Olga, Liliána
22 °C
35 °C

9 milliárdos mínuszban a Microsoft online üzletága

2011.09.21. 11:18

Több mint félmilliárd dollár veszteséget produkál negyedévente a Microsoft két éve bevezetett keresője, a Bing - derül ki a CNN elemzéséből. A Microsoft online üzletága 2007 óta szerepel külön tételekkel a cég üzleti jelentéseiben, azóta 9 milliárd dolláros veszteséget halmozott fel (persze a cég más, masszívan nyereséges üzletágai ezt bőven fedezik). A Bing elindítása óta a veszteség látványosan megugrott, a CNN számításai szerint a keresőn eddig 5,5 milliárdot bukott a Microsoft.

ms

A Bing eközben folyamatosan növeli a piaci súlyát, a Microsoft adatai szerint az elmúlt 27 hónap mindegyikében nőtt a részesedése a keresők piacán. Jelenleg ez 14,7 százalékon áll, míg a Google 64,8 százalékot ural. Elemzők felhívják a figyelmet arra, hogy a Bing a nulláról közel 15 százalékig tartó növekedése nem a Google-től vont el felhasználókat (2009 nyarához képest most két ezrelékkel kisebb csak a Google részesedése), hanem a kisebb konkurensektől, a Yahoo-tól, és az ask.com-tól. Mivel a Yahoo egyébként a Microsoft partnercége a keresésben és az online hirdetésekben, a növekedés még kevésbé tűnik impozánsnak.

A Microsoft részvényeseinek konferenciáján a cég online divíziójának elnöke, Qi Lu azt mondta, nem küzdenek próbálkoznak tovább azzal, hogy a Google-t a saját eszközeivel verjék meg, ehelyett a keresés fogalmának átértelmezésével, és a web újrarendszerezésével próbálnak újítani - bármit is jelentsen ez. Szakértők szerint 25-30 százalékos piaci részesedésre lenne szüksége a Microsoftnak ahhoz, hogy az online hirdetésszervezésből származó bevétele fedezze a Bing fenntartását. A Facebookkal és a Nokiával kötött stratégiai együttműködés, illetve a Windows 8 ezt talán elérhető közelségbe hozhatja, de a Google legyőzése egyelőre lehetetlen feladatnak tűnik. Igaz, 13 éve még ennél is reménytelenebbnek tűnt a Yahoo legyőzése ugyanezen a pályán.