Obama a Twitteren védte költségvetési stratégiáját

2011.07.07. 07:34

A Twittert használta Barack Obama amerikai elnök szerdán, hogy a nagy nyilvánosság előtt megvédje a költségvetési deficit csökkentését célzó stratégiáját, és orrára koppintson az elképzeléseit visszavető republikánusoknak.

Obama először vette igénybe személyesen és élőben a népszerű közösségi hálózatot, egyikét azon eszközöknek, amelyekre támaszkodni akar a 2012-es elnökválasztási kampányában is. A legfiatalabb választók megszólítására alkalmas mikroblogon az elnök több mint egy órán keresztül válaszolt a kérdésekre, bár rendhagyó módon maga is egy kérdéssel kezdte a csiripelést, azt tudakolva a felhasználóktól, hogy ők milyen költségvetési kiadásokat csökkentenének, s milyen befektetéseket tartanának fent a költségvetési deficit csökkentésének érdekében.

A Twitter közlése szerint nem kevesebb mint 169 395 kérdés futott be az #AskObama kulcsszóval, s ezek közül közel 19 ezer a munkahelyteremtéssel, 15 ezer a költségvetéssel, 14 777 az adókkal, 8833 pedig az oktatással volt kapcsolatos. A Fehér Ház keleti termében 140 meghívott jelenlétében tartott eseményen az elnök végül 18 kérdésre adott választ oldalán.

A videón keresztül is közvetített afféle lakossági fórum keretében szó esett a terrorizmus elleni küzdelemtől kezdve az űrkutatáson és az ingatlanpiaci helyzeten keresztül több témáról. Nem voltak restek a republikánusok sem: a meghívott vendégek között ott volt John Boehner, a képviselőház elnöke, aki azt tudakolta az elnöktől, hogy mi a helyzet a munkahelyteremtéssel. Obama előbb tréfálkozott Boehner elütésein, majd komolyra fordítva a szót megvédte a munkahelyek teremtését célzó támogatásokat, s annak a meggyőződésének adott hangot, hogy a képviselőház elnöke megérti e beruházások jelentőségét.

A Fehér Ház igyekszik a Twittert és az új média más lehetőségeit is felhasználni, hogy minél több választóhoz juttassa el üzeneteit. Időnként egyes bejelentéseket nem is hagyományos sajtótájékoztatón, hanem az interneten keresztül hoznak nyilvánosságra. A Twitteren a Fehér Ház felhasználói felületének 2,25 millió követője van.

Obama 2008-as választási kampányának egyik jellemzője éppen az volt, hogy erősen használta az interaktivitásra építő világháló eszközeit, legyen szó a szimpatizánsok helyi szinten történő mobilizálásáról vagy a kulcsfontosságú adománygyűjtésről.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM