A szombati, negyedik rajthelyet hozó időmérő után vasárnap kicsit tempót vesztett Michelisz Norbert, aki az időmérőn a 10., fordított rajtrácsos pole pozíciót jelentő helyet szerezte meg, ám később egy másik pilóta, Néstor Girolami büntetése miatt nyert egy helyet az időmérőn, ám ezzel csak a 2. helyről, Andy Priaulx mögül indulhatott a fordított rajtrácsos futamon. A pole-t szombathoz hasonlóan Yvan Muller szerezte meg.
Káosszal teli fordított rajtrácsos futamot nyert Michelisz
A WTCR-ben általában a harmadik futamra marad a kőkemény versenyzés minden héten, hiszen ott már nincs mire tartalékolni, a kínai Ningpóban viszont már a második, fordított rajtrácsos futam káoszba fulladt, ráadásul rögtön az első körben – a koccanások egyik nagy vesztese a bajnoki pontversenyt vezető, szombaton elég peches Esteban Guerrieri volt, aki hamar a szalagkorlátba csapódott.
Mivel több autót is a pálya közepéről kellett menteni, sokáig a safety car mögött haladt a mezőny, amit a kavarodás után Andy Priaulx, Michelisz Norbert, Gabriele Tarquini és Nicky Catsburg vezetett, vagyis Michelisznek két hyundaios hátvédje is volt.
A biztonsági autó távozása után egyre keményebben támadta Michelisz az élen haladó Priaulx-t a maradék 10 körben, még úgy is, hogy Guerrieri kiesésével biztossá vált, a második helyével is átvenné a vezetést az összetettben a magyar pilóta. A nagy üldözésnek végül újabb kisebb káosz lett a vége: a 12. körben Priaulx defekt miatt egy kanyarban elég korán fékezett, Michelisz pedig hátulról belement, kilökve az angol pilótát. A kavarodásban Tarquini vette át a vezetést, Micheliszt pedig vizsgálni kezdték a koccanás miatt, de nem okozott nagy meglepetést, hogy három körrel a vége előtt Tarquini átadta az első helyet a bajnoki győzelemre esélyes csapattársnak, Michelisznek, aki innen meg is nyerte a futamot.
Michelisz mögött Tarquini és Yvan Muller zárt a dobogón – Micheliszt vizsgálták, de végül felmentették a Priaulx-val való ütközés miatt –, Tassi Attila pedig a hatodik helyig küzdötte fel magát a 16. helyről.
A második futam után a versenybírók szinte példátlan üzenetet küldtek a versenyzőknek: nem engedték senkinek a pálya elhagyását a harmadik futam utánra, mert annyi vizsgálat zajlik a balesetek miatt, hogy szinte mindenki érintett.
Végül csak Nicky Catsburg és Augusto Farfus kaptak időbüntetést, előbbi ezzel a nyolcadik helyről a 15. helyre került.
Monteiro hatalmas balesete a 3. futamon
A második futamon történt balesetek miatt a harmadik, záró versenyen nem tudott rajthoz állni Benjamin Leuchter, Ma Csing-hua pedig csak a boxból ment a többiek után – a kínai gyorsan felzárkózhatott, mert még az első kör vége előtt jött a biztonsági autó egy baleset miatt, amiben Michelisz Nobert főszereplő volt, ő ütközött ugyanis sorban második futamon Andy Priaulx-val.
Michelsz a megpördülés után folytatni tudta a versenyt, de messze a pontszerző helyek mögé esett vissza, így inkább kikanyarodott a boxba, hogy megnézzék, minden rendben van-e az autójával.
Közben a pályán tovább fogytak a pilóták, több kisebb koccanás és kicsúszás után a 2017-ben súlyos, kis híján halálos tesztbalesetet szenvedő Tiago Monteiro kocsija csapódott a korlátba a célegyenes közepén, miután Mehdi Bennani hátulról meglökte kicsit. A drámának ezzel még nem volt vége, ugyanis Michelisz legnagyobb riválisa, Esteban Guerrieri a bal első felfüggesztés eltörése miatt szintén kiesett, így az összetettben maradt Michelisz második futam végére kiharcolt előnye.
A biztonsági autós szakaszok miatt nem sok versenyt hozó harmadik futamon a második safety car utáni újrarajt hozta a legtöbb izgalmat. A rajttól vezető Yvan Muller és unokaöccse, Yann Erhlacher mögé Augusto Farfus jött fel, aki csapattársától, Nicky Catsburgtól szerezte meg a harmadik helyet, de a leintésnél végül már Tarquini volt a dobogós a másik Hyundaiban. Tassi Attila a második vasárnapi futamon is pontszerző lett.
Michelisz a szezonbeli harmadik futamgyőzelmével átvette a vezetést a bajnok összetettben, előnye 16 pont a második Guerrieri előtt
9 futammal a szezon vége előtt. A hatalmas hétvégét futó Muller is csatlakozott a küzdelemhez, neki 230 pontja van, ezzel harmadik, és csak 17 pontra jön Michelisz mögött.
Folytatás október 26-27. között Szuzukában, Japánban.