Kamuprofil-vadászat a Facebookon és az iWiWen

2010.08.19. 15:38
Sajátos módon ünnepli harmadik születésnapját az Antivírus blog. Az oldal szerkesztője kamuprofil vadászatot hirdetett, a cél, hogy minél egyedibb módon buktassanak le hamis iWiW profilokat és facebook adatlapokat a versenyzők.

Egyes felmérések szerint a közösségi oldalakon található adatlapoknak közel 40 százaléka hamis. Rengeteg ember szeretne sztárok bőrébe bújni, és így ismerkedni másokkal. A Facebookon és az iWiWen együttesen körülbelül 20 Éder Krisztián adatlap van, ezek közül 19 biztosan nem az igazi SP-hez tartozik. Mégis, mindegyik rendelkezik néhány ismerőssel, és akad közöttük több, amelyik már 6-700 felhasználói jelölést kapott – többnyire fiatal lányoktól, akik rajonganak az énekesért. Úgy tűnik, Talmácsi Gáborosat is népszerű játszani, hiszen az iWiWen hárman is a motoros világbajnoknak adják ki magukat, de Steiner Kristófból, Benkő Dánielből, Zimány Lindából, valamint SP barátjából, "Fluor" Karácson Tamásból is több van.

A közösségi portálok felhasználói szabályzatába ütköző profilhamisítás ugyan jópofa játéknak tűnhet, de valójában visszaélés egy sztár hírnevével és a felhasználók bizalmával. "Komolyabb esetben a hamisító olyan pszichológiai játékba is belemehet, ami egy rajongóban hosszú távú sérüléseket okozhat, de akár megpróbálhat pénzt kérni tőle, mondjuk arra hivatkozva, hogy külföldön van, és kirabolták" – emeli ki Csizmazia István, az ESET magyarországi képviseletének biztonsági szakértője és az Antivírus blog szerkesztője.

Mivel a blog - mely megalapítása óta folyamatosan tájékoztatja olvasóit az internetes veszélyekről - most ünnepli hároméves születésnapját, az ESET szakértői szerették volna különlegessé tenni ezt az évfordulót. Így született meg az ötlet, hogy hirdessünk kamuprofil vadászatot. A lényeg az, hogy a versenyzők legális eszközökkel igazolják egy-egy profilról, hogy az hamis. Az eredményhirdetésnél nem a lebuktatott adatlapok száma dönt, hanem az számít, hogy a hamis profil hány ismerőssel rendelkezett, és mennyire volt érdekes a bizonyítás – mondja Csizmazia István.

A versenyt, mellyel a szakértők a közösségi oldalak biztonsági kérdéseire kívánják felhívni a figyelmet, az ESET magyarországi képviseletét ellátó Sicontact Kft. szponzorálja és a PS:PRovocative pr ügynökség koordinálja. A legérdekesebb nyomozást lebonyolító versenyzők értékes ajándékok - például Xbox 360 játékgép, Swarovski vásárlási utalvány és újság előfizetések - közül választhatnak.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM