Michelisz hihetetlen dráma után a WTCR-bajnoka

WTCR Malajzia: a vasárnapi futamok

Vége
7d2b2ab83d9c69d0b528a31f43d4d2f1 (1)

A legfontosabbak

2019. december 15., 11:47
Elkezdik rendezgetni az autókat
2019. december 15., 11:07
Elkezdett esni
2019. december 15., 08:08
A WTCR-főnök Micheliszt méltatta
2019. december 15., 08:00
Esik, és ez megkavarhatja a dolgokat
-kg-
2019.12.15. 11:07

Összefoglaló

Michelisz Norbert a túraautó-világkupa bajnoki címéért küzd Malajziában.
Az első, esőben rendezett futamot magabiztosan nyerte, mögötte nagyot hajráztak a riválisok.
A magyar pilóta előnye már 27 pont a második helyezett Esteban Guerrieri előtt, még 50 pontot osztanak a maradék két futamon.
A második futam esőben indult, az első körben több baleset is történt, így szinte azonnal megszakították. Michelisz végül a 8. lett, ám mivel Guerrieri nyert, 10 pontra csökkent az előnye.
A harmadik futamon Michelisz az ötödik helyig visszaesve, a bajnoki címet a markából egyszer már kiengedve lett végül WTCR első helyezettje.
új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • 10 perc a rajtig, és megint esik, ez újra kockázatos gumitaktikát hozhat egyeseknek. Az első futamon Michelisz bevállalta, hogy két kerékre esőgumit, kettőre pedig száraz pályára valót rakott, (többek között) Esteban Guerrieri és Gabriele Tarquini taktikáját követve, mindannyian nagyon gyorsak voltak a nem túl erős esőben. Most sem esik nagyon, de vizesebb a pálya, mint az előző futamon.

  • Folyamatosan szárad a pálya, a célegyenes előtti egyenes (itt álltak fel most a futamra) ugyan még nedves, de legalább fél órája nem esik már az eső, gyorsan felszárítják majd a pályát.

    Michelisz a 10. helyről rajtol, a bajnokság második helyezettje, Esteban Guerrieri közvetlenül előtte kezd majd, az argentin előtt pedig három Hyundai is a mezőnyben, ők Michelisz munkáját segíthetik.

    A bajnokságra még esélyes Yvan Muller a 13. helyről kezd.

    A fordított rajtrácsos pole az Alfa Romeo kínai pilótájáé, Ma Csing-huáé, Tassi Attila a 12. helyről, közvetlenül Michelisz Norbert mögül vág neki a futamnak.

  • Pár perce nem esik már, a 40 perc múlva következő második futamos rajtig viszont bármi történhet még. A komolyabb eső miatt viszont elég vizes még a pálya, a levegő viszont 25 fok, tehát valószínűbb, hogy száradni fog a pálya. Ha nem is a rajtig, de a futam elején, 30 autóval a pályán gyorsan leszedhetik a vizet az ideális ívről.

  • A második, fordított rajtrácsos futamot egymás mögül kezdi meg a bajnokság élén álló két pilóta: Esteban Guerrieri a 9., Michelisz Norbert pedig a 10. helyről rajtol. Kettejük között 27 pont a különbség Michelisz javára, aki ennek köszönhetően akár már a harmadik, a szezon végét jelentő futam előtt is bajnok lehet.

    Ehhez óvatos versenyzés mellett a következő eredmények szükségesek:

    • ha Michelisz Guerrieri előtt ér célba, biztosan bajnok, hiszen nő majd az előnye, az utolsó futamon pedig maximum 25 pont gyűjthető majd,
    • ha Guerrieri negyedik, Michelisz pedig közvetlenül mögötte ér célba, szintén Michelisz a bajnok (ekkor még lehet pontazonosság köztük a harmadik futam után, de Michelisz akkor is előrébb végez a több futamgyőzelmének köszönhetően,
    • ha Guerrieri ötödik, Michelisz pedig két hellyel mögötte zár a futamon.

    Amennyiben Guerrieri felér a dobogóra, csak a harmadik futam után dől el a bajnoki cím sorsa, és természetesen a hátralevő két futamot a 13. helyről kezdő, jelenleg 35 pontos hátrányban levő Yvan Mullerrel is számolni kell.

    Fontos megjegyezni, hogy Michelisznek a második futamon három segítője is lesz, hiszen mindhárom csapattársa Esteban Guerrieri előtt indul majd, közülük Nicky Catsburg és Augusto Farfus akár az argentin feltartásán is dolgozhat, miközben Tarquini a pontokért küzd, hogy a Hyundai a csapatversenyben is az élen végezhessen.

  • Jelenleg a délkelet-ázsiai Forma-4 bajnokság futama zajlik, és elég sok vizet felvernek a kocsik, ami alapján tisztán látható, hogy teljesen vizes a pálya, a mostani körülmények között már nem lenne jó a Micheliszék által bevetett kevert gumitaktika. Nagyjából 1,5 óra még a következő WTCR-futam rajtjáig, meglátjuk, addig szárad-e, vagy tovább szakad az eső.

  • Addig figyeljük az esőt - ami még mindig esik -, illetve rövidesen a második futam várható stratégiájáról is írunk az első futam eredményei után.

  • Gyors sajtótájékoztatót tartott az első futam három dobogós helyezettje, amin Michelisz Norbert az első kerekre rakott slick, és a hátra felrakott esőgumik melletti döntést méltatta, aminek, illetve a hibátlan versenyzésnek köszönhetően nagy lépést tett a jó irányba.

    Ez nagyjából soha nem működik, de most bejött, ez volt a tökéletes taktika

    - mondta a stratégiai döntésről.

    Michelisz csapattársa, Gabriele Tarquini a magyar pilóta remek szezonját emelte ki, figyelmeztetve arra, hogy közel van hozzá, mégis távol, hiszen amíg nem dőlt el a szezon, addig nyomni kell.

    Az Indexnek is értékelt Michelisz, hosszabban kifejtve a kulcsfontosságú gumiválasztás mögötti érveket:

    WTCR: Michelisz Norbert értékelése az első malajziai futamgyőzelem után
  • Michelisz Norbert futamgyőzelmével és Gabriele Tarquini harmadik helyével 30 pontot faragott hátrányán a csapatversenyben a Hyundai erősebb csapata, a BRC Hyundai N Squadra Corse, ami még azért így is 31 ponttal jön a Cyan Racing Lynk & Co mögött, de ha hasonló ütemben hozzák a pontokat, megelőzhetik a kínai-svéd csapatot az összesítésben.

  • Egy éve fordított volt a képlet, Michelisz segítette Tarquini bajnoki esélyeit, most a veterán olasz adja vissza a kölcsönt.

  • Michelisz, Panis, Tarquini, Guerrirei, De Oliveira és Muller a sorrend az első hatban, Tassi Attila is pontszerző a 13. helyével, ő is nagyot ment a pontszerző helyeken kívülről rajtolva.

    Michelisz Norbert a futamgyőzelmével 27 pontra növelte az előnyét a szezon utolsó két futama előtt, neki 351 pontja van, Guerrieri 324-gyel, Muller 316-tal követik.

  • Továbbra is Michelisz, Panis, Tarquini, Guerrieri, De Oliveira és Muller az első hatban a sorrend. Michelisz 2 másodperc fölötti előnnyel megy, spórolhat is az utolsó körben - a safety car mögötti rajt miatt ugyanis 1 körrel nőtt a versenytáv, 10 kör után fejezik be.

  • De nagyon óvatosan vezet, nem kockáztat az első helyen, és erre van is lehetősége, 2 másodperccel vezet Panis előtt. Guerrieri nem tudott közelebb kerülni a harmadik helyhez, és Muller is a hatodik helyen, ami a szabadkártyás induló miatt ötödik helyes pontszerzést jelentene neki.

  • A vártnál szorosabb lesz így az összetett állása az első futam után, de Michelisz növeli az előnyét egyelőre. Mullernek az is segít, hogy a szabadkártyás japán pilóta, Joao Paulo Lima de Oliveira van előtte, aki nem szerezhet pontot, vagyis a végelszámolásban nem számít a helyezése.

  • Micheliszék az egyéni verseny mellett a csapatbajnoki címért is versenyben vannak még, így Gabriele Tarquini a tempóelőnyét kihasználva inkább előre tör most, és nem Guerrierit tartja fel. Tarquini a harmadik helyre jött fel, Guerrieri a negyedik, virtuálisan 27 pontra nő Michelisz előnye a bajnokságban. Yvan Muller közben a hetedik helyen.

  • A legnagyobb bajnoki riválisa, Esteban Guerrieri ugyan javított egy helyet a rajthoz képest és már a nyolcadik, de most Michelisz két csapattársán kellene átverekednie magát. Egyet, Augusto Farfust már le is nyomta, most jön a címvédő Gabriele Tarquini, ő nehezebb eset lesz, főleg, hogy úgy tűnik a tempó alapján, Farfusnak valami gondja van.

  • Jól kapta el az újraindítást a magyar pilóta, Aurélien Panis ugyan próbált tapadni rá az utolsó kanyarokban, de egy ütemtelen kigyorsítással elhúzott a magyar versenyző, és elsőként fordult el az első kanyarban.

  • Az élről kezdő magyar mellől induló Aurélien Panis autója, a Cupra ugyanis 100 kilóval könnyebb, ami rendes rajtnál hatványozottan számított volna, főleg, hogy a célegyenes is elég hosszú a rajtvonaltól az első kanyarig, szóval a könnyebb autót vezető franciának kedveztek a körülmények. A biztonsági autó mögött indulva viszont nem lesz ilyen verseny, simán eljön a mezőny, aztán később kezdenek versenybe.

    A szabadkártyás indulókkal együtt 30 fős mezőny elindult közben, a safety car mögött, ez már bele is tartozik a versenytávba.

  • Ami valójában a teljes mezőnyt jelenti. A vasárnapi eddigi legerősebb eső a pálya fölött, hideg nincs, de a vizes körülmények miatt muszáj az esőgumi, ami minden csapat számára új körülményeket jelent, pénteken csak melegben, szárazon voltak pályán az autók.

  • Francois Ribeiro, a WTCR-promóter Eurosport Events elnöke a futamok előtti sajtóbeszélgetésen arról beszélt, hogy meglepte, mennyire nyugodt volt pénteken, és mennyire nyugodt egész hétvégén Michelisz Norbert, aki fantasztikus teljesítményt nyújtott a két pénteki időmérőn, és nem csak azért, mert mindkettőt megnyerte, hanem mert lényegében hibátlanul autózott mindkétszer.

    Ribeiro kiemelte azt is, hogy Michelisz már tudja (2017-ből), milyen elveszteni egy bajnoki címet, ez a rutin is mellette szól, hiszen volt már hasonlóan kiélezett helyzetben, Esteban Guerrierit ugyanakkor nagy harcosnak tartja, és tudja, hogy az argentin nem fogja feladni a küzdelmet.

  • Szombaton szinte egész nap esett Kuala Lumpurban és Szepangban is, vasárnap (helyi idő szerint) délután is rákezdett, és mivel a WTCR első futama előtt szűk egy órán át nem lesz verseny a pályán, éppen átmeneti körülmények között, valószínűleg kicsit vizes aszfalton kezdhetik meg a versenyt, amire még normás esetben a száraz pályára való gumi lehet a legjobb választás. Tovább alakíthatja a helyzetet, hogy 40 perccel a rajt előtt a versenyigazgatóság vizesnek nyilvánította a pályát, és bár közben úgy 10-15 percre elállt az eső, a rajthoz közeledve újra rákezdett, szóval percről percre alakulnak a viszonyok.

    Pont ezt, az átmeneti körülményeket akarta mindenki elkerülni egyébként, Michelisz Norbert is arról beszélt a pénteki időmérők után, hogy ez lenne az a forgatókönyv, ami a legjobban megkavarná a kártyákat.

    WTCR Malajzia: Michelisz Norbert értékelése a pénteki időmérők után
  • A bajnokságot 15 ponttal vezető Michelisz Norberté a pole pozíció, jó rajt kell tőle.

    A Micheliszt követő Esteban Guerrieri a 9. helyről rajtol a futamon, neki nagyon kell hajráznia, hogy Micheliszhez minél közelebb végezzen, csakhogy van előtte két Hyundai, akik Michelisz pozícióját fogják majd védeni várhatóan, méghozzá Guerrieri feltartásával.

    A bajnokság harmadik helyén, 21 pontos hátránnyal álló Yvan Muller a pontszerző helyeken kívülről, a 16. pozícióból indul, csapata, a Cyan Racing külön bízott az esőben, abban reménykedve, hogy így eltűnik a kínai gyártású Lynk & Co hátránya a pályán így.

    A bajnoki címre még matematikai eséllyel pályázó Thed Björk az utolsó előtti sorból, a 28. helyről vág neki a futamnak, neki még a pontszerzésért is nagyot kell majd küzdenie a mezőnyben.

    1. Michelisz Norbert - 326 pont
    2. Esteban Guerrieri - 311 pont
    3. Yvan Muller - 305 pont
    4. Thed Björk - 288 pont
  • És ehhez komoly bravúr sem kell, hiszen már azzal óriásit léphet a bajnoki cím felé, ha az élről indulva megnyeri az első futamot. Esőben, csúszkálva ez viszont nem lesz könnyű, a fő feladat az lesz, hogy vigyázzon a kocsira, hiszen mindhárom futamot be kell fejeznie adott esetben, és lehetőleg minél jobb helyen. Itt vázoltuk fel a három futamra érvényes lehetséges forgatókönyveket.

    Kapcsolódó

    Michelisz úgy is bajnok lehet, hogy az utolsó futamra ki sem kell gurulnia

    15 pontos előnye van, és még a maximálisan 75 megszerezhető pont a WTCR utolsó versenynapja előtt. Mégis előnyben a magyar.

  • Michelisz 2017-ben már szerzett egy világbajnoki ezüstérmet a WTCC-ben, akkor csalódottal távozott a szezonzáró után, már az időmérőn szinte biztossá vált, hogy elúszik a vb-cím esélye, idén viszont tökéletesen alakult pénteken mindkét időmérő, és már csak három futam választja el a történelmi sikertől. Kik voltak Michelisz elődei a magyar motorsportban, és kiket szárnyalhat túl, ha minden jól alakul?

    Kapcsolódó

    A magyar motorsport legnagyobb sikere előtt Michelisz

    1906-ban Szisz Ferenc nyerte a legelső Grand Prix-t, de volt már F1-pilótánk és motoros világbajnokunk is. Épp itt az ideje, hogy a magyar autóversenyzésnek is legyen nemzetközi bajnoka, Michelisz Norbert ezt elérheti a hétvégén.