További Tech cikkek
- Az Instagram ezentúl korlátozza a politikai tartalmakat
- Japán szigorítana a mesterséges intelligencia fejlesztésén
- Elképesztő változáson esik át a Waze
- Fél évig akár féláron is használhatják a vezetékes internetet a Digi előfizetői
- Aggódik az Apple az iPhone miatt, biztonsági kockázatokat rejthet egy uniós szabályozás
A legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában a tavalyi év decemberében 38 ezerrel, 1,423 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) ma publikált gyorsjelentéséből.
A statisztika a tizenkét legnagyobb szereplő önkéntes adatszolgáltatására épül, és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom, Invitel, UPC, FiberNet, DIGI, PR-TELEKOM, Tarr Kft., ViDaNet, PARISAT, RubiCom, HD Platform Kft., Hello HD, UPC DTH S.á.r.l.) tavaly december végén 2,666 millió előfizetést tartottak nyilván, és előfizetőik 53,4 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 52,9 százalék után. A digitális előfizetéseken belül 537 ezerről 557 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 848 ezerről 867 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma.
A vezetékes szolgáltatók tortája
A szolgáltatók adatai szerint decemberben az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a novemberi 20,5 százalékról 20,9 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése az előző havi 32,4 százalékról 32,5 százalékra nőtt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent a vizsgált hónapban: ez a mutató korábban 47,1 százalék, decemberben 46,6 százalék volt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, a novemberi 29,4 százalék után december végén 29,0 százalékos piaci résszel. A második DIGI piaci része 25,9 százalékon stagnált, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) piaci része 24,9 százalékról 25,0 százalékra nőtt.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma tavaly decemberben 1,770 millióról 1,800 millióra emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,233 millióról 1,243 millióra nőtt, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 557 ezerre emelkedett. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése a novemberi 33,0 százalékról 32,5 százalékra, a Magyar Telekom részesedése 23,0 százalékról 22,9 százalékra csökkent, míg a DIGI-é 16,4 százalékról 16,6 százalékra nőtt.
...és a műholdas szolgáltatóké
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Hello Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a novemberi 45,6 százalékról 45,2 százalékra csökkent, a UPC-é 21,8 százalékon stagnált, míg a Magyar Telekomé 28,8 százalékról 29,3 százalékra nőtt – derül ki az NMHH jelentéséből.