Béla
8 °C
15 °C

Munk Veronika

A kosárpályán eltöltött idények száma:21

Lánygyerekek száma:2

Körülfonja az ipar a 18 év alatti magyar influenszereket Körülfonja az ipar a 18 év alatti magyar influenszereket

A magyar cégek három éve kezdtek tudatosan gyerekinfluenszereket használni, mára iparág épült az online sztárságra vágyó gyerekek köré. A legismertebb gyerekinfluenszer-fotós korábban erotikus fotós volt.

április 19. 10:02

Ki legyen a legszabadabb magyar? Ki legyen a legszabadabb magyar?

Nyolc bátor ember közül lehet az Indexen választani, akik az idén 25 éves Társaság a Szabadságjogokért jelöltjei a Szabad-díjra.

április 18. 15:22

Rekordsokan futottak a hétvégén a Vivicittán Rekordsokan futottak a hétvégén a Vivicittán

31 293-an indultak a különböző távokon. Az egyik indexes futónak ez volt az első 10 km-e versenyen.

április 14. 22:07

Az április 8-i nemzetközi roma nap alkalmából a Romani Design divatmárka négy roma nőt kért fel, hogy kedvenc Romani darabjaiba öltözve álljon modellt, és meséljen arról, mit jelent számára saját cigány és női identitása.

A kampányban szereplő nők: Dinók Henriett jogász, a Romaversitas középiskolás és egyetemista roma fiatalokat segítő alapítvány vezetője, Varga Helena, roma népismeret oktató, táncos és énekes, a Romani táska és mintatervezője, Lakatos Ibolya, hagyományos oláh cigány családban élő nagymama és Varga Erzsébet, fiatal egyedülálló anya, aki sikeres manikűrös vállalkozást vezet és sok szakmában kipróbálta már magát.

"Szeretném, ha a roma nőkről kialakult kép radikálisan megváltozna a magyar társadalomban. Ha meg is jelennek a médiában, a róluk szóló hírek sokszor sztereotípiákra épülnek: a roma nőket gyakran ábrázolják egy férfiközpontú társadalom áldozataiként vagy mélyszegénységben élő kiszolgáltatott emberként. Ritka, hogy maguk a roma nők mesélnek saját történetükről, úgy ahogyan szeretnének" - mondja Varga Erika, a Romani Design ötletgazdája és vezető tervezője.

A kampány egyik szereplője, Varga Helena, a márka társtervezője hozzáteszi: "Fontos, hogy az emberek megismerjék a különböző hátterű roma nők helyzetét, természetes, emberi méltóságukban teljes ábrázolásban. Legyünk akár hagyományőrző vidéki roma közösségben élő vagy modern városi nők, vállalkozók, művészek, egyedülállók vagy házasok, családjukat teljes állásban ellátó nők, ugyanazon jogokért küzdünk mint nem-roma nőtársaink: családunk elismeréséért, gyermekeink jövőjéért, megfelelő oktatásért és munkánk megbecsüléséért."

Negyedik alkalommal készül a magyarok Instagram-használati szokásairól kutatás. A 2018-as előző vizsgálatban több mint 5500 magyar instázó válaszai alapján készült el az díjmentesen letölthető e-könyv.

A Magyar Instagram Körkép negyedik verziója, azaz a MINK 4.0 nevű felmérés eredményeit várhatóan május elején publikálják, az egyik kiemelt téma az Instán megjelenő influencer-jelenség lesz.

A pár perces kérdőív március 31-ig erről a linkről elérve tölthető ki

Néhány érdekesség a tavalyi kutatásból:

  • a fiatal felnőttek átvették a hatalmat az Instán
  • a reklám idegesítő, de a márkák jelenlétét díjazzák
  • mindkét nem jól ismeri a Stories funkciót
  • ritkábban posztolunk: inkább havonta, mint hetente
  • az instázók háromnegyede naponta többször is ránéz a falára
  • egyre fontosabb a posztok minősége.

Március 20-án volt a halak napja, ennek örömére a KSH egy csomó érdekes halas adatot tett közzé látványos infografikájában. Kiderül belőle, hogy az EU-s átlaghoz képest mennyire kevés halat eszünk, és hogy leginkább pontyot és fehér busát horgászunk a hazai tavakban.