Az iPhone belemart a konzolpiacba
Egy amerikai elemzőcég, a Flurry Analytics számításai szerint az Egyesült Államokban az asztali és hordozható játékkonzolokra írt szoftverek piaca 2008-ban 11, 2009-ben pedig 9,9 milliárd dollár árbevételt termelt. Míg két évvel ezelőtt az Apple gépekre ennek mindössze 1 százaléka jutott, tavaly már 5, azaz körülbelül 500 millió dollár.
De a hordozható konzolok mezőnyében válik csak igazán látványossá az iPhone térnyerése: e tavaly 2,55 milliárd dolláros szegmensben a telefon és a médialejátszó 19 százalékos piaci részesedést szerzett, egyetlen év alatt 14 százalékpontot javítva. A platform a részesedését elsősorban a Sony PSP kárára növelte, de a messze legnépszerűbb Nintendo DS részaránya is amortizálódott valamelyest.
„A fő tanulsága a számoknak az, hogy az iPhone (és az iPod touch) olyan játékplatform, amellyel számolni kell. Egy 10 milliárd dollár éves forgalmú iparág 5 százalékát megszerezni mindössze másfél év alatt nem kevés” – írja az eredményekről beszámoló blogban Peter Farago, a Flurry marketingigazgatója. Aki hozzáteszi azt is, hogy a platform az egyre olcsóbbá váló iPod Touchcsal és az App Store nyomott áraival komoly veszélyt jelent a videojáték-piac régi szereplői számára.
Farago szerint további fejfájást okoz majd számukra a nagyobb kijelzővel rendelkező iPad megjelenése, amely mögé már a bejelentésekor odaállt két nagy játékkiadó. „Ha a többi nagy videojáték-platform készítői (a Sony, a Nintendo és a Microsoft) nem tesznek válaszlépéseket, az Apple részesedése tovább hízik majd a piacon” – írja.