A Facebook-függők mobilja

2011.08.01. 09:26

Nem ez az első mobiltelefon, melyre ráfogják, hogy ez a Facebook-mobil, de ez az első, melynek bejelentésekor Mark Zuckerberg is azt üzente, hogy mennyire örül neki. A HTC ChaCha külön Facebook-gombbal kedveskedik a közösségi szájt rajongóinak és függőinek. Az egész mobil felépítése arra van kitalálva, hogy minél kényelmesebben lehessen egész nap státuszüzeneteket írogatni, lájkolni és fotókat feltölteni. Egyébként nem véletlen, hogy a mobilgyártók a Facebookot meglovagolva szeretnének népszerűek lenni a tinédzserek körében, egyre többen lépnek be az oldalra mobiljukról, áprilisban már havi 250 millió belépést regisztráltak.

Első bekapcsolás utáni kezdő beállításoknál rögtön a nyelv és a wifijelszó megadása után beléphetünk a Facebook-profilunkba. Csak ezután jön a Google-fiók adatainak megadása, ami szokatlan egy Androidos telefontól.

Maga a mobil teljes qwerty billentyűzettel rendelkezik, angol kiosztással, ékezetes betűket billentyűzetkombóval kell írni. A billentyűkön én túl soknak tartottam az információt és a színeket, az összes karaktert belezsúfolták a pici billentyűkre, a funkció gombbal elérhető karaktereket ráadásul más színnel, kékkel jelölik – ez így túlzsúfolt. A billentyűzeten azonban kényelmes gépelni két ujjal, még a nagyobb kezűeknél sem okozhat ez gondot.

A ChaCha a kisebb mobilok közé tartozik, 114x64x11 mm a nagysága, alig 124 gramm a súlya. Érintőkijelzője 2,6 inches 480x360 pixeles, 800 MHz-es Qualcomm MSM7227-es procecsszor van benne, 512 MB RAM és 512 MB belső memória, ez utóbbi microSD-kártyával bővíthető. Két kamera van benne, egy előlapi és egy 5 megapixeles hátlapi.

A kijelzője nagyon kicsi ahhoz képest, amit a mostanában kapható okostelefonoknál megszoktunk. A kezdőképernyő is túlzsúfolt, kétoldalt ikonok, középen pedig a Facebook-alkalmazás az óra alatt. Csak négy képernyő közül választhatunk, így aki szereti kipakolni a képernyőre a gyakran használt alkalmazások ikonjait, annak most vissza kell fognia magát, nagyon kevés ikon fér ki, főleg ha widgeteket is kitennénk. Igaz, elő lehet varázsolni még három kijelzőt is, ezzel megvan a szokásos hét darab, de az alapbeállításban négy képernyő van.

A kicsi kijelző miatt néhány alkalmazást 90 fokkal elforgatva látunk, mint például a TweetDeck bejelentkező képernyője. Kényelmetlen a nagy képernyőt igénylő alkalmazások, mint a Google Maps, YouTube használata és a legtöbb játék. A használhatóságnál maradva, két kézzel kényelmes gépelni rajta, de az érintőkijelző használata már nehézkes, a telefont egy kézben tartva túl messzire esik a hüvelyujjunktól a kijelző felső része.

Kialakítása szokatlannak mondható, ha a mostanában kapható okostelefonokat nézzük, de hagyományosnak, ha a néhány éve divatos full qwertys mobilokat nézzük. Böngészésénél azonban nem fordulnak el az oldalak, hiába fordítjuk oldalra a mobilt. Az Index mobilalkalmazása például fektetett képernyőnek érzékeli a ChaCha kijelzőjét, így két hasábban jelennek meg a linkek, hiába akkora a képernyő szélessége, mint a saját mobilomnál állítva.

Mivel Facebook-mobilról van szó, meg kell nézni, mit tud a Facebook-gomb, mely az éppen használt alkalmazástól függően csinál dolgokat. A főoldalon megnyomva azonnal tudunk posztolni a falunkra, akár fotót is csatolva a poszt mellé. Fényképek böngészésénél megnyomva az adott képet tölthetjük fel. Ha a kamerát használva nyomjuk meg, a készített képeket azonnal automatikusan feltölthetjük a közösségi oldalra, böngészésnél pedig a linket oszthatjuk meg egy gombnyomással.

Ez tényleg azoknak való, akik minden mozdulatukról írnak néhány sort a közösségi szájtra. Az alkalmazáson kicsit változtattak csak, hogy beleférjen a 2,6 hüvelykbe – oldalt ki lehet választani, hogy a teljes newsfeedet akarja-e látni a felhasználó, vagy csak a fotókat, linkeket, státuszüzeneteket. Látjuk a Facebook-csetet, ezzel az összes éppen online lévő ismerősünkkel tudunk beszélni, ez népszerű a fiatalok körében, akik amúgy is sokat használják a Facebook-csetet az egymással való kommunikációban.

A mobilt elsősorban azoknak tervezték, akik egy viszonylag gyors, de nem túl nagy tudású mobilt szeretnének vásárolni, elsősorban a Facebookot és a többi közösségi szájtot használják, nem játszanak a mobilon, de sokszor és sokat írnak. Itthon is megvásárolható függetlenül és szolgáltatónál is nagyjából 50-60 ezer forintért.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM