Megszorongatják a vírust terjesztő hirdetőket
További Tech cikkek
- Az Instagram ezentúl korlátozza a politikai tartalmakat
- Japán szigorítana a mesterséges intelligencia fejlesztésén
- Elképesztő változáson esik át a Waze
- Fél évig akár féláron is használhatják a vezetékes internetet a Digi előfizetői
- Aggódik az Apple az iPhone miatt, biztonsági kockázatokat rejthet egy uniós szabályozás
A Microsoft öt eljárást indított olyan személyek ellen, akik online hirdetések segítségével telepítenek kártékony kódokat a felhasználók számítógépeire, közölte blogjában Tim Cranton, a vállalat tanácsadója.
Példásan meg akarják büntetni azokat a személyeket, akik az érintett öt cég, a Soft Solutions, a DirectAd, a qiweroqw.com, az ITmeter INC. és az ote2008.info mögött állnak. Ezek a cégek az úgynevezett malvertisement (a káros kódot jelentő malware, valamint a hirdetést jelentő advertisement összevonásából alkotott szó) technikáját használva megtévesztik a felhasználókat, számítógépeikre olyan programokat telepítenek, amelyekkel bűncselekményeket hajtanak végre, például adathalászatot, vagy zombihálózatot építenek a gépekből.
A fenti módszer egyre gyakoribb, és legutóbb a New York Times oldalán megjelenő hamis hirdetés óriási vihart kavart. Azóta is több helyen megjelent ilyen hirdetés, de nagyon sok esetben elhallgatják, vagy legalábbis nem igazán propagálják a hibát. A leggyakoribb a hamis vírusirtók reklámozása. Talán nincs is felhasználó, aki ne találkozott volna már az ilyenekkel: Az ön gépe veszélynek van kitéve, mi segítünk!.
Ezeket az agresszív hirdetéseket időnként nem egyszerű leállítani, és az informatikailag nem túl képzett, gyanútlan felhasználó bizonyára rákattint a linkre. A módszerek ráadásul egyre kifinomultabbak, pofátlanabbak. A New York Timesban hirdető bűnözők egy ügynökségen keresztül kötött szerződésük után egy ideig egy normális, a feltételeknek megfelelő reklámot közöltek, majd egy idő után lecserélték arra, ami a kártékony programot igyekezett terjeszteni. A valódi vírusitókat gyártó Mcafee esetét a napokban közölte, hogy a kiberbrigantik a cég márkajeleit felhasználva igyekeznek hasonló módon megtéveszteni az átlagfelhasználókat.
A Microsoft lépése nyilvánvalóan egyik eleme annak a folyamatnak, mely végül elvezet majd a jelenlegi online hirdetései rendszer felülvizsgálatához, mivel látható, hogy a mostaniban ügyes trükkökkel komoly károkat lehet okozni mind a felhasználóknak, mind az érintett cégeknek.