Etelka, Aletta
-5 °C
0 °C

Hermann Irén

A vizet is maga gyártja a kávéhoz A vizet is maga gyártja a kávéhoz

Antalóczy György a multik világából nyergelt át a kávékóstolásra, és most az Andrássy úton nyitott újhullámos speciality kávézót Flow néven. A bisztró vegán, de a tejet azért nem merték kitiltani.

december 9. 23:33

Sikert csináltak a PET palackos borból Sikert csináltak a PET palackos borból

Az ötéves hálózatnak ma 46 boltja van, kizárólagos Sziget-partnerek, az éttermek felé most nyitnak.

december 2. 17:55

Mit ér egy angol diploma? Mit ér egy angol diploma?

Az angol diákhitel miatt sokan belevágnak, de a megélhetési költségek is igen magasak, és nem tudni, mi lesz a brexit után.

november 18. 16:26

Megszakítva Föld-körüli útját az Igazi Mikulás beállt egy kicsit a BKK egyik alvállalkozójához, a VT-Arrivához. A reggeli elosztásnál az 5-ös buszt kapta. Jó kedvvel, derűvel köszöntötte a le- és felszállókat. Csak az e-jegyrendszeres kérdéseket nem értette.

miklos

Egy országos reprezentatív kutatásból kiderül, milyenek a magyarok szokásai a black fridayjel kapcsolatban. Ebből többek között kiderül, hogy:

  • Szívesen vásárolunk előre karácsonyra a fekete pénteken.
  • A legtipikusabb vásárlók a 30 év alattiak ezen az ünnepen.
  • Itthon körülbelül a lakosság fele vagy nem vásárol az esemény keretében, vagy szkeptikusan vélekedik róla.
Cofidis infografika BF1

A vásárlók 83 százaléka karácsonyi ajándékot is tervez venni ilyenkor, a legnépszerűbb árucikkek pedig a ruhák, a játékok, illetve a szépségápolási cikkek.

Az eredmények alapján a lakosság valamivel több mint felét még mindig nem befolyásolja a black friday: korábban sem vásárolt ennek keretében, és idén sem tervezi. Viszont akik vásárolnak, azoknak csaknem fele a 18–29 éves korosztályból jön. A fiatal generáció túlsúlyából fakadhat, hogy a vásárlók nagyobb része online tervezi megvenni a kiszemelt terméket. A 30 év alattiakon kívül a fő vásárlóközönséget még a gyerekesek, illetve a magasabb jövedelműek teszik ki.

A magyarok több mint fele úgy véli, a kereskedők ilyenkor sok esetben megtévesztik a vásárlókat, 45 százalékuk szerint pedig a black friday felesleges kiadásokra ösztönöz. A korábban vásárlók szerint viszont nem ezek okozzák a bosszúságot, hanem inkább az, ha már nem lehet kapni a kiszemelt terméket.

Cofidis infografika BF2

A black friday idén november 23-án lesz, lehet készülni.

Forrás: Cofidis Hitel Monitor, NRC

A Nielsen tavalyi felmérése szerint egy felnőtt átlagosan 10,4 órát tölt el a képernyő előtt naponta, és 88 százalék tudja is, hogy ez nem feltétlenül jó a szemnek. Sajnos azonban csak 12 százalék jut el odáig, hogy tegyen is ellene.

Ismert, hogy a láthatatlan ultraibolya kék fény káros hatással van a szemre és a bőrre is, ezért kenjük magunkat napozáskor, és ezért figyelünk oda, hogy UV szűrős napszemüveget hordjunk. Azt azonban kevesen tudják, hogy a magasabb tartományban lévő, és ezáltal látható ibolyakék fény különösen káros hatású, mivel akadály nélkül hatol át a szem védőrétegén egészen hátra a retinába.

Kék fényre szükségünk van, hiszen fontos szerepe van bioritmusunk felállításában és szabályozásában, emellett kedélyjavító hatással is bír, ami különösen hasznos a téli depresszió ellen. A probléma a digitalizációnak köszönhető és annak, hogy alig vagy egyáltalán nem figyelünk oda a szemünkre. A mesterséges fény mindenütt körülvesz, hiszen mikrokörnyezetünk része. A zárt, mesterséges LED vagy egyéb hideg kék fényekkel bevilágított tér, a képernyőkből érkező kék fény és a hűtő-fűtő rendszerek mind hozzájárulnak a problémához. A gyakori szemszárazság mellett hosszú távon ráadásul makula degenerációt (retina súlyos károsodása) és szürkehályogot is okozhatnak.

A kék fény lefekvés előtt  különösen káros, ugyanis felborítja a szervezet melatoninhormon-termelését, ezért állandóan fáradtak, stresszesek, kialvatlanok leszünk.

Mondjuk most hirtelen nem tudjuk, minket hogyan olvasson, de mondjuk nézze kevesebbet a hűtőt!

A kékfény-mentes életnek mozgalma és kampánya is van.