Előd
11 °C
24 °C
Index - In English In English Eng

Egy kocsival megy a dobogóért Michelisz csapata az idényzárón

2019.10.10. 10:49

Egy autóval zárjuk az Európa-kupa szezont Monzában, Szabó Zsolt indulásához ezúttal nem állt össze a háttér, de nincs kizárva a közös folytatás 2020-ban

jelentette be csütörtökön, a TCR Európa-kupa monzai szezonzárója előtt Michelisz Norbert és Bári Dávid versenycsapata, a M1RA. Szabó Zsolt szezon közben csatlakozott a csapathoz Nagy Dánielt váltva, ám az idény közben beindított projekt nehézsége miatt Szabó végül kihagyja az idény utolsó versenyhétvégéjét, amin Luca Engstler egyedül küzd saját és csapata dobogós eredményéért.

A TCR Európa-kupa monzai programja

október 11., péntek

  • 12.24-12.54 Első szabadedzés
  • 16.21-16.51 Második szabadedzés

október 12., szombat

  • 10.45-11.20 Időmérő
  • 16.50-17.30 Első futam

október 13., vasárnap

  • 11.35-12.10 Második futam

Engstler 185 ponttal jelenleg az ötödik az Európa-kupa mezőnyében, de csak 14 pontra van előtte a hozzá hasonlóan Hyundaijal versenyző harmadik helyezett Andreas Bäckman és 9 ponttal előzi őt a megint csak hyundaios Nelson Panciatici – őket kellene lenyomni a dobogós eredményhez. A csapatversenyben harmadik a M1RA, hátrányuk 81 pont a WRT mögött, a második hely tehát biztosan nem lesz meg, inkább hátrafelé kell figyelni a Peugeot-kat versenyeztető JSB Compétitionra, ami 44 ponttal jön mögöttük.

Monzában a mondhatni már megszokott módon a Hyundai lesz a mezőny legnehezebb autója – a már említett Peugeot-hoz képest 100 kiló pluszsúlyt visznek majd magukkal például.

  • Hyundai i30N TCR – 1345 kg
  • Honda Civic Type R TCR – 1325 kg
  • Audi RS3 LMS  – 1275 kg
  • Renault Mégane TCR  – 1265 kg
  • Volkswagen Golf GTI TCR ECU  – 1265 kg
  • Peugeot 308TCR – 1245 kg
  • Volkswagen Golt GTI TCR – 1225 kg
  • Cupra León TCR – 1225 kg

Nagy lehetőséget kapott Engstler

Csütörtökön kiderült az is, hogy Luca Engstler a korábbi szabadkártyás szereplése után gyári beugróként is lehetőséget kap a WTCR-ben, vagyis a túraautó-világkupában, ahol Augusto Farfust helyettesíti majd a makaói versenyhétvégén. Farfus a GT-kategóriában versenyez majd, és mivel egy versenyző csak egy kategóriában szerepelhet a Makaói Nagydíjon, ezért a Hyundainak helyettest kellett találnia: ő lesz Engstler.

Ez egyben azt is jelenti, hogy Michelisz Norbert csapattársként köszöntheti majd a M1RA-ban nála versenyző németet, akinek a tanulás mellett az egyik fő dolga Michelisz bajnoki esélyeinek segítése lesz november 14-17. között Makaón.