További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
A mozikban népszerű a 3D, de a térhatású filmek a nappalikba még nem tudtak betörni. Ennek több oka van, és talán az a legkisebb gond, hogy a 3D tévék egyelőre a drágábbak közé tartoznak. Drága tévéket akkor is vettek az emberek, amikor még szó sem volt 3D-ről, viszont a kényelemről kevesen hajlandóak lemondani. Márpedig a 3D-hez spéci szemüveget kell viselni, ami nevetséges, kényelmetlen, és tök bénán néz ki.
Ez persze nem zavarja a gyártókat, sorra jelennek meg a 3D tévék, hátha így is rákapnak az emberek. Aki viszont most vár a vásárlással, az talán hamarosan már szemüveg nélkül is kapkodhatja a fejét a kijelzőből kirepülő virtuális lövedékek elől. Az MMKlaszter 2009-es innovációs díját elnyerő iPont éppen ilyen, szemüveg nélkül nézhető 3D tartalmakat és lejátszókat vitt a CES-re. A Las Vegas-i kiállítás weboldala szerint egyelőre kevesen foglalkoznak ilyesmivel.
"Egy végfelhasználóknak szánt termék koncepcióját mutatjuk be, és nagy gyártók jelentkezését várjuk. Már a kiállítást előtt bejelentkezett egy nagy tévégyártó, akivel konkrét tárgyalásokat folytatunk a CES-en" - mondta Korcsok Zoltán, az iPont vezérigazgatója. Más érdeklődőkre is számítanak, például tévétársaságokra, filmstúdiókra, mozihálózatokra és sportbárokra.
A kiállított eszköz képes arra, hogy szemüveges megnézésre szánt 3D-csatornákat, például a You Tube 3D-t, vagy 3D bluray filmeket szemüveg nélkül is megnézhessünk - mondta Korcsok Zoltán. Az iPont terméke valós időben alakítja át szemüveg nélkül látható (autosztereoszkóp) 3D-tartalommá a "hagyományos", szemüveges 3D-képeket. Ezek egyaránt lehetnek adathordozón tárolt vagy élő műsorok.
Az iPont a német partnere által gyártott 165 centiméteres kijelzőjét vitte el a kiállításra. Ezzel talán magukra irányíthatják a figyelmet még úgy is, hogy a nevük egyelőre ismeretlen az Egyesült Államokban.
Amellett, hogy a nappalik meghódítása is fontos cél, az iPont nagy hangsúlyt fektet kültéri hirdetések piacára is. A gigantikus tévé utcákon, repülőtereken és mozikban is elhelyezhető, és alkalmas a 3D-reklámok, például mozielőzetesek lejátszására. Ezen a területen az iPont teljeskörű megoldást nyújt, a 3D tartalom előállításával, 2D-3D konverzióval is foglalkoznak, el tudják a juttatni reklámfilmeket a kijelzőkre, és megjelenítőket is szállítanak a megrendelőiknek.
Korcsok Zoltán elmondta, a 3D elterjedéséhez nem elegendő a hardver, a szemüveg nélküli megjelenítés, legalább ennyire fontos, hogy jelentősen nőjön a minőségi 3D tartalmak mennyisége is.
Eljött az ideje?
Nehéz megítélni, hogy az amerikai közönség miként fogadja az újdonságot. A helyi média már felfigyelt rájuk, a Cnet írt egy rövid cikket a technológiáról, az LA Times és más neves lapok is bejelentkeztek hozzájuk egy beszélgetésre. Az biztos, hogy az iPontnak a kis méretű magyar piac nem nyújt biztos megélhetést, viszont néhány komolyabb megrendelővel nagy bevételre tehetnek szert.