Drágább hotelszobákat ajánl Mac-felhasználóknak egy online utazási iroda
Új közellensége van a legendásan összetartó és szenvedélyes Apple-rajongói közösségnek a neten: a világ egyik legnagyobb utazásszervező weboldala, az Orbitz. Kiderült ugyanis, hogy az oldal az online rendelésekkor detektálja a látogatók operációs rendszerét és a gépük egyéb adatait (ez technikailag egyébként nem különösebben nehéz), majd azoknak, akik valamilyen Apple-gépről böngészik a kínálatot, drágább hotelszobákat ajánl. A különbség egy windowsos felhasználóhoz képest akár 20-30 százalék is lehet.
Az indíttatás egyértelmű a trükk mögött: ha valaki a számítógépéért (vagy táblagépéért, telefonjáért) hajlandó több pénzt kiadni, mert az jobban néz ki, kényelmesebb a használata és divatosabb, jó eséllyel hasonló dolgokat vár egy szállodai szobától is, és ott is mélyebben nyúl a zsebébe, ha ezeket megkapja. A felháborodott Apple-felhasználók panaszaira az Orbitz nem is tagadta, hogy ilyen praktikával élt, de azt állítja, ez nem a vásárlók átverése, hiszen nem ugyanazért a szobáért kért 20 dollárral többet, hanem egyszerűen a személyes preferenciái alapján úgy tippelte, hogy az adott utazó jobb (és drágább) szállásra vágyik, így olyat ajánlott neki.
Bár az utazásszervező oldal szerint ez csupán egy kísérlet volt (ami marketingszempontból csúnyán zátonyra futott a kitörő botrány miatt), szakértők szerint egy új trend kezdete is lehet a felhasználó szokásaira és igényeire tippelni az általa használt gép alapján. A cég legnagyobb konkurensei, az Expedia és a Priceline siettek kijelenteni, hogy náluk nincs hasonló megkülönböztetés windowsos és maces látogatók között. Arról azonban nincs hír, hogy a napi egymillió hotelszoba-keresést lebonyolító Orbitznak mennyi plusz bevételt hozott az, hogy az Apple-felhasználókat drágább hotelekbe küldte.