Operát írnak a Twitteren

2009.08.12. 15:28
Kevesen járnak operába, ezért a londoni operaház elfordul a klasszikusoktól, és a nép kezébe adja a szerzői tollat. Szürreális mű készül az internetezők által beküldött sorokból.

A drága jegyek és elitista imidzse miatt kissé elhagyagolt londoni Királyi Operaház meglepő lépésre szánta el magát, amikor sztárszerzők helyett az internetezőkre bízta egy mű megírását. Bárki hozzáadhat néhány sort a készülő műhöz, aki regisztrál a Twitter mikroblog szolgáltatásán. Mivel a Twitteren egy bejegyzés legfeljebb 140 karakteres lehet, az opera gyakorlatilag soronként áll össze.

Ez lesz a világ első online operája, mondja Alison Duthie, az operaház kortárs programjának a vezetője. A kezdeményezés legfontosabb célja, hogy több emberrel megismertesse a műfajt, a meglévő rajongókat pedig bevonja a kreatív munkába. Duthie szerint biztosan jó érzés a résztvevőknek, hogy elmondhatják magukról, írtak egy operát.

Szürreális és drámai mű készül tehát. Az első jelenet végén Williamet, a főhőst elrabolja egy madársereg, és most egy toronyban várja, hogy kiszabadítsák. Eddig körülbelül 350 ember vett részt az alkotásban, és egyre többen kapcsolódnak be.

Részlet a készülő műből

I’m all of a twitter, I will speak to the birds, speak to the birds/ /yes speak to the birds, but without using using words

A bird in the bush is worth two in the hand/ but you must use a language that they’ll understand

Not just about talking, but listening too – to each cheep or tweet or twit towoo

Talk to the birds without uttering a word, by singing in birdsong, you’ll always be heard.

If you chat with a dove, remember to to coo, and they will answer you.

(forrás: az opera blogja)

Természetesen az internetezők által összetákolt sorok némi szöveggondozással jelennek meg a színpadon, az alkotói munkát egy profi rendező irányítja, a zenét pedig Helen Porter állítja össze. Az operát szeptemberben, a Királyi Operaház fesztiválján mutatják be.

A brit Times újság zenekritikusa szerint a kezdeményezéssel az operaház csupán olcsón szerez nagy nyilvánosságot az új szezonban, ugyanakkor elismerte, hogy fontos lenne több nézőt becsalogatni.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM