Vilma
3 °C
13 °C

Herpai Gergely

Ezt a hidegháborút van, aki forrón szereti Ezt a hidegháborút van, aki forrón szereti

A Call of Duty visszatér a legjobb hagyományaihoz és megfejeli az év videojátékos húzásával.

4 órája

Nem az értesítések okozzák a telefonfüggőséget Nem az értesítések okozzák a telefonfüggőséget

A kutatás résztvevői meglepődtek, hogy fél napjukat a zárolás feloldásával és görgetéssel töltötték.

november 29. 13:57

Sugárkövetéssel a démonhentelés is látványosabb Sugárkövetéssel a démonhentelés is látványosabb

A Devil May Cry 5 Special Editionben a ray tracingtől szépek a pocsolyák.

november 29. 11:39

Egy programozó „élete legrosszabb évét” interaktív videojátékká alakítja, melyen keresztül saját magának de másoknak is egyfajta terápiát nyújt, mellyel fel tudják dolgozni a tragikus eseményeket.

A 41 éves cheltenhami származó Russell Quinn, aki most Los Angelesben lakik, élete legtragikusabb eseménye volt, édesanyja és nagymamája néhány héten belül meghalt egymástól. A Linda & Joan című videójáték ezt a traumát interaktív módon dolgozza fel.

A játékos különböző szerepeket tölt be a családon belül, különféle karaktereket irányít, másokkal beszélget, és feladatokat végez el.

A 2022-ben megjelenő Linda & Joanban a játékos folyamatosan vált át Mr. Quinn, anyja, Linda és nagymamája, Joan között, hogy különböző perspektívákból segítsen a családnak megbirkózni a különböző helyzetekkel. Párbeszédekben vehetünk részt, a megfelelő válaszokat kiválasztva, vagy egy adott feladatot hajthatunk végre - például taxit foglalhatunk a kórházba.

Számos éven át digitális narratív élményekkel foglalkoztam, ezért nyilvánvalónak tűnt számomra az az ötlet, hogy a saját történetemet elbeszélő videojátékká alakítsam.

A játék egyik újdonsága, hogy több nézőpontból ismerheti meg a játékos a szomorú eseményeket. A szoftver egyben visszajelzést is ad a karakterek érzelmi állapotáról, és a játékosnak ezek alapján kell vigaszt nyújtani annak a családtagnak, akinek a legnagyobb szüksége van rá.

A játékot ingyenesen lehet letölteni a saját honlapról.

Nem az első eset egyébként, hogy egy tragikus eseményt, vagy családtag elvesztését ilyen módon próbálja feldolgozni egy szoftver: még az idén februárban írtunk arról, hogy a virtuális valóságban látta viszont halott kislányát egy dél-koreai anya.

The Last of Us (Forrás: Sony)
The Last of Us (Forrás: Sony)

A The Last of Us című nagysikerű, horror témájú akció-kaland, 2013-ban exkluzívan jelent meg PlayStation 3-ra, majd 2015-ben PlayStation 4-re és most tévésorozat formájában újjászületik, konkrétan az HBO képernyőjén. Ezt az információt már március óta rebesgették, viszont most vált biztossá, hiszen a csatorna már be is rendelte az adaptációt.

Eddig ugyanis az alkotók révén már lehetett tudni, hogy lesz egy ilyen sorozat, az HBO-val viszont még tárgyaltak erről. Az HBO viszont november 20-án jelentette be, hogy zöld utat adtak a projektnek, amely a Sony Pictures Televisionnel koprodukcióban, a PlayStation Productions, a Word Games és a Naughty Dog gyártásában készül. Neil Druckmann lesz a sorozat írója, a Csernobilt is készítő Craig Mazin pedig a vezetői producere a The Last of Us-nak, mellette Carolyn Strauss (Trónok harca, Csernobil) lát majd el még produceri feladatokat. Elvileg Johan Renck, a Csernobil rendezője áll majd a kamerák mögé az első résznél, viszont a hivatalos közlemény róla nem ejtett szót, csak a producerekről és az írókról.

A sorozat sztorija elvileg követi az első játékét, viszont azt még nem tudni, hogy a főszereplőket kik alakítják majd. A történet húsz évvel a modern civilizáció megsemmisülése után játszódik. Joelt, egy harcedzett túlélőt felbérelnek, hogy Ellie-t, egy 14 éves lányt kicsempésszen társával az karanténzónából. Ami eleinte csak rutinmelónak indul, az hamarosan brutális, szívszorító utazássá válik, mely során együtt kell keresztülutazniuk az Egyesült Államokon – teljesen egymásra van utalva –, hogy túléljék a véres kalandokat.

A macskák miákolását fordítja le az az alkalmazás, amelyet egy volt Amazon Alexa mérnök fejlesztett ki.

A MeowTalk rögzíti a hangot, majd megkísérli azonosítani a jelentést. A macska tulajdonosa a fordítás címkézésében is segít létrehozni egy adatbázist a szoftver mesterséges intelligenciája számára, amely aztán a következő alkalommal még pontosabban tudja lefordítani a nyávogást.

Jelenleg mindössze 13 kifejezés van az alkalmazás szókincsében, beleértve az 

„Adj enni!”, „Dühös vagyok!” és „Hagyj békén!”

 nyávogásokat is.

A kutatások szerint a macskák nem beszélnek semmilyen konkrét „nyelvet”. Minden macska nyávogása egyedi és gazdájához igazított, némelyik hangosabb, mint a másik. Így tehát a macskahangokra vonatkozó általános adatbázis helyett az alkalmazás fordítása minden egyes profilnál eltér. A hangok rögzítésével és címkézésével a mesterséges intelligencia és a gépi tanulási szoftver jobban megértheti az egyes macskák hangját - minél többet használják, annál pontosabbá válhat.

A végső cél egy intelligens nyakörv kifejlesztése.

- állítja Javier Sanchez, az Akvelon alkalmazásfejlesztő csoport technikai programmenedzsere a weboldalán tartott webináriumon. Ha egy ilyen elkészül, szerinte megvalósítható, hogy a technológia azonnal lefordítja a macska nyávogását, és egy emberi hang szólal meg a nyakörvön keresztül.