Zsuzsanna
-1 °C
10 °C
Index - In English In English Eng

Áruházi akciós újságokat gyűjtenek online

2012.02.06. 11:15

A Gyerünkvásárolni.hu oldal tartalma olyan, mintha minden reklámújságot egyszerre dobnának be a postaládánkba – a tavaly novemberben indult site összegyűjti a nagyobb áruházláncok és kereskedelmi cégek akciós újságjait és egy helyen kínálja őket. Elsősorban élelmiszerláncok brosúráit jelenít meg, de a célja az országos hálózattal rendelkező kiskereskedelmi áruházak kiadványainak népszerűsítése is.

Olyan cégek szerepelnek az oldalon, amelyekkel a site megállapodást kötött, de jelenleg is további áruházláncokkal folynak tárgyalások. Valójában egy hirdetési csomagot ajánlanak az áruházaknak, melyet azok megvehetnek, ha szerepelni szeretnének az oldalon. A nagyobb áruházak közül az oldal partnere az Auchan, Cora, Spar, Decathlon, Penny Market, Rossmann, Praktiker, Brico Store. De persze vannak olyanok, akikkel nem tudtak megállapodni, sok elutasítást kaptak már – mondja Kertész Attila ügyvezető. Az elutasítás legfőbb oka általában az, hogy nagyon kicsi az oldal látogatottsága és sokan nem akarnak a konkurencia akciós újságja mellett szerepelni.

Az oldal célja, hogy egy helyen legyen meg az összes áruházi reklámújság, így a vásárlók gyorsabban át tudják böngészni az akciókat. A célközönség a fiatal és középkorú nők, mert általában ők vásárolnak a családnak. Kínálnak emellett kifejezetten férfiaknak is tartalmat, mint barkácsáruházak újságjai, autós kiegészítők.

Az oldalon nincsenek bannerek, se CPC alapú hirdetések, tehát csak az újságokat kiadó cégektől jutnak bevételhez, ami véges erőforrást jelent, ha azt nézzük, hogy Magyarországon száznál jóval kevesebb nagyobb áruházlánc van. Az oldal üzemeltetői szerint középtávon a terjeszkedést a vállalati katalógusok jelenthetik, például egy-egy márka akciós újságjával.