
A Groupon nagy lendülettel vetette be magát a Wall Streetre, részvényeinek értéke hatalmasat ugrott a kereskedés első napján 2011. november 4-én. A csúcson a cég 17,8 milliárd dollárt ért, de a pénzügyi jelentésük átírása után mélyrepülésbe kezdett a részvényárfolyam, és mostanra a cég értéke 5,8 milliárdra zsugorodott. Ez pedig kevesebb a Google 2010-es ajánlatánál, a keresőcég ugyanis kereken 6 milliárdot szánt a felvásárlásra.
Hétfőn 8 százalékos volt az esés, és az eddig legalacsonyabb értéken, 9 dollárért cseréltek gazdát a cég papírjai. Pénteken már elkönyvelt a cég egy 9 százalékos esést, és az elmúlt héten összesen 26 százalékot esett a Groupon részvényárfolyama. Úgy látszik, a vállalat vártnál jobb negyedéves jelentése sem számít a befeketetőknek.
Más, korábban ígéretesnek tartott cégek is rosszul teljesítenek az Egyesült Államok tőzsdéin. Gondoljunk csak a Facebookra, amely két hete debütált, és a részvényárfolyama azóta 30 százalékkal csökkent.
