Lukács
5 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Itthon is egyre népszerűbb a Foursquare

2011.09.07. 15:48

Itthon is gyorsan terjed a legnagyobb helyzetmegosztó közösségi szolgáltató, a Foursquare. A magyarországi felhasználók száma elérte a tízezret, a bejelentkezések száma túllépte a kétmilliót.

A Foursquare még viszonylag újnak számít, alig két évvel ezelőtt alapították. Világszerte több mint tízmillió felhasználója van, illetve májusban érte el ezt a számot, azóta nem közöltek új adatokat.

A szolgáltatás lényege, hogy a felhasználók mobiljukkal megoszthatják ismerőseikkel, éppen hol vannak. Ez az alapszolgáltatás, ugyanis ezen felül még számos funkciója van a Foursquare-nek: tippeket adhatnak és kaphatnak a környékről, mindent megtudhatnak egy adott helyről még azelőtt, hogy belépnének oda. Az is kiderül, hogy ismerőseik közül ki jár oda, és ajánlja-e a helyet.

Magyarországon már a kezdetekkor voltak felhasználói a Foursquare-nek, de eleinte főleg a korai befogadóknak nevezett réteg, akik általában minden új szolgáltatás kipróbálnak. Az elmúlt egy évben azonban szélesebb körben is elterjedt a szolgáltatás, olyannyira, hogy a DotDot adatai szerint mára már tízezer magyar felhasználója van a Foursquare-nek.

Az IDC piackutató cég becslései szerint idén körülbelül egymillió okostelefont adnak el Magyarországon, és a három hazai mobilszolgáltatónál már most több mint 1,1 millió aktív mobilinternet-előfizetés él. Ebbe a térbe érkeznek meg azok a szolgáltatások, amelyek már nem az asztali internetes tartalmak mobilkijelzőre lebutított verziói, hanem speciálisan a valós élet aktivitásait követik – áll a DotDot által kiadott sajtóanyagban.

Jelentősen nőtt a felhasználók száma, hiszen az év elején még ezer felhasználót mértek a DotDot-nál. Az ugrás tavasszal történt, szeptember 6-ra érte el, illetve lépte túl a tízezres számot. Ezen a napon 10 315 magyar osztotta meg tartózkodási helyét.

„A hazai okostelefon-penetrációt és a használati szokásokat párhuzamba állítva a globális webes trendekkel, minden esély megvan rá, hogy a következő 8-12 hónapban robbanásszerűen növekedjen a magyar Foursquare felhasználók száma” – mondta Ambrózy Gábor, a DotDot.hu-t üzemeltető Checkiners Kft. ügyvezetője.

A növekedést látva persze a szórakozóhelyek és vendéglátóhelyek is beindultak. Míg tavaly csak egy-két olyan helyet találtunk, ahol – külföldi mintára – valamilyen kedvezményt adtak a helyi mayornak (az adott helyre a legtöbbször bejelentkező felhasználónak), ma már számtalan helyen várják ingyen italokkal, akciókkal az először bejelentkezőket vagy a visszatérő vendégeket.

A Foursquare-felhasználók viselkedése annyiban tér el más webes közösségi hálózatokétól, hogy a szokásoshoz képest érezhetően alacsonyabb a lemorzsolódás és a passzív felhasználók aránya . A 10 315 magyar felhasználó közül az elmúlt hét napban 5953-an jelentkeztek be Foursquare-en valahová, ez majdnem 60 százalékos arány.

Idén őszre a tavalyi budapesti túlsúly is megszűnni látszik, Magyarország területén már 18 ezer helyszínt hoztak létre és látogatnak a Foursquare-ezők. Budapest mellett a turisztikai pontok, a Balaton környéke, illetve a nagyobb városok lefedettsége a legjobb. Ezeken a helyeken már a legtöbb vendéglátó- és szórakozóhely, szolgáltató, üzlet, bolt, iroda, közterület rendelkezik saját Foursquare- helyszínnel. A felhasználók pedig használják is ezeket aktívan, a szeptember eleji adatok szerint a bejelentkezések száma elérte a kétmilliót.