- Sport
- Autó-motor
- molnár martin
- formula-4
- brit formula-4
- virtuosi racing
- anglia
- donington park
- dobogó
Vasárnap újabb dobogós helyeket szerzett Molnár Martin a brit F4-ben
További Autó-motor cikkek
- Lewis Hamilton megnyílt a mentális egészséggel kapcsolatos küzdelmeiről
- Kevesen beszélnek erről a támogatási rendszerről Magyarországon, pedig nagy céllal született
- Hivatalos, jövő nyáron visszatér Magyarországra a MotoGP
- Különleges elismerésben részesült a Hungaroring
- Több mint 1000 nap után nyert újra futamot a nyolcszoros világbajnok szupersztár
A Hollandiában és Skóciában villogó magyar pilóta arra szánta a csütörtököt, hogy megismerkedjen a legendás pálya Grand Prix-nyomvonalával (áprilisban a National-nyomvonalon repesztett a mezőny). Mindössze két gyakorlás jutott számukra, ami után világossá vált, hogy a szombati kvalifikációra változtatni kell az autó beállításain.
A szombati kaotikus időmérő nem sikerült jól neki, javarészt önhibáján kívül csak a 15. helyen végzett (leszakadt az ég, ezért az edzés második felében nem tudott gyors kört menni, mert hol a sárga, hol a piros zászló miatt kellett elvennie a lábát a gázról).
Az első versenyen ugyan a 10. helyen ért célba Molnár Martin, de a versenyfelügyelők négy hellyel hátrébb sorolták őt a leintés után, mert az utolsó előtti visszafordítóban felöklelte csapattársát, a brit Maxwell Doddsot.
A szombati második versenyen pótolták a doningtoni szezonnyitó eső miatt törölt versenyét. A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzője a 11. helyről indulva jól tartotta magát, és végül felállhatott az újoncok dobogójára.
Vasárnap ismét verőfényes napsütés várta a szurkolókat a Donington Parkban, bár a napszemüveg mellett azért szükség volt a pulóverre és a kabátra is, a hideg szél nem akart csillapodni. A Formula–4-es mezőny helyi idő szerint 10:40-kor vágott neki a fordított rajtrácsos harmadik versenynek.
A szabályoknak megfelelően az a Maxwell Dodds rajtolhatott a pole-pozícióból, aki a szombati időmérőn a 12. legjobb köridőt érte el. Neki kifejezetten pocsékul sikerült a rajtja, az első kanyar után visszacsúszott a negyedik helyre, majd pár méterrel később a kavarodásban összetört a versenyautója, így számára hamar véget ért a futam.
Csapattársa, a 15. helyről rajtoló Molnár Martin kimaradt a startot követő csetepatéból, és feljött a 10. helyre, amit aztán sajnos gyorsan elveszített.
Ezután visszacsúszott a 14. helyre, de gyorsan összeszedte magát fejben, egyre jobb köridőket rakott össze a középmezőny végére tapadó bolyban, és néhány szép manővert bemutatva feljött a 12. helyre – ha lett volna idő még egy körre, szinte biztosan meglett volna neki az újabb előzés.
Csalódott így sem lehetett, a hátránya határozottan csökkent az élmezőnyhöz képest, a csütörtöki szabadedzésekhez hasonlítva vasárnapra határozottan gyorsult a pályán. Nem mellékesen egy újabb dobogós helyezést is elcsípett az újoncok között a 20 perces vágta végén.
Látszik, hogy még tapasztalatot kell szereznie abban, hogyan helyezkedjen, amikor vele együtt három-négy autó igyekszik folyamatosan előzési helyzetbe kerülni a pályán. Az egy az egy elleni csatákat már kiválóan kezeli, arra még rá kell éreznie, mikor érdemes támadnia, vagy éppen nyugton maradnia kicsit, hogy ne veszítsen lendületet, ami biztos pozícióvesztés(ek)be kerül. Örömteli volt látni, hogy vasárnapra sikerült plusz tempót találnia Martinnak
– mondta lapunknak a fiatal magyar versenyzőről a harmadik futamot követően Kiss Pál Tamás, a MOTAM szakmai vezetője, egyben Martin coacha és mentora.
A negyedik verseny előtt ismét rákezdett az eső, de a rajtra felszáradt a pálya. A hőmérséklet viszont jelentősen lecsökkent a metsző, hideg szél miatt. Molnár Martin a délutáni futamon is a 15. helyről rajtolt, de a lendülete kitartott, ismét sokat csatázott, nagyon hasznos tapasztalatokat szerzett. Végül a 10. helyen ért célba, miután a verseny vége előtt nem sokkal kiesett előle egy pilóta, aki a pályán keresztben állt meg az autójával, ezért leintették a száguldozást.
Frissítés: mint utólag kiderült, Reza Seewooruthun kiugrott a rajtnál, ezért a leintés után megbüntették őt a versenyfelügyelők. A frissített végeredményt böngészve pedig az látható, hogy így Molnár Martin egy helyet előreugrott, vagyis a hivatalos dokumentumok szerint a 9. lett a negyedik futamon.
Ez azt jelentette, hogy a magyar versenyző vasárnap kétszer is felállhatott az újoncok dobogójára, vagyis összesen három trófeát (három harmadik helyet) gyűjtött be ezen a hétvégén.
A brit Formula–4-es bajnokság négy hét múlva folytatódik Silverstone-ban.
További aktuális képekért kattintson erre a linkre.
A 2024-es brit F4-es idény
- Április 27–28.: Molnár Martin csapata legjobbjaként kezdte Formula–4-es karrierjét Doningtonban
- Május 11–12.: Tovább remekel a brit Formula–4-ben újonc fiatal magyar versenyző
- Május 25–26.: Molnár Martin megduplázta dobogós helyezései számát a brit F4-ben
- Június 8–9.: A brit F4 magyar versenyzője először állhatott az újoncok dobogójának második fokára
- Június 15–16.: Nyolc dobogóval zárta F4-es szezonja első felét Molnár Martin
- Július 13–14.: Vasárnapra is megtartotta lendületét Zandvoortban a brit F4 magyar versenyzője
- Augusztus 10–11.: A parádés hétvégét futó Molnár Martin átvette a vezetést az újoncok között a brit F4-ben
- 8. Donington Park – augusztus 24–25.
- 9. Silverstone – szeptember 21–22.
- 10. Brands Hatch – október 5–6.
- 10. Brands Hatch – október 5–6.