Saját táblagéppel kívánja felvenni a versenyt a Google az Ipaddel – írja a Wall Street Journal. A tableteket a Google márkaneve alatt állítják majd elő az Android operációs rendszert saját készülékeikben alkalmazó gyártók, például a Samsung vagy az Asus. A Motorola megvásárlásával mindemellett a Google maga is be fog lépni a készülékgyártók sorába.
Miközben az okostelefonok piacán az Android operációs rendszer vezet, a táblagépeknél még nem sikerült megtörni az Apple egyeduralmát. A cég riválisai közül ebben az Amazon internetes kiskereskedelmi értékesítő vállalat érte el a legjobb eredményeket a Kindle Fire táblagéppel, ami az Android operációs rendszer egy speciális, a Google által egyébként nem támogatott változatát futtatja.
A Kindle Fire azonban csak az Egyesült Államokban kapható, mégpedig az előállítási költség alatti, 199 dolláros áron, mivel az Amazon a készülékhez értékesített tartalomszolgáltatásokból és termékekből szerzi bevételeit. A Wall Street Journal értesülése szerint az Amazonhoz hasonlóan a Google is szubvencionált táblagép piacra dobását tervezi.
Az Apple az első negyedévben 15,4 millió Ipad készüléket értékesített, ami kényelmes piacvezető pozíciót biztosít számára. A Kindle Fire értékesítési adatait viszont az Amazon nem hozza nyilvánosságra.
A táblagépek piacán elszenvedett hátrány nagy üzleti kihívást jelent a Google számára, mivel bevételei nem a gyártóknak ingyenesen átadott nyílt forráskódú operációs rendszerből származnak, hanem az operációs rendszerhez kapcsolódó egyéb szolgáltatásokból, például reklámokból, amelyeknek a jövőre nézve éppen a táblagépek jelentik a legígéretesebb felületét.