Túljutott a nehézségeken a Yahoo
A decemberben véget ért negyedévben 153 millió dollár adózott eredményt ért el a Yahoo, míg az előző év negyedik negyedévét 303 millió dollár veszteséggel zárta. A webes cég teljes árbevétele, amiben benne van a partnereknek továbbpasszol összeg is, négy százalékkal 1,73 milliárd dollárra csökkent. A negyedéves beszámoló adatai felülmúlták az elemzői várakozásokat. A Yahoo 2009-es egész éves adózott eredménye 598 millió dollár volt, amit 6,46 milliárd dollár bevétellel ért el. 2008-ban rosszabb volt az arány, mert magasabb, 7,21 milliárd dolláros bevétel mellett csupán 419 millió dollár volt a nyereség. A Yahoo legfontosabb bevételi forrása a hirdetés. A gazdasági krízis idején a vállalati szektor nagymértékben visszafogta hirdetési kiadásait, ami tovább fokozta az egyébként is gondokkal küszködő Yahoo nehézségeit. A Google keresőmotoros üzleti modellje jobban bevált. A Yahoo hosszas huzavona után együttműködésre lépett a Microsofttal, és a jövőben annak Bing keresőmotorját használja, az így keletkező bevételeket pedig megosztják egymás közt.