Megszűnik a Facebook Deals

2011.08.29. 10:11

Négy hónapig tesztelték a Facebook napi vásárlási ajánlatokat adó oldalát, de most úgy döntöttek, beszüntetik azt. A lépéssel megszűnik a Groupon és a LivingSocial egyik lehetséges konkurenciája.

Ugyanakkor azt is írják, hogy nagy potenciál van azokban az alkalmazásokban, melyek a helyi vállalkozások felé irányítják az embereket. Nagyon sokat tanultak a tesztidőszak alatt, amit majd felhasználnak a jövőben.

A Facebook áprilisban indította el a Deals nevű szolgáltatást, mely a Groupon közösségi vásárlós oldalnak lehetett volna nagy konkurense. Öt városban voltak ajánlatok, egy kisebb sales-csapat szervezte az akciókat. Ezen kívül még más közösségi vásárlós oldalak ajánlatait is integrálták, olyanokat mint a ReachLocal, Gilt City és Zozi.

A Facebook kiszállásával a versenyből azt jelenti, hogy a Grouponnak egyel kevesebb komoly vetélytársa van a piacon.

A piacon sokan meglepődtek, hogy a Facebook megszünteti a Deals szolgáltatást. Ugyanakkor ez nem jelenti azt hogy a közösségi vásárlás nem jó üzlet, mindössze arról van szó, hogy a közösségi oldalaknak olyan szolgáltatásokat kell kínálniuk, melyeket bele tudnak illeszteni fő profiljukba – magyarázza a döntés lehetséges hátterét Jeremiah Owyang, az Altimeter Group elemzője.

Ezzel egyidőben a Facebook úgy döntött, hogy tovább fejleszti az Ads, Pages és Sponsored Stories szolgáltatásokat, amikkel a helyi vállalkozásokat tudja segíteni.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM