Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMA drága jegyek és elitista imidzse miatt kissé elhagyagolt londoni Királyi Operaház meglepő lépésre szánta el magát, amikor sztárszerzők helyett az internetezőkre bízta egy mű megírását. Bárki hozzáadhat néhány sort a készülő műhöz, aki regisztrál a Twitter mikroblog szolgáltatásán. Mivel a Twitteren egy bejegyzés legfeljebb 140 karakteres lehet, az opera gyakorlatilag soronként áll össze.
Ez lesz a világ első online operája, mondja Alison Duthie, az operaház kortárs programjának a vezetője. A kezdeményezés legfontosabb célja, hogy több emberrel megismertesse a műfajt, a meglévő rajongókat pedig bevonja a kreatív munkába. Duthie szerint biztosan jó érzés a résztvevőknek, hogy elmondhatják magukról, írtak egy operát.
Szürreális és drámai mű készül tehát. Az első jelenet végén Williamet, a főhőst elrabolja egy madársereg, és most egy toronyban várja, hogy kiszabadítsák. Eddig körülbelül 350 ember vett részt az alkotásban, és egyre többen kapcsolódnak be.
I’m all of a twitter, I will speak to the birds, speak to the birds/ /yes speak to the birds, but without using using words
A bird in the bush is worth two in the hand/ but you must use a language that they’ll understand
Not just about talking, but listening too – to each cheep or tweet or twit towoo
Talk to the birds without uttering a word, by singing in birdsong, you’ll always be heard.
If you chat with a dove, remember to to coo, and they will answer you.
(forrás: az opera blogja)
Természetesen az internetezők által összetákolt sorok némi szöveggondozással jelennek meg a színpadon, az alkotói munkát egy profi rendező irányítja, a zenét pedig Helen Porter állítja össze. Az operát szeptemberben, a Királyi Operaház fesztiválján mutatják be.
A brit Times újság zenekritikusa szerint a kezdeményezéssel az operaház csupán olcsón szerez nagy nyilvánosságot az új szezonban, ugyanakkor elismerte, hogy fontos lenne több nézőt becsalogatni.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM