Emailben üzennek az elhunytak

2009.03.16. 10:38
Az ügyfél halála esetén előre beállított blogbejegyzést és búcsúleveleket ír a Legacy Locker, illetve a digitális hagyatékhoz hozzáférést ad a kijelölt örökösöknek.

Gondban lehetnek a rokonok, ha hozzá akarnak férni az elhunyt rokon interneten tárolt adataihoz, hiszen ismerniük kell a jelszavakat. Ezen segít az amerikai Legacy Locker, amivel az örökösök hozzáférhetnek az elhunyt digitális hagyatékához. Ugyanúgy, ahogy ma is megnézhetik a rokonok az elzárt fiókban tárolt fotókat, a titkos naplókat, vagy a polc tetején eldugott régi szerelmes leveleket.

A Legacy Locker okosan van kitalálva, mert pontosan úgy működik, mint a végrendeletek, és a portáloknak nem kell amiatt aggódniuk, hogy az életben maradt hozzátartozók közül ki kapjon hozzáférést. A digitális végrendeletben ugyanis meghatározható, hogy melyik örökös milyen jelszavakhoz és fájlokhoz férjen hozzá.

Való igaz, hogy a jelszavainkat és kódjainkat egy cetlire is leírhatjuk, amit a végrendeletünkkel együtt odaadhatunk egy ügyvédnek. A Legacy Locker azonban sokkal több szolgáltatást nyújt, jobban alkalmazkodik a digitális rendszerekhez, mint egy darab papír. A legfontosabb, hogy időnként ellenőrzi a lementett jelszavainkat, és ha egy portálra nem tud belépni, akkor emailben figyelmeztet, hogy frissítsük az adatokat a végrendeletben.

A Legacy Locker tárhelye csak akkor válik elérhetővé, ha legalább két örökös jelzi a halál tényét, és az egyikük a halotti bizonyítványt is felmutatja. Mindegyik örökös személyre szabott hozzáférést kap, nyilván mást küld az ember a volt szeretőjének, és mást a feleségének.

Beállítható a rendszer, hogy a halálhír hiteles bejelentése után automatikusan küldje el az előre megírt búcsúleveleket, és az illető blogjában vagy a twitterén közöljön búcsúbejegyzést.

A Legacy Locker egy évre 30 dollárba kerül, az élethosszig tartó előfizetés 300 dollár, de a vállalat igazából azt szeretné elérni, hogy a hagyatékkezelő vállalatok árulják a szolgáltatást az ügyfeleiknek.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport