Rafael
18 °C
32 °C

Földes András

újságíró Politika

Menekülés a besúgó elől a rabszolgaság országában - A teljes film Menekülés a besúgó elől a rabszolgaság országában - A teljes film

A fegyveres bandák uralta Líbiában a mai rabszolgavásárokat kerestük, de voltak, akik nem akarták, hogy kiderüljön az igazság. Nyomozásunk az újságírói munka kereteit feszegette.

június 10. 14:12

Líbia: Megszöktünk a titkosügynöktől, hogy elmerüljünk a káoszban Líbia: Megszöktünk a titkosügynöktől, hogy elmerüljünk a káoszban

Szökésünk után a veszélyek új szintjét ismertük meg. Fegyveres milíciák uralják az utcákat, és nem csak a feketéknek kell félni a rabszolgatartóktól. Líbiai filmünk befejező része.

május 30. 07:30

Menekülésem a titkosügynök elől a rabszolgaság országában Menekülésem a titkosügynök elől a rabszolgaság országában

Bejutottunk a világ egyik legveszélyesebb országába, Líbiába, ahol a kiszököttek szerint Mad Max világa tombol. Szorongatott helyzetbe kerültünk, de végül a magyar szó megmentett minket. Videóriportunk első része.

május 29. 07:06

Körülbelül 60 készenléti rendőr érkezik a parlamenthez a Szalay utca felől.

Különleges fotóval nyerte meg az év természetfotója kategóriadíjat egy brazil természetfotós. A képen egy hangyász látható, amint éjszaka megközelíti a szentjánosbogaraktól világító termeszvárat. A kép végül nem természettudományos vonzatai, hanem a fotós sajátos megoldása miatt lett téma. Marcio Cabral természetfotós ugyanis kitömött állatot használt a képhez, ami tilos.

dddddd.gif

A fotós egyébként tagadta, hogy képét egy kimúlt állat részvételével készítette volna. A parkban aznap éjjel rengeteg turista mozgott, mondta a BBC-nek, és "valószínűtlen lett volna, hogy senkinek nem tűnik fel, hogy valaki egy kitömött állattal jelenik meg". 

Az ügyet kivizsgáló londoni természettudományi múzeum is elismerte, hogy az alkotó együttműködő volt. Bemutatott több fotót, amelyeket a helyszínen készített. Igaz, ezeken a képeken csak a termeszvár szerepelt, az állatról csak egy kép készült, az, amivel a díjat nyerte.

Cabral szerint az eset úgy történt, hogy a sötétben fotózta a termeszvárat, amikor megjelent a hangyász. Vakuval rávillantott, az állat eltűnt, és többet nem jött elő.

A hozzáértők gyanúját egyébként az keltette fel, hogy a terület látogatóközpontjában van egy kitömött hangyász, amely éppen olyan pózban áll, mint a fotón megörökített állat. A múzeum öt szakértőt is felkért, akik egymástól függetlenül állították, hogy a képen szereplő állat megegyezik a látogatóközpont kitömött hangyászával.

Egyébként nem ez az első eset, hogy hamis fotóval nyernek Év természetfotója díjat. 2009-ben egy spanyol fotós szelíd farkast ugratott át egy kerítésen, hogy aztán támadó vad farkasos képként nevezze alkotását.

Az adója egy jelentős részét olyan emberek költik el beláthatatlan dolgokra, akiket még névről sem ismer, úgyhogy most egyedülálló lehetőségként arcra eldöntheti, hogy legalább az 1 százalékot kinek és milyen célra adja.

Az alábbi videóban sajátos szemszögből mutatja meg néhány civil, hogy az adó nem csak stadionokra fordítható, hanem lehet belőle időseket gondozni, rászorulókat élelmezni, tüzet oltani, vagy beteget szállítani. A film nem titkolt célja, hogy meggyőzze az állampolgárokat valamelyik cél támogatásáról.