Ez történik, ha feljelentünk Facebookon

2012.06.21. 13:33

Mark Zuckerberg kezdetekben csak a Harvard keretein belülre korlátozott álma meglehetősen rövid idő alatt duzzadt globális méretűvé, aminek végeredményeként a Facebook mára 900 milliós felhasználói bázissal rendelkezik. Egy ekkora létszámú közösségben elkerülhetetlenül felbukkannak olyan személyek vagy tartalmak, melyek zavarhatják a többi felhasználót.

Ilyen jelenség például a fiókok ellen elkövetett támadás: az Amerikai Egyesült Államokban egyre népszerűbb cyberbullying, amely gyakorlatilag mások digitális inzultálása. Rengeteg személyiségi jogokat sértő kép és videó is felkerül az oldalra. A rendszer elvileg ezeket automatikusan szűri, viszont a kifejezetten erre a célra kifejlesztett algoritmus nem minden esetben képes százszázalékos hatékonyságra. Ezért sértett saját kezűleg is megteheti a feljelentést az adott személy és tartalom ellen.

face

A felhasználó szemszögéből csak pár kattintás és pár megfogalmazandó mondat a nem kívánt tartalom vagy személy bejelentése, a közösségi oldalról nézve azonban egy sokkal összetettebb folyamat. Ahogyan az az oldal legutóbbi, felhasználói biztonságról szóló bejegyzéséből kiderül, „a Facebook bejelentéseit egy kifejezetten erre a feladatra kiképzett csapat elemzi, majd dolgozza fel. A szakemberek a munkájukat a hét minden napján, a nap minden órájában végzik. A világon több száz alkalmazott felelőssége az, hogy a jelentések minden esetben, a megfelelő módon kerüljenek feldolgozásra. Egy példával élve ezt úgy lehet elképzelni, hogy ha mondjuk a Menlo Parkban található iroda emberei végeztek a napi munkával, akkor automatikusan váltják őket a Hyderabadban működő csapat emberei.”

A különböző csapatok más és más bejelentéstípusokkal (biztonsági kérdések, gyűlöletkeltő és a zaklatással kapcsolatos panaszok, hozzáférési problémák és sértő tartalmak) foglalkoznak. Típustól függően a beérkezett jelentések egy saját szisztéma szerint kerülnek feldolgozásra, aminek a menetét remekül illusztrálja a lent látható, részletes infografika. Valljuk be, nincs olyan ember a világon, aki örülne annak, ha bármi is megzavarná a szeretteivel, barátaival vagy egyéb ismerőseivel való nyugodt kommunikációt – ha nem is érzékeljük nap mint nap, felettébb üdvözítendő látni azt, hogy a közösségi oldal mekkora erőfeszítéseket tesz meg a felhasználók nyugalmáért.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM