Facebook-gyilkos közösségi szájtot tervez a Google

2010.06.29. 12:23
Kevin Rose, a Digg alapítója megbízható forrásból úgy tudja, hogy a Google új közösségi szájtot tervez, amivel a félmilliárd felhasználós Facebookot szeretné megszorítani.

A lassan 500 millió felhasználóval büszkélkedő Facebook nyomába eredne a Google egy új közösségi szájttal, amit állítólag Google Me-nek neveznek majd. Az információt Kevin Rose, a Digg alapítója szellőztette meg a Twitteren. „Ok, hm, hatalmas pletyka: a Google hamarosan előáll a Facebook versenytársával, a Google Me-vel. Nagyon megbízható forrás.” – írta Rose, de azóta vagy meggondolta magát, vagy rászólt valaki, mert a Twitter-poszt mostanra eltűnt.

Bár látszólag kevés átfedés van a kereséssel hírnevet szerző Google és a jelenleg első számú social networking szájt, a Facebook tevékenysége között, a két cég szinte minden területen folyamatosan harcban áll egymással. A Facebook alig néhány napja jelentette be az Open Graph keresőfunkcióját, amelynek révén a Facebook platformját használó cégek tartalmai is megjelennek a közösségi szájton végzett keresések találatai között.

Határtalan hirdetési potenciál

A Google nem először próbálkozik betörni a közösségi piacra. Viszonylag korán, 2004-ben előállt az Orkuttal, de a szájt nem növekedett úgy, ahogy várták tőle, és csak Brazíliában, illetve Indiában lett igazán népszerű – ebből a két országból származik az Orkut forgalmának 88 százaléka. Gyakorlatilag érdektelenségbe fulladt a Google egy másik, az emailt és a közösséget ötvöző találmánya, a tavaly év végén bemutatott Wave, és néhány hónappal később a személyes adatokkal való trehány bánásmód miatt tragédiába torkollott egy másik kísérlet, a Buzz is. A The Next Web (TNW) szerint az lenne a logikus lépés, ha a Google egyesítené az Orkut 100 millió felhasználóját a Buzzéival (Buzz-accountja gyakorlatilag mindenkinek van, aki Gmailt használ, ez potenciálisan 200 millió felhasználót jelent).

„Egy a Google tulajdonában álló, és a cég által működtetett social media network csaknem határtalan hirdetési potenciált jelentene – írja a TNW. – Adjuk hozzá még ehhez, hogy még mindig sokan vannak, akik nem elégedettek a Facebookkal, és máris ott a szilárd alap, amire a Google építkezhet.”

A Google egyelőre nem reagált a pletykákra.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM