Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMA Facebook népszerű hírfolyama, hirdetési módszerek, adatvédelmi beállítások és még sok egyéb technológia miatt keresetet nyújtott be a Yahoo a Facebook ellen. Mindenkit meglepett a Yahoo támadó fellépése, amellyel a világ legnépszerűbb közösségi hálózatán próbál fogást találni.
A Yahoo szerint a Facebook ingyen használta a szellemi tulajdonát, és nem elégszik meg azzal, hogy a közösségi portál ezentúl fizessen licencdíjat: egyes források szerint háromszoros kártérítést követel. A 19 oldalas keresetben tíz szabadalomról van szó, amelyek a hirdetéseket, adatvédelemet, személyes beállításokat, üzenetküldést és közösségi hálózati kapcsolatokat érintő módszereket írnak le.
Többen megerősítették, hogy a Yahoo támadó fellépése Scott Thompsonnak, a vállalat új vezérigazgatójának köszönhető. A kiszivárgott hírek szerint a vállalat magas beosztású műszaki szakértői közül sokan ellenezték a lépést, mert a Yahoo eddig éppen arról volt híres, hogy a szabadalmait általában védekezésre használta, nem támadásra.
Az iparági verseny, a pozíciók gyors változása arra ösztönzi a fejlesztőcégeket, hogy ha egy technológiát már le tudtak védeni, azt próbálják meg pénzre váltani. A mobilgyártók körében már elterjedt a gyakorlat, az Apple, a Google, a Microsoft, a Samsung, a Motorola és még sokan mások érintettek a szabdalmi perekben. A Facebook tőzsdei bevezetése, amivel nagyjából 100 milliárd dollárra értékelik a céget, jól mutatja, hogy honnan lehet még sok pénzt kinyerni a szabadalmakkal.
Egyébként a Yahoo már korábban is bevetette a szabadalmait, amikor a Google tőzsdére ment. A két rivális tíz nappal a Google értékpapírjainak piacra dobása előtt egyezett meg, és a Yahoo sok millió részvényt nyert az akcióval. A Facebook esetében azonban sokkal nagyobb a tét: egy sikeres támadás komolyan elkaszálhatja a közösségi hálózat tőzsdei debütálását, és a Yahoo azt a képet sugallja, hogy fontos fejlesztések vannak a birtokában. Ha mégsem jön be a Yahoo húzása, akkor az emberekben sokkal negatívabb kép alakulhat ki a cégről, amelynek a fejlesztései nem érnek a Facebook nyomába.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM