Auguszta
-3 °C
2 °C

Már 7 milliárd dollárt ér a Twitter

2011.07.06. 12:12
A Twitter értéke nagyjából megduplázódott az elmúlt hét hónapban, írja a The Wall Street Journal. A lap szerint a Twitter értéke több száz millió dollárt emelkedett, már eléri a 7 milliárdot is. Decemberben ugyanez a cég még csak 3,7 milliárd dollárt ért, ezt is úgy ér te el, hogy akkor 200 milliót fektettek bele.

Mitől nőtt meg ennyire acég értéke? A Twitter, bár a piac számára úgy tűnhet, nem rendelkezik nagyobb, hosszú távú üzleti tervekkel, a közösségi média egyik legmeghatározóbb oldala, egyre növekvő bevételi forrásokkal. A Twitter tavaly mutatta be a promótált tweeteket és a trendeket, amelyekkel már lehetőség volt hirdetésre. Ezek a szolgáltatások a vállalat első jelentős bevételi forrását adták.

Az eMarketer friss előjelzése szerint a Twitter 2011-ben megháromszorozza bevételeit, ez 150 millió dollárt jelent majd. Múlt hónapban kiderült, hogy a Twitter ősszel bevezeti a promótált rövid üzeneteket a felhasználók hírfolyamába - eddig ezek a kiemelt üzenetek csak a Twitter főoldalán jelentek meg. Ezenfelül, már 2010 októberében bejelentették, hogy a kisvállalkozások számára is lehetővé  teszik majd a hirdetést a Twitter felületén.

Míg más közösségi oldalak – mint például a LinkedIn, mely a tőzsdére ment – a nyilvánosság felé fordulnak, a Twitter inkább vezetőségének megerősítésén dolgozik, és a reklámalapú modell bevezetésére koncentrál. A nemsokára megérkező platform, a hírek szerint, nagyjából úgy fog működni, mint a Google Adwords: a tartalom átolvasásával próbál majd releváns hirdetéseket megjeleníteni.