Felhasználók perlik a Facebookot

2009.08.18. 17:08 Módosítva: 2009.08.18. 17:08
Öt júzer beperelte a Facebookot, amiért az úgy döntött, kiadhatja harmadik fél részére is a tagok adatait, ráadásul erről nem is értesítette a felhasználókat. A Facebook áll a per elébe.

A Facebooknak már a kezdetek óta szembe kell néznie a szolgáltatását ért támadásokkal. A legtöbb ellenző szerint az oldal túlságosan nagyvonalúan bánik a személyes adatokkal, azokat könnyedén hozzáférhetővé teszi, ráadásul a rendszer nem elég biztonságos ahhoz, hogy a júzerek nyugodtan regisztrálhassanak az oldalra.

Árokásás helyett párbeszéd

Az üzemeltetők éppen ezért folyamatosan felülvizsgálják a biztonsági rendszert, és ajánlásokat tesznek közzé, amivel a személyes adatok megvédésében próbálnak segíteni a júzereknek. Sőt, szavazásra bocsátották az általános szerződési feltételeket, hogy a tagok maguk alakíthassák ki a jogaikat.

Ennek ellenére a közelmúltban beperelték az oldal üzemeltetőit. A felperesek - öt kanadai júzer - azt követelik a Facebooktól, hogy az fizessen nekik kártérítést, és még az ügyvédi díjakat is térítse meg, amiért az oldal kiadta adataikat harmadik fél részére (legalábbis az idén frissített általános szerződési feltételekből ezt olvasták ki néhányan).

A Facebook azonban tagadja a vádakat, és azt állítja, nincs semmi ok a perre, éppen ezért harcolni fognak. Sőt, az oldal szerint a közelmúltban végrehajtott változások éppen azt a célt szolgálják, hogy ne lehessen a Facebookot a személyes adatok tulajdonjogához való ragaszkodással vádolni. A felperesek azonban fájlalják, hogy a végrehajtott változásokról a Facebook nem értesítette őket, hanem egyoldalúan bevezette azokat.

A per végkimenetele azonban nem is annyira fontos, mint annak közvetett hatása: a jogi hercehurca a júzereket elbizonytalaníthatja adataik biztonságával kapcsolatban.

Ráadásul nem a per a Facebook egyetlen problémája, úgy tűnik, mostanában rájár a rúd az online szolgáltatás üzemeltetőire. Szintén friss hír, hogy a rivális MySpace 20 millió dollárért megvásárolta az iLike nevű zenealkalmazást, ami egyébként az egyik legnépszerűbb program a Facebookon.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM