A Nielsen legújabb adatai szerint növelte részesedését az Android az Egyesült Államokban, de nem az iPhone rovására, más operációs rendszerektől veszi el a piacot. A Google mobil oprendszere még 40 százalék körüli volt júliusban, ez augusztus végére 43 százalékra nőtt. Az Apple tartja második helyét az iOS-sel 28 százalékos piaci résszel.
A legnagyobb csökkenést a Microsoft mutatta, 13 százalékról 11 százalékra csökkent a piaci részesedésük. A RIm BlackBerryje szintén vesztett egy százalékpontot, most 18 százalékon áll. Valószínűleg az új BlackBerry 7 mobilok segítettek rajtuk, két új modellt is elkezdtek árulni a hónapban.
A Google még egy területen mutatott előretörést. Az új mobilt vásárlók körül 56 százalék választott androidos mobilt az elmúlt három évben, az Apple maradt 28 százalékon. A Microsoft és a RIM részesedése az újonnan vásárolt telefonok piacán hat és kilenc százalékra csökkent. Az is igaz, hogy mindkét cég őszre tartotta a nagyobb bejelentéseit, mostanában jelennek, illetve jelentek meg új modelljeik.
Az október amúgy is érdekes lehet a mobilpiacon, hiszen az Apple évek óta most először nem nyár elején mutatta be az új generációs iPhone-t, hanem a pletykák szerint ezt októberben teszi meg. Ez valószínűleg nagyot lendít az októberi értékesítésen.