Kevesen vásárolnak a Facebookon

2012.03.09. 13:53
15 millió Facebook-felhasználó költött krediteket virtuális javak vásárlására az elmúlt évben. Tekintettel arra, hogy a közösségi szolgáltatást 845 millióan használják, a szám kiábrándítónak is mondható.

A vállalat múlt hónapban hozta nyilvánosságra, hogy 2011-ben az ötmilliárd dolláros bevételeiből körülbelül 557 millió dollár származott a kifizetésekből és egyéb díjakból, és a Facebook 1,4 milliárd dollárt fizetett ki a fizetési infrastruktúráját használó fejlesztőknek. Az viszont csak a napokban derült ki, hogy a 845 millió aktív felhasználóból 15 millióan, mindössze 1,78 százalékuk hajlandó fizetni az oldalon megvásárolható virtuális javakért.

A cég által nyilvánosságra hozott, kibővített tájékoztatóból kiderül, hogy ha a bevételt generáló applikációk iránti kereslet stagnál vagy csökken, ha a fejlesztők nem mutatnak be vonzó alkalmazásokat, vagy ha nem sikerül jó kapcsolatokat ápolni az alkalmazásfejlesztőkkel, az rossz hatással lehet a vállalat pénzügyi teljesítményére.

A Facebook harminc százalékos részesedéshez jut az általa kezelt tranzakciókból. Egyesek úgy vélik, hogy a kreditrendszer használata sérti az Egyesült Államok trösztellenes törvényeit. Noha a kreditekből származó bevétel a rendszer 2009-es bevezetése óta egyre nagyobb, a Facebook összbevételének nagy része még mindig a hirdetésekből származik. Ha azonban a vállalatnak sikerül kitalálnia, miként vehetne rá még több embert a Facebook-kreditek használatára, a virtuális fizetőeszköz jelentősen növelné a bevételét.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM