Eleonóra
-1 °C
2 °C

Haász János

főszerkesztő-helyettes Lapvezetés

Hány évesen csináltam először?17

Miért csináltam először?Fiatal voltam, jól jött a pénz

Azóta hányszor csináltam?Több ezerszer

Nyilván a cikkírásról volt szóNyilván

Ahogy a mondás tartja: alkalom szüli a fotballt Ahogy a mondás tartja: alkalom szüli a fotballt

Kis pénz, kis krumplileves, nagy szív, nagy sikerek. Avagy egy tekercs film, aminek keletkezéséről semmit nem tudunk. Foghíjtelken, tűzfalak közé épített kispálya, a grundfocis sörmeccsek és a decens céges május 1-jék hangulatának ötvöződése.

február 19. 00:05

Venne egy Aba-Novákot 40 ezerért? Venne egy Aba-Novákot 40 ezerért?

A BÁV elég baráti áron kezdi az árverést, kérdés, meddig mennek fel a licitek.

február 14. 20:52

Késeléssel ért véget a novaji Remélés

A farsangvégi ünnepről hazafelé tartó férfi két embert sebesített meg.

február 12. 12:49

Körforgalmat általában ott építünk, ahol több nagy forgalmú út csatlakozik, mert ez a megoldás szépen meg tudjak osztani a csomópontba érkező forgalmat, sokkal jobban alkalmazkodik a forgalom dinamikájához, mint egy lámpás csomópont tenné (rendőröket pedig ugye nem csak minden pofonhoz, hanem minden olyan kereszteződéshez se lehet állítani, ahol forgalmas utak találkoznak). Így aztán nagyot néztem, amikor a hétvégén Miskolc és Sajószentpéter között végigsuhantam a 26-os úton. 

 

A semmi közepén ugyanis, de tényleg, annyira a pusztában, hogy itt kilométerekre nem volt még egy Soros-plakát se, se betelepítős, se kerítésbontós, szóval valóban a semmiben, hirtelen jött egy körforgalom. Csak behajtani és kihajtani lehet, nincs elágazás, bekötőút, hirtelen jött Mészáros Lőrinc-vállalkozás, se ipari parki szántóföld.

Oltári marhaságnak tűnt – és tűnik még most is, bár azóta már elolvastam a Totalcar majd két évvel ezelőtti posztját a körfogóról (a poszt végén talál frissítést az okáról). Ami szerint forgalomlassítás a célja, merthogy itt, Miskolc és Sajószentpéter között nyílegyenes az út, és az autósok lába odatapad a gázpedálra, mint Tibocz kezéhez az olcsón jött közpénz.

Viszont én az Alföldön számos helyen jártam már, a 44-es, 46-os, 52-es, 54-es, 55-ös utak olyan szakaszain, amik szintén nyílegyenesek, de még a régi 35-ös főút is ilyen. Jönnek a semmiből, mennek a semmibe, köztük se csomópont, se körforgalom, se fekvőrendőr, maximum most már telepített traffipax, mégse halnak ott halomra az autósok. Szóval a szépen hangzó közlekedésszervezési érvek ide, autósok biztonságára hivatkozás oda, én valahogy nem tudok nem arra gondolni, hogy itt is csak eleliosoztak némi közpénzt. De persze biztos csak túlzottan borúlátó vagyok.

Frissítés: Többen írtak, hogy mi a körforgalom valódi funkciója. Az, hogy a már évtizedes tervként létező leendő sajószentpéteri elkerülő majd itt csatlakozzon a 26-os útba. Ami jól is hangzik, már csak el kellene készülnie, ám a környéket ismerős olvasók szerint még annak sincs semmi jele, hogy belátható időn belül elkezdenék építeni.

A tahóparkolásban eddig két iskolát különböztettünk meg:

  • azokét, akik csak úgy parkolnak tahón-bénán-ügyetlenül, elfoglalva egy-két-x parkolóhelyet vagy mozgáskorlátozott parkolót, esetenként járdát vagy gyalogátkelőt;
  • és azokét, akik ezzel forgalmat akadályoznak, mert elállják mondjuk egy villamos vagy egy belvárosi busz útját (utóbbi főleg a 15-115-ös buszok belvárosi szakaszán gyakori).

Mindkét iskola egyik jellemző tulajdonsága, hogy a tahóparkolást nem a nagy nyilvánosságnak szánják, sőt, szégyellik, és ha a szemük elé kerülne egy-egy róluk szóló poszt, valószínűleg jogosnak érzett felháborodás fogná el őket. Sőt, a gyakorlat azt mutatja, hogy a feltételes mód nem is kell ide.

No, de itt a legújabb iskola: amikor városi terepjáróddal (ami eleve milyen kategória már, még a kátyús pesti utak fényében is) beállsz egy mozgáskorlátozott tábla elé, kattan a fényképezőgép, és a kész fotó már megy is – egyenesen bele egy apróhirdetésbe (persze, persze, lehet, hogy a Porsche-tulaj eleve mozgáskorlátozott, szemétség, hogy ez elsőre nem jutott eszembe). Ennek a Porsche Cayenne-nek a (mostanra talán már csak volt) tulajdonosa nem kispályázott, amikor feltolta a netre a hirdetést.

autohirdetes

Frissítés kedd délben: Ezt nagyon csúnyán benéztünk, a Porsche tulajdonosa jelentkezett, és elmondta, gyermekei miatt jogosan használta a mozgáskorlátozott helyet. Ezúton is elnézést kérünk!

Ezzel az úgy kreatív tartalmában, mint esztétikai megoldásában magas színvonalú és igazán minőségi kontenttal sikerült a pekingi magyar kulturális intézetnek boldog új kutya évét kívánnia.

27750908 1213627832114194 8572084077996271324 n
Fotó: Pekingi Magyar Kulturális Intézet

A kínai holdújév az általunk használt Gergely-naptár szerint idén február 16-án van, ekkor kezdődik a kutya éve. A magyar kultúra pekingi hídfőállásának sikerült leporolnia a 2017-es vizes vb-re Gyárfás Tamásék által meg(rém)álmodott Bol-dogot (de végül is igazuk van, a bol-dog új évet „poént” nem is értem, hogy hagyták ki), és újrahasznosították. Komolyan, komolyan, komolyan kérdezem: ha erre futja erőből és energiából, miért nem veszünk inkább egy Disney-képeslapot, és küldjük el azt nekik postán?

27858467 1213627852114192 4419583725580455306 n
Fotó: Pekingi Magyar Kulturális Intézet

Reméljük, újsütetű kínai barátaink nem túlzottan érzékenyek az esztétikai finomságokra, vagy kellően nagyvonalúak ahhoz, hogy ne sértődjenek meg vagy hülyézzenek le minket, hanem egyszerű hungarikumként fogják fel az ízléshiányt. Ha viszont nem, vagyunk bajban, mert szijjártó-i hevülettel ebből akár egy nagyköveti bekéretés is kijönne.