Jakarta a közösségi média fővárosa

2012.02.17. 18:34

Indonéziában használják legnagyobb arányban a Twittert világszerte annak ellenére, hogy a 15 és 49 év közötti indonéz lakosságnak mindössze 21 százaléka rendelkezik internetelérésssel – adta hírül a BBC.

A portál szerint a délkelet-ázsiai szigetország egyben a harmadik legnagyobb Facebook-felhasználónak számít, ahol a 240 milliós lakosságból mintegy 40 millióan vannak jelen a közösségi portálon. A Socialbaker közösségi médiafigyelő hírportál tavalyi felmérése szerint azonban Indonézia az Egyesült Államok után a második helyen áll ebből a szempontból.

Az indonéz Facebook- és Twitter-felhasználók a tisztességtelen kormányzati tisztségviselőket zavarba ejtve számos visszaélés ellen felemelték szavukat az interneten, valamint segítettek a vállalkozásoknak termékeik értékesítésében. Jó példa erre a mostantól Facebookról is elérhető Angry Birds című népszerű számítógépes játék, amelynek indulását a világhálón a Rovio vállalat Jakartában jelentette be. Henri Holm, a vállalat ázsiai alelnöke hangsúlyozta: Jakarta a közösségi média fővárosaként a legjobb helyszínválasztás volt erre.

A GlobalWebindex tavalyi felmérése szerint a 17 500 szigetből álló Indonéziában az internet-felhasználók közel 80 százaléka használja a közösségi felületeket; a Fülöp-szigeteken 79 százalék, Malajziában 73 százalék, jóval megelőzve az Egyesült Államokat (55 százalék) és Nagy-Britanniát (48 százalék).

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM