Egymilliárd dollárra büntettek egy spamelőt

2010.10.08. 10:00
A rekordbírságra ítélt bűnöző egy cseppet sem szeppent meg, a körülötte kialakult felhajtást gátlás nélkül használja fel saját céljaira.

Igen nagy visszhangot váltott ki az az ítélet, amelyben egy kanadai bíróság a múlt héten Adam Guerbuezt a Facebookon végrehajtott spamelés miatt reklámlevelenként 100 dolláros kártérítés, illetve darabonként 100 dolláros büntetés megfizetésére kötelezte. Mivel a bizonyított spamek száma 4 366 386, a végösszeg 873 277 200 dollár, amely kanadai dollárban már több mint egymilliárd. Az ítéletet még 2008 végén hozta meg egy kaliforniai bíróság, most Quebec állam legfelsőbb bírósága megerősítette azt a döntést.

Az eljárást a Facebook indította a férfi ellen, aki kéretlen leveleiben zombigépek segítségével, a feltételezések szerint adathalászattal megszerzett címekre küldött gyógyhatású készítményeket, elsősorban potencianövelőket és pénisznagyobbítókat ajánló üzeneteket, illetve marihuánát és pornót is reklámozott.

Guerbuez nem rendült meg az ítélet kihirdetése után, továbbra is azt állítja, hogy nem bűnös, nem követett el semmi törvénybe ütközőt, sőt személyes blogján a horrorisztikus mértékű (így valójában kifizethetetlen) büntetést saját maga népszerűsítésére használja fel, és azt is kijelentette, hogy egy centet sem fizet. Az ügyvédje korábban a kaliforniai ítéletet megfellebbezte, azzal az indokkal, hogy védence büntetése nem áll arányban az elkövetett tettel. A quebeci bíróság ezzel nem értett egyet, ezért támogatták a korábban meghozott ítéletet. Az alperest a pénzbírság mellett eltiltották a Facebook használatától is.

Guerbuez a jogi lehetőségeket kihasználva már augusztusban személyes csődöt jelentett, így a Facebook azóta károsultként az egyik hitelező, aki várhat a pénzére. A cég kijelentette, hogy még nem végeztek az alperessel, és keresik a lehetőséget, hogy büntetőeljárást indítsanak a férfi ellen; ez akkor sikerülhet, ha a számítógépes bűncselekményt, az adathalászatot bizonyítani tudják.

Az elítélt spammert annyira nem viselte meg a döntés, hogy azóta folyamatosan szerepel a lapokban, ahol magát marketinges szakértőként jellemzi, és elmondta azt is, hogy történetéből könyvet fog írni, illetve igyekszik egy stúdióval szerződést kötni, hogy filmesítsék meg a sztorit. PR-hadjáratában odáig elment, hogy saját magának készített az ítéletre építő videót:

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM